Ik was al jaren een goede klant bij Pearle. Werd altijd netjes behandeld. Diegene die dat deed, werkte er opeens niet meer, maar oké, dat kan.
De opmeting ging gewoon normaal, monturen vond ik wel aan de grote kant, en dat gaf ik ook aan. Door Corona was er alleen afspraak mogelijk op tijdvlak. Ik kreeg de bril keurig mee. Wat me wel op viel, is dat er geen testen meer werden gedaan. In voorgaande jaren werden er testen gedaan, of alles goed was.
Vervolgens kwam ik er achter dat er een sterretje in het glas zat. De winkel was inmiddels dicht. Online via de chat kreeg ik te horen, dat ik gewoon terug moest gaan naar de winkel, geen enkel probleem. Eigenlijk zoals dat hoort. In de winkel echter, werd er gezegd, dat er niets voor mij kon worden gedaan. Ik krijg een beschadigd product mee en dat is het dan blijkbaar. Ik heb de klantenservice om raad gevraagd, moest terug en dan zou ik worden geholpen. Dat is best vervelend, dat je die er bij moet vragen. Ik moest maar een paar keer terug komen en dan zou er worden gekeken, of er een montuur was, dat wat kleiner was. Mij werd niet gebeld of gemaild, wanneer er nieuwe monturen binnen waren gekomen. Het bleek ook tevergeefs. Een bril moet op precies eenzelfde manier lopen, om het er op de juiste manier in te zetten. De glazen zouden terug naar de fabriek gaan en mij werd ook geadviseerd aan de telefoon dat dunnere glazen wellicht een idee was, ik zou willen dat ik daar nooit in mee was gegaan. Ze wilden me opnieuw het pakket laten betalen, terwijl aan de telefoon werd gezegd, alleen het verschil, aangezien je als klant een bril met defect glas mee krijgt. Met een prijsverschil ben ik het uiteraard eens, maar ik ga niet betalen, voor iets wat ik niet stuk heb gemaakt. Ik werd in de winkel zelfs voor leugenaar uitgemaakt. Na een heel gedoe, uiteindelijk maar met de nieuwe bril weggegaan, maar best geïrriteerd dat het op zo'n manier moet gaan. Vervolgens had ik de pech, dat er na 3 weken krasjes begonnen te ontstaan. Bij een ander filiaal zeiden ze dat dit niet zo snel hoort, maar dat ik terug moest naar het eerste filiaal. Ik kon dit niet meer opbrengen. Klantenservice eiste ook van mij terug te gaan naar dat eerste filiaal. Ze konden verder niet helpen. Vreemd, want het is geen franchise winkel. Omdat ik nog een tegoedbon zou krijgen na twee jaar van de verzekering, wilde ik die in een ander filiaal besteden. Maar de bon kwam niet. Per mail werd er gezegd, dat dit naar je huis wordt gestuurd, maar dit is niet gebeurd. Dat zou pas deze maand gebeuren, werd er gezegd. Nogsteeds niets ontvangen. Vervolgens werd er gezegd dat het per mail zou zijn gekomen en dan blijkbaar in de spambox, maar ook dat klopt niet. De persoon vroeg nog naar de situatie over mijn eerdere klacht, en zei dat dit raar was, want ik had destijds bij elke Pearle verder geholpen kunnen worden, omdat ik niet bij een franchise winkel was geweest. Heel vreemd. Dus de ene keer dwing je dat af, en twee jaar later, zegt ze doodleuk dat een ander het op had kunnen lossen. Ik word blijkbaar inmiddels als zeurklant neergezet, want degene die mij zo behandelde, wordt de hand boven het hoofd gehouden, maar oplossen is er helaas niet bij. Als er iemand van mijn werk zo met een ander om zou gaan, dan zou ik daar mee in gesprek gaan en niet de klant zo behandelen. Ze hadden mij de bril in kunnen laten leveren bij een ander filiaal en het bedrag naar mij terug kunnen overmaken. Inclusief verzekeringskosten. Maar dit is niet gebeurd en die bon is blijkbaar ook teveel moeite. Ze zijn alles behalve klantvriendelijk.
Zolang je een bril mee krijgt die gewoon heel is en naar behoren werkt, word je er netjes behandeld, zodra dit soort dingen zich voordoen, word je neergezet als zeurkous en kun je het bekijken.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Frank
|
Erg goed geholpen, professioneel personeel, legen alles heel goed. Je weet waar je aan toe bent. En het assortiment is heel groot. Zeer blij met me bril. Mijn complimenten.
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Klant van Pearle Opticiens
|
Goed advies en prima metingen
8.2
Prijs-kwaliteit
Personeel
Assortiment
Service
Klant van Pearle Opticiens
|
Je wordt er goed, zorgzaam, deskundig, vriendelijk en netjes geholpen er is ook tijd voor een grapje op zijn tijd.
9.3
Prijs-kwaliteit
Personeel
Assortiment
Service
Klant van Pearle Opticiens
|
Maakt niet uit hoeveel je komt, ze blijven de beste oplossing zoeken
33 Reviews Plaats review
Hoppenbrouwer
|Ik was al jaren een goede klant bij Pearle. Werd altijd netjes behandeld. Diegene die dat deed, werkte er opeens niet meer, maar oké, dat kan.
De opmeting ging gewoon normaal, monturen vond ik wel aan de grote kant, en dat gaf ik ook aan. Door Corona was er alleen afspraak mogelijk op tijdvlak. Ik kreeg de bril keurig mee. Wat me wel op viel, is dat er geen testen meer werden gedaan. In voorgaande jaren werden er testen gedaan, of alles goed was.
Vervolgens kwam ik er achter dat er een sterretje in het glas zat. De winkel was inmiddels dicht. Online via de chat kreeg ik te horen, dat ik gewoon terug moest gaan naar de winkel, geen enkel probleem. Eigenlijk zoals dat hoort. In de winkel echter, werd er gezegd, dat er niets voor mij kon worden gedaan. Ik krijg een beschadigd product mee en dat is het dan blijkbaar. Ik heb de klantenservice om raad gevraagd, moest terug en dan zou ik worden geholpen. Dat is best vervelend, dat je die er bij moet vragen. Ik moest maar een paar keer terug komen en dan zou er worden gekeken, of er een montuur was, dat wat kleiner was. Mij werd niet gebeld of gemaild, wanneer er nieuwe monturen binnen waren gekomen. Het bleek ook tevergeefs. Een bril moet op precies eenzelfde manier lopen, om het er op de juiste manier in te zetten. De glazen zouden terug naar de fabriek gaan en mij werd ook geadviseerd aan de telefoon dat dunnere glazen wellicht een idee was, ik zou willen dat ik daar nooit in mee was gegaan. Ze wilden me opnieuw het pakket laten betalen, terwijl aan de telefoon werd gezegd, alleen het verschil, aangezien je als klant een bril met defect glas mee krijgt. Met een prijsverschil ben ik het uiteraard eens, maar ik ga niet betalen, voor iets wat ik niet stuk heb gemaakt. Ik werd in de winkel zelfs voor leugenaar uitgemaakt. Na een heel gedoe, uiteindelijk maar met de nieuwe bril weggegaan, maar best geïrriteerd dat het op zo'n manier moet gaan. Vervolgens had ik de pech, dat er na 3 weken krasjes begonnen te ontstaan. Bij een ander filiaal zeiden ze dat dit niet zo snel hoort, maar dat ik terug moest naar het eerste filiaal. Ik kon dit niet meer opbrengen. Klantenservice eiste ook van mij terug te gaan naar dat eerste filiaal. Ze konden verder niet helpen. Vreemd, want het is geen franchise winkel. Omdat ik nog een tegoedbon zou krijgen na twee jaar van de verzekering, wilde ik die in een ander filiaal besteden. Maar de bon kwam niet. Per mail werd er gezegd, dat dit naar je huis wordt gestuurd, maar dit is niet gebeurd. Dat zou pas deze maand gebeuren, werd er gezegd. Nogsteeds niets ontvangen. Vervolgens werd er gezegd dat het per mail zou zijn gekomen en dan blijkbaar in de spambox, maar ook dat klopt niet. De persoon vroeg nog naar de situatie over mijn eerdere klacht, en zei dat dit raar was, want ik had destijds bij elke Pearle verder geholpen kunnen worden, omdat ik niet bij een franchise winkel was geweest. Heel vreemd. Dus de ene keer dwing je dat af, en twee jaar later, zegt ze doodleuk dat een ander het op had kunnen lossen. Ik word blijkbaar inmiddels als zeurklant neergezet, want degene die mij zo behandelde, wordt de hand boven het hoofd gehouden, maar oplossen is er helaas niet bij. Als er iemand van mijn werk zo met een ander om zou gaan, dan zou ik daar mee in gesprek gaan en niet de klant zo behandelen. Ze hadden mij de bril in kunnen laten leveren bij een ander filiaal en het bedrag naar mij terug kunnen overmaken. Inclusief verzekeringskosten. Maar dit is niet gebeurd en die bon is blijkbaar ook teveel moeite. Ze zijn alles behalve klantvriendelijk.
Zolang je een bril mee krijgt die gewoon heel is en naar behoren werkt, word je er netjes behandeld, zodra dit soort dingen zich voordoen, word je neergezet als zeurkous en kun je het bekijken.
Frank
|Erg goed geholpen, professioneel personeel, legen alles heel goed. Je weet waar je aan toe bent. En het assortiment is heel groot. Zeer blij met me bril. Mijn complimenten.
Klant van Pearle Opticiens
|Goed advies en prima metingen
Klant van Pearle Opticiens
|Je wordt er goed, zorgzaam, deskundig, vriendelijk en netjes geholpen er is ook tijd voor een grapje op zijn tijd.
Klant van Pearle Opticiens
|Maakt niet uit hoeveel je komt, ze blijven de beste oplossing zoeken