Eind november heb ik mijn ogen laten meten bij een opticien, waar ik vriendelijk werd ontvangen door een kale man met een rond brilletje. Hoewel het eerste contact prettig was, viel hij me later tijdens de oogmeting op met een ongepaste opmerking: "Leg je kleren maar naast die van mij," wat voor mij een onprofessionele indruk achterliet.
Na de oogmeting koos ik twee brillen uit, die ik binnen twee weken kon ophalen. De brillen zaten goed, maar na een paar weken kreeg ik twijfels over één van de monturen. Na een weekje proberen besloot ik de bril terug te brengen.
Bij het terugbrengen trof ik opnieuw de kale man met bril. Toen ik hem uitlegde dat ik één bril wilde retourneren, reageerde hij bot en gaf hij aan dat ik beide brillen moest inleveren. Hij maakte duidelijk dat ik niet kon denken dat ik alles voor niets kreeg. Ik verwees naar de voorwaarden voor retourneren, maar het gesprek voelde al snel kil en afstandelijk. Omdat ik voet bij stuk hield, vulde hij tegen heug en meug een formulier in zodat ik mijn geld terug kon krijgen.
Al met al was mijn ervaring bij deze opticien teleurstellend. Het vriendelijke ontvangst werd overschaduwd door ongepaste opmerkingen en een onprofessionele houding bij de afhandeling van mijn retour. De onduidelijkheid over het retourbeleid en de manier waarop ik ben behandeld, hebben ervoor gezorgd dat ik niet tevreden ben. Ik hoop dat deze feedback wordt meegenomen om de service in de toekomst te verbeteren.
Voor de kale man met bril heb ik nog wel een advies. Houdt je op je werk bezig met je werk. Het is behoorlijk sneu om opmerkingen van dien aard te maken naar een (vrouwelijke klant) die je kleindochter had kunnen zijn!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Natasja
|
Zeer onbeschoft behandeld door een medewerker (waarschijnlijk filiaalhouder van Pearl Oss). Betreft kale man met bril. Totaal niet klantvriendelijk, zelfs ronduit brutaal en zeer negatief en onwenselijk gedrag. Zo ga je niet met mensen om. Nooit meer!!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
John Wijnen
|
Mijn vrouw en ik komen zojuist terug van een bezoek aan Pearl in Oss. Heeft u een momentje? Daar kan ik wel iets over vertellen. We komen al jarenlang met volle tevredenheid. Maar nu moet ik nog bijkomen van de ‘klantvriendelijkheid’ van de kale meneer met het brilletje. Begrijp me goed, ik heb niets tegen kale meneren met brilletjes, want daar kan je niets aan doen en zo zie ik er ook uit.
Misschien vind u dat ik een lange aanloop nodig heb, maar ik hou wel van een beetje voorpret. Goed, ik kom nu tot de kern van de zaak. Een maand geleden heb ik een nieuwe bril gekocht bij Pearl Oss. Zoals we gewend zijn, fantastisch goed geholpen door Marése. Voor alle duidelijkheid, dat is niet de kale meneer met het brilletje. Al snel bleek dat ik niet tevreden was. Heb ’t nog een week een kans gegeven, maar er kwam geen verbetering.
Kan gebeuren, nietwaar? Terug naar Pearl. Marése zag dat de bril, in tegenstelling met de voorgaande brillen , bij een andere glasleverancier was besteld. Geen probleem. Ik kreeg nieuwe glazen, van de vertrouwde glasleverancier. Topservice, ja toch! Welnu beste mensen, vandaag was het zo ver. De bril lag klaar. En nu komt het verhaal tot een hoogtepunt.
Ik kreeg een mail dat de bril klaar lag. U krijgt van mij de letterlijke tekst: Hallo,de bril van dhr Wijnen is klaar. Ik kon u telefonisch niet bereiken,vandaar deze mail. Als u in de buurt bent, kom even binnen om de bril op te halen.
Met vriendelijke groeten, Marese Pearle opticiens Oss.
Wij liepen vanochtend direct na openingstijd al bij Pearl binnen. U begrijpt, de opwinding was groot. Nou, ik zal u wel vertellen de opwinding zou nog veel groter worden!
De kale meneer met het brilletje vroeg of hij ons kon helpen. Wij zeiden dat we de bril kwamen halen van meneer Wijnen. Toen werd het pas echt gezellig.
Meneer: Dat kan eigenlijk niet zonder afspraak…
Wij: Maar we hebben een mail gehad, waarin staat dat we gewoon langs mochten komen…
Meneer: Dat kan niet, Pearl werkt zo niet…
Wij: We hebben toch echt die mail gehad…
Meneer: Dan heeft u nu geluk dat ’t zonder afspraak kan…maar eigenlijk….
Meneer vond uiteindelijk met veel gebrom de bril en zette het op mijn (kale) hoofd. Ik maakte nog een grapje door te zeggen dat ik hem prima zag. Waarop meneer zei: ‘Dat zag u denk ik eerder ook al. Maar in ieder geval, veel plezier er mee en tot ziens’. Hij draaide zich om en als twee kleine kleutertjes dropen we verbouwereerd af. Toen we buiten stonden keken mijn vrouw en ik elkaar stomverbaasd aan. Na kort overleg, besloten we terug te gaan en ons beklag te doen, omdat we met een kater wegliepen. En het was echt nog geen tien uur in de ochtend en hadden geen druppel alcohol op. Maar die kale meneer met brilletje kreeg dat voor elkaar.
Terug in de winkel liep ik naar de balie. Meneer stond een paar meter verder met een bril te spelen. Dat is heel normaal bij een opticien. Ik zei tegen de brillenmeneer dat ik met een vervelend gevoel was weggegaan, alsof ik afgepoeierd was (afpoeieren is volgens van Dale woordenboek: afwimpelen, afschepen).
Meneer reageerde niet en bleef onbeweeglijk staan. De bril in zijn hand was natuurlijk veel belangrijker dan de klant. Ik zei dat ik tegen hem sprak, waarop meneer toch in staat bleek geluid voort te brengen. Hij zei dat hij druk bezig was. Dat had ik natuurlijk ook wel gezien, tenslotte had ik m’n nieuwe bril op. Behalve een goede bril werken mijn hersens tot nu toe nog redelijk goed. Ik kan dat niet bewijzen met een mail, maar alsjeblieft neem dat van mij aan. En de signalen in mijn hoofd vertelde mij dat de kale meneer erg geïrriteerd was en mij onbeschoft behandelde. Uiteindelijk keek meneer om en zei zonder blikken of blozen dat hij niet kon geloven dat wij die mail hadden.
Mijn vrouw pakte de telefoon om de mail op te zoeken. Ik zei ‘dat het eigenlijk belachelijk is, de mail als bewijs te moeten laten zien. Jij moet de klant het voordeel van de twijfel geven, maar je bent om de een of andere reden geïrriteerd en behandeld ons bot’. Meneer zei dat hij al vanaf half negen hard werkte en dat er meer klanten zonder afspraak waren binnengelopen. Mijn vrouw liet de mail zien en meneer bromde (want dat is zijn specialiteit): ‘Nou blijkbaar heeft mijn collega dat gedaan, maar zo hoort het niet’. Ik vroeg hem of hij nog iets te zeggen had tegen ons. Ik had toen nog de ijdele hoop dat de brillenmeneer zijn excuses zou maken. Meneer zei ‘dat hij dat al gedaan had, dus wat wil je nog meer horen’. Het gesprek en het bezoek liep uit op een ant-climax.’
Eigenlijk vind ik meneer een ‘botte boer’. Maar nu moet ik voorzichtig zijn in mijn woorden, gezien de agressieve protestacties van onze Nederlandse agrariër. Ik heb liever geen hooibalen en stront voor m’n oprit. Dus ik gebruik liever de volgende vergelijking.
U weet wat pearl betekent, toch? Parel. U kent ongetwijfeld ook het spreekwoord: geen parels voor de zwijnen werpen. Bij Pearl Oss is Marése de parel, een topverkoopster. De kale man met brilletje is…..nou ja, in ieder geval geen pareltje. Hij gedraagt zich eerder als de oesterachtige zeemossel.
Wilt u nog naar Pearl in Oss? Kijkt dan goed wie er in de winkel staat. De zeemossel of het pareltje.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gerry
|
Onverschillig personeel
Totaal niet klantvriendelijk
Die man die bij mij de oogmeting deed is onbeleefd (netjes uitgedrukt)
Ik moest mijn mondkapje afdoen met de bril passen ...of ik moest veel fantasie hebben.
Knap onbeschoft om zo tegen de klanten te praten
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Klant van Pearle Opticiens
|
Waar je ook voor komt, je krijgt goede uitleg, wordt vriendelijk geholpen en ze zijn niet opdringerig. Ze zijn netjes en secuur. Het is een prettig bedrijf.
141 Reviews Plaats review
Eefje
|Eind november heb ik mijn ogen laten meten bij een opticien, waar ik vriendelijk werd ontvangen door een kale man met een rond brilletje. Hoewel het eerste contact prettig was, viel hij me later tijdens de oogmeting op met een ongepaste opmerking: "Leg je kleren maar naast die van mij," wat voor mij een onprofessionele indruk achterliet.
Na de oogmeting koos ik twee brillen uit, die ik binnen twee weken kon ophalen. De brillen zaten goed, maar na een paar weken kreeg ik twijfels over één van de monturen. Na een weekje proberen besloot ik de bril terug te brengen.
Bij het terugbrengen trof ik opnieuw de kale man met bril. Toen ik hem uitlegde dat ik één bril wilde retourneren, reageerde hij bot en gaf hij aan dat ik beide brillen moest inleveren. Hij maakte duidelijk dat ik niet kon denken dat ik alles voor niets kreeg. Ik verwees naar de voorwaarden voor retourneren, maar het gesprek voelde al snel kil en afstandelijk. Omdat ik voet bij stuk hield, vulde hij tegen heug en meug een formulier in zodat ik mijn geld terug kon krijgen.
Al met al was mijn ervaring bij deze opticien teleurstellend. Het vriendelijke ontvangst werd overschaduwd door ongepaste opmerkingen en een onprofessionele houding bij de afhandeling van mijn retour. De onduidelijkheid over het retourbeleid en de manier waarop ik ben behandeld, hebben ervoor gezorgd dat ik niet tevreden ben. Ik hoop dat deze feedback wordt meegenomen om de service in de toekomst te verbeteren.
Voor de kale man met bril heb ik nog wel een advies. Houdt je op je werk bezig met je werk. Het is behoorlijk sneu om opmerkingen van dien aard te maken naar een (vrouwelijke klant) die je kleindochter had kunnen zijn!
Natasja
|Zeer onbeschoft behandeld door een medewerker (waarschijnlijk filiaalhouder van Pearl Oss). Betreft kale man met bril. Totaal niet klantvriendelijk, zelfs ronduit brutaal en zeer negatief en onwenselijk gedrag. Zo ga je niet met mensen om. Nooit meer!!
John Wijnen
|Mijn vrouw en ik komen zojuist terug van een bezoek aan Pearl in Oss. Heeft u een momentje? Daar kan ik wel iets over vertellen. We komen al jarenlang met volle tevredenheid. Maar nu moet ik nog bijkomen van de ‘klantvriendelijkheid’ van de kale meneer met het brilletje. Begrijp me goed, ik heb niets tegen kale meneren met brilletjes, want daar kan je niets aan doen en zo zie ik er ook uit.
Misschien vind u dat ik een lange aanloop nodig heb, maar ik hou wel van een beetje voorpret. Goed, ik kom nu tot de kern van de zaak. Een maand geleden heb ik een nieuwe bril gekocht bij Pearl Oss. Zoals we gewend zijn, fantastisch goed geholpen door Marése. Voor alle duidelijkheid, dat is niet de kale meneer met het brilletje. Al snel bleek dat ik niet tevreden was. Heb ’t nog een week een kans gegeven, maar er kwam geen verbetering.
Kan gebeuren, nietwaar? Terug naar Pearl. Marése zag dat de bril, in tegenstelling met de voorgaande brillen , bij een andere glasleverancier was besteld. Geen probleem. Ik kreeg nieuwe glazen, van de vertrouwde glasleverancier. Topservice, ja toch! Welnu beste mensen, vandaag was het zo ver. De bril lag klaar. En nu komt het verhaal tot een hoogtepunt.
Ik kreeg een mail dat de bril klaar lag. U krijgt van mij de letterlijke tekst: Hallo,de bril van dhr Wijnen is klaar. Ik kon u telefonisch niet bereiken,vandaar deze mail. Als u in de buurt bent, kom even binnen om de bril op te halen.
Met vriendelijke groeten, Marese Pearle opticiens Oss.
Wij liepen vanochtend direct na openingstijd al bij Pearl binnen. U begrijpt, de opwinding was groot. Nou, ik zal u wel vertellen de opwinding zou nog veel groter worden!
De kale meneer met het brilletje vroeg of hij ons kon helpen. Wij zeiden dat we de bril kwamen halen van meneer Wijnen. Toen werd het pas echt gezellig.
Meneer: Dat kan eigenlijk niet zonder afspraak…
Wij: Maar we hebben een mail gehad, waarin staat dat we gewoon langs mochten komen…
Meneer: Dat kan niet, Pearl werkt zo niet…
Wij: We hebben toch echt die mail gehad…
Meneer: Dan heeft u nu geluk dat ’t zonder afspraak kan…maar eigenlijk….
Meneer vond uiteindelijk met veel gebrom de bril en zette het op mijn (kale) hoofd. Ik maakte nog een grapje door te zeggen dat ik hem prima zag. Waarop meneer zei: ‘Dat zag u denk ik eerder ook al. Maar in ieder geval, veel plezier er mee en tot ziens’. Hij draaide zich om en als twee kleine kleutertjes dropen we verbouwereerd af. Toen we buiten stonden keken mijn vrouw en ik elkaar stomverbaasd aan. Na kort overleg, besloten we terug te gaan en ons beklag te doen, omdat we met een kater wegliepen. En het was echt nog geen tien uur in de ochtend en hadden geen druppel alcohol op. Maar die kale meneer met brilletje kreeg dat voor elkaar.
Terug in de winkel liep ik naar de balie. Meneer stond een paar meter verder met een bril te spelen. Dat is heel normaal bij een opticien. Ik zei tegen de brillenmeneer dat ik met een vervelend gevoel was weggegaan, alsof ik afgepoeierd was (afpoeieren is volgens van Dale woordenboek: afwimpelen, afschepen).
Meneer reageerde niet en bleef onbeweeglijk staan. De bril in zijn hand was natuurlijk veel belangrijker dan de klant. Ik zei dat ik tegen hem sprak, waarop meneer toch in staat bleek geluid voort te brengen. Hij zei dat hij druk bezig was. Dat had ik natuurlijk ook wel gezien, tenslotte had ik m’n nieuwe bril op. Behalve een goede bril werken mijn hersens tot nu toe nog redelijk goed. Ik kan dat niet bewijzen met een mail, maar alsjeblieft neem dat van mij aan. En de signalen in mijn hoofd vertelde mij dat de kale meneer erg geïrriteerd was en mij onbeschoft behandelde. Uiteindelijk keek meneer om en zei zonder blikken of blozen dat hij niet kon geloven dat wij die mail hadden.
Mijn vrouw pakte de telefoon om de mail op te zoeken. Ik zei ‘dat het eigenlijk belachelijk is, de mail als bewijs te moeten laten zien. Jij moet de klant het voordeel van de twijfel geven, maar je bent om de een of andere reden geïrriteerd en behandeld ons bot’. Meneer zei dat hij al vanaf half negen hard werkte en dat er meer klanten zonder afspraak waren binnengelopen. Mijn vrouw liet de mail zien en meneer bromde (want dat is zijn specialiteit): ‘Nou blijkbaar heeft mijn collega dat gedaan, maar zo hoort het niet’. Ik vroeg hem of hij nog iets te zeggen had tegen ons. Ik had toen nog de ijdele hoop dat de brillenmeneer zijn excuses zou maken. Meneer zei ‘dat hij dat al gedaan had, dus wat wil je nog meer horen’. Het gesprek en het bezoek liep uit op een ant-climax.’
Eigenlijk vind ik meneer een ‘botte boer’. Maar nu moet ik voorzichtig zijn in mijn woorden, gezien de agressieve protestacties van onze Nederlandse agrariër. Ik heb liever geen hooibalen en stront voor m’n oprit. Dus ik gebruik liever de volgende vergelijking.
U weet wat pearl betekent, toch? Parel. U kent ongetwijfeld ook het spreekwoord: geen parels voor de zwijnen werpen. Bij Pearl Oss is Marése de parel, een topverkoopster. De kale man met brilletje is…..nou ja, in ieder geval geen pareltje. Hij gedraagt zich eerder als de oesterachtige zeemossel.
Wilt u nog naar Pearl in Oss? Kijkt dan goed wie er in de winkel staat. De zeemossel of het pareltje.
Gerry
|Onverschillig personeel
Totaal niet klantvriendelijk
Die man die bij mij de oogmeting deed is onbeleefd (netjes uitgedrukt)
Ik moest mijn mondkapje afdoen met de bril passen ...of ik moest veel fantasie hebben.
Knap onbeschoft om zo tegen de klanten te praten
Klant van Pearle Opticiens
|Waar je ook voor komt, je krijgt goede uitleg, wordt vriendelijk geholpen en ze zijn niet opdringerig. Ze zijn netjes en secuur. Het is een prettig bedrijf.