Zeer slechte supermarkt voor wielrenspullen.
We wonen in Zuid Frankrijk en waren op zoek naar een bepaalde Willier-racefiets. Een dag van tevoren naar Math Salden gebeld om er zeker van te zijn dat de goede maten fiets en stuurpennen op voorraad zouden zijn. Er duidelijk bij gezegd dat mijn man 1000 km moet rijden om bij Math Salden te komen en nogmaals gevraagd of het zeker was dat alle spullen er zouden zijn. Dat was zeker.
De dag van tevoren nogmaals gebeld, en wederom gezegd wat we zochten, ook duidelijk gevraagd of de goede maat stuurpennen aanwezig zouden zijn, dat mijn man de volgende dag bij ze zou zijn en dat hij hier 1000 km voor zou rijden. "Ja hoor alles ok".
De volgende ochtend vroeg vertrokken en eind van de dag vol goede moed de winkel ingestapt. Er waren een paar medewerkers maar geen enkele die gedag zei, nog geen knikje, niets. Na drie kwartier (!) in de winkel rondgescharreld te hebben en een paar keer langs de balie gelopen te zijn, besloot mijn man de persoon maar aan te spreken die achter de balie/kassa zat. Dat bleek de verkoper te zijn die ik de dag ervoor nog had gesproken en die op de hoogte was van het feit dat mijn Frans sprekende echtgenoot naar hem zou vragen en een Willier fiets wilde kopen.
Mijn echtgenoot mocht op zijn eigen verzoek even op één van de Willier fietsen gaan zitten (helaas werd niet voorgesteld om hier even een paar pedalen op te zetten). De stuurpen was veel te lang maar geen enkele reactie of initiatief van de verkoper.
De juiste framemaat van de Willier was inderdaad op voorraad, maar ze hadden niet de goede maat stuurpen. Er stond wel een andere Willier, een model S, waar vrijwel zeker de goede maat stuurpen op zat, maar toen mijn man vroeg of zijn maat stuurpen van een andere fiets afkon en op zijn fiets gezet kon worden kon dat niet.
Nog even voor de duidelijkheid: Ik had de dag ervoor gebeld, en weer gebeld, om er zeker van te zijn dat alles op voorraad zou zijn. Twee verschillende personen hadden me bevestigd dat het er zou zijn. Ze wisten donders goed dat mijn man 1000 (!) km moest rijden om bij ze te komen (plus weer terug). Hij was klaar om bijna 7000 euro bij Math Salden uit te geven. En ondanks dat... NIETS. Geen enkele moeite, niets. Ja de betreffende verkoper zei wel dat ze gratis een andere stuurpen mee zouden kunnen geven, en de goede zouden kunnen bestellen en naar Frankrijk op zouden kunnen sturen. Maar degenen die dit model fiets kennen, de Cinto, weten dat het een speciaal model stuurpen is, een ovale, die echt bij het frame hoort, en dat een "gewone" ronde stuurpen hier niet in gaat. Plus het feit dat het ik weet niet hoe lang kan duren voordat we eindelijk de goede stuurpen eens zouden ontvangen.
MIjn man heeft hiervoor twee vrije dagen opgenomen. Een hotelovernachting in een hotel vlakbij Math Salden, en in totaal 2000 km gereden. VOOR NIETS!!!!! Schandalig.
Op de terugweg had hij de ingeving om bij een fietsenzaak in Lyon te stoppen. Hij werd hier fijn ontvangen, er werd hem goedendag gezegd, even een plekje op de bank aangeboden met een glas drinken, om even te wachten totdat de verkoper beschikbaar was. Op voorraad was onder meer de duurdere uitvoering van het model waarnaar mijn man op zoek was. Er werden even pedalen opgezet, de goede stuurpen erop. Er werd gedaan en gemeten.
Mijn man heeft deze fiets zonder aarzelen bij deze winkel in Lyon gekocht. Bij het afrekenen kreeg hij er nog een mooie tas bij van Garmin, vol met fijne fietsspulletjes. Bij het verlaten van de winkel werd er een foto van hem gemaakt, met de nieuwe aanwinst, voor de winkel. Er werd vriendelijk bedankt en goedendag gezegd.
Zo kan het dus ook.
Al met al uitermate teleurgesteld over de bar slechte service van Math Salden en ze zullen ons hier dan ook nooit meer terugzien. Vanzelfsprekend zullen wij onze ervaring delen met Nederlandse en Franse kennissen.
Onze conclusie is dat Math Salden eigenlijk een supermarkt is voor fietsspullen. Dat je binnenkomt, dat niemand je begroet, dat je je spullen in het daarvoor bedoelde mandje doet, de boel afrekent en dan weer vertrekt.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Job
|
Afgelopen jaar via Nationale Fietsprojecten (NFP) een fiets gekocht. Netjes met de verkoper een fiets uitgezocht, erg aardig. Vóór aanschaf gaf de verkoper aan dat ik wel 15% van het bedrag zelf moest betalen, ondanks dat ik gebruikmaakte van NFP. Hier ging ik mee akkoord. Hierna heb ik vanuit mijn werk 100% van het aankoopbedrag betaald, waarvan een deel uit NFP en de rest uit mijn loon. Vervolgens hebben we een datum afgesproken om de fiets op te komen halen. Toen ik de fiets wilde komen ophalen (wat destijds 80km rijden was), was de fiets nog niet klaar, omdat er iets fout was gegaan met de bestelling. Het zou ongeveer een uur duren. Na een uur weer teruggegaan, en vervolgens was de fiets alsnog niet klaar. Er kon geen antwoord worden gegeven op de vraag hoe lang het nog zou duren, maar het was steeds "bijna klaar". Uiteindelijk heb ik 3 UUR in en rondom de winkel gewacht totdat de fiets klaar was. Toen de fiets klaar was, gaf een andere verkoper aan dat ik nog 15% van de prijs diende te betalen. Ik was verrast, want ik had verwacht dat de 15% die ik moest betalen al vanuit mijn loon betaald was. Toch was ik bereid om te betalen. Toen ik echter voorzichtig aangaf dat ik niet vond dat dit duidelijk aangegeven was door zijn collega, schoot de verkoper meteen vol in de verdediging en klopte hier niets van (ondanks dat hij hier niet bij aanwezig was geweest). Volgens hem stond dit duidelijk in de voorwaarden van het NFP, maar toen ik dit later nagelezen heb bleek dit nergens genoteerd te staan. Zijn collega had het volgens hem wel degelijk goed aangegeven, en alles lag toch echt aan mij. Ik was het kotsbeu met deze winkel: eerst 3 uur een klant laten wachten en nog niet eens een glaasje water aanbieden, en vervolgens nog geen millimeter breed toe willen geven over iets waar hij zelf niet bij aanwezig was geweest. Na deze discussie was er wéér iets niet goed aan de fiets. Het zou nog 3 minuten duren, wat er uiteindelijk weer 20 werden. Ook dit werd niet gecommuniceerd: ik moest er steeds zelf naar komen vragen. Het enige lichtpuntje aan de horizon was dat nota bene de monteur me een gratis pompje en multitooltje aanbood, ter compensatie van het lange wachten. De monteur mocht ik wel, maar voor de rest was de service zééér slecht.
Kortom: goedkope winkel, maar met zeer slechte communicatie en service met de klant. Ik ben voor de gratis onderhoudsbeurt nog terug geweest, maar ik kom nóóit meer terug.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Trendbox Panel
|
betrouwbaar en snelle levering in de markt voor racefietsen, onderdelen en accesoires zeer scherp geprijsd. snelle en betrouwbare levering
8.0
0
1
Trendbox Panel
|
T'is niet duur en dat zul je weten! Ik heb bij Math Salden een mooie racefiets gekocht voor een aantrekkelijke prijs. Salden heeft vaak dergelijke stuntaanbiedingen. Echter na verloop van tijd en afstand kreeg ik scheurtjes in mijn velgen. Ik kreeg uiteraard nieuwe velgen, maar die zijn er heel slordig opgezet, remblokjes niet aangepast aan nieuwe hoogte e.d. Dat is een gemiste kans.
4 Reviews Plaats review
Joan
|Zeer slechte supermarkt voor wielrenspullen.
We wonen in Zuid Frankrijk en waren op zoek naar een bepaalde Willier-racefiets. Een dag van tevoren naar Math Salden gebeld om er zeker van te zijn dat de goede maten fiets en stuurpennen op voorraad zouden zijn. Er duidelijk bij gezegd dat mijn man 1000 km moet rijden om bij Math Salden te komen en nogmaals gevraagd of het zeker was dat alle spullen er zouden zijn. Dat was zeker.
De dag van tevoren nogmaals gebeld, en wederom gezegd wat we zochten, ook duidelijk gevraagd of de goede maat stuurpennen aanwezig zouden zijn, dat mijn man de volgende dag bij ze zou zijn en dat hij hier 1000 km voor zou rijden. "Ja hoor alles ok".
De volgende ochtend vroeg vertrokken en eind van de dag vol goede moed de winkel ingestapt. Er waren een paar medewerkers maar geen enkele die gedag zei, nog geen knikje, niets. Na drie kwartier (!) in de winkel rondgescharreld te hebben en een paar keer langs de balie gelopen te zijn, besloot mijn man de persoon maar aan te spreken die achter de balie/kassa zat. Dat bleek de verkoper te zijn die ik de dag ervoor nog had gesproken en die op de hoogte was van het feit dat mijn Frans sprekende echtgenoot naar hem zou vragen en een Willier fiets wilde kopen.
Mijn echtgenoot mocht op zijn eigen verzoek even op één van de Willier fietsen gaan zitten (helaas werd niet voorgesteld om hier even een paar pedalen op te zetten). De stuurpen was veel te lang maar geen enkele reactie of initiatief van de verkoper.
De juiste framemaat van de Willier was inderdaad op voorraad, maar ze hadden niet de goede maat stuurpen. Er stond wel een andere Willier, een model S, waar vrijwel zeker de goede maat stuurpen op zat, maar toen mijn man vroeg of zijn maat stuurpen van een andere fiets afkon en op zijn fiets gezet kon worden kon dat niet.
Nog even voor de duidelijkheid: Ik had de dag ervoor gebeld, en weer gebeld, om er zeker van te zijn dat alles op voorraad zou zijn. Twee verschillende personen hadden me bevestigd dat het er zou zijn. Ze wisten donders goed dat mijn man 1000 (!) km moest rijden om bij ze te komen (plus weer terug). Hij was klaar om bijna 7000 euro bij Math Salden uit te geven. En ondanks dat... NIETS. Geen enkele moeite, niets. Ja de betreffende verkoper zei wel dat ze gratis een andere stuurpen mee zouden kunnen geven, en de goede zouden kunnen bestellen en naar Frankrijk op zouden kunnen sturen. Maar degenen die dit model fiets kennen, de Cinto, weten dat het een speciaal model stuurpen is, een ovale, die echt bij het frame hoort, en dat een "gewone" ronde stuurpen hier niet in gaat. Plus het feit dat het ik weet niet hoe lang kan duren voordat we eindelijk de goede stuurpen eens zouden ontvangen.
MIjn man heeft hiervoor twee vrije dagen opgenomen. Een hotelovernachting in een hotel vlakbij Math Salden, en in totaal 2000 km gereden. VOOR NIETS!!!!! Schandalig.
Op de terugweg had hij de ingeving om bij een fietsenzaak in Lyon te stoppen. Hij werd hier fijn ontvangen, er werd hem goedendag gezegd, even een plekje op de bank aangeboden met een glas drinken, om even te wachten totdat de verkoper beschikbaar was. Op voorraad was onder meer de duurdere uitvoering van het model waarnaar mijn man op zoek was. Er werden even pedalen opgezet, de goede stuurpen erop. Er werd gedaan en gemeten.
Mijn man heeft deze fiets zonder aarzelen bij deze winkel in Lyon gekocht. Bij het afrekenen kreeg hij er nog een mooie tas bij van Garmin, vol met fijne fietsspulletjes. Bij het verlaten van de winkel werd er een foto van hem gemaakt, met de nieuwe aanwinst, voor de winkel. Er werd vriendelijk bedankt en goedendag gezegd.
Zo kan het dus ook.
Al met al uitermate teleurgesteld over de bar slechte service van Math Salden en ze zullen ons hier dan ook nooit meer terugzien. Vanzelfsprekend zullen wij onze ervaring delen met Nederlandse en Franse kennissen.
Onze conclusie is dat Math Salden eigenlijk een supermarkt is voor fietsspullen. Dat je binnenkomt, dat niemand je begroet, dat je je spullen in het daarvoor bedoelde mandje doet, de boel afrekent en dan weer vertrekt.
Job
|Afgelopen jaar via Nationale Fietsprojecten (NFP) een fiets gekocht. Netjes met de verkoper een fiets uitgezocht, erg aardig. Vóór aanschaf gaf de verkoper aan dat ik wel 15% van het bedrag zelf moest betalen, ondanks dat ik gebruikmaakte van NFP. Hier ging ik mee akkoord. Hierna heb ik vanuit mijn werk 100% van het aankoopbedrag betaald, waarvan een deel uit NFP en de rest uit mijn loon. Vervolgens hebben we een datum afgesproken om de fiets op te komen halen. Toen ik de fiets wilde komen ophalen (wat destijds 80km rijden was), was de fiets nog niet klaar, omdat er iets fout was gegaan met de bestelling. Het zou ongeveer een uur duren. Na een uur weer teruggegaan, en vervolgens was de fiets alsnog niet klaar. Er kon geen antwoord worden gegeven op de vraag hoe lang het nog zou duren, maar het was steeds "bijna klaar". Uiteindelijk heb ik 3 UUR in en rondom de winkel gewacht totdat de fiets klaar was. Toen de fiets klaar was, gaf een andere verkoper aan dat ik nog 15% van de prijs diende te betalen. Ik was verrast, want ik had verwacht dat de 15% die ik moest betalen al vanuit mijn loon betaald was. Toch was ik bereid om te betalen. Toen ik echter voorzichtig aangaf dat ik niet vond dat dit duidelijk aangegeven was door zijn collega, schoot de verkoper meteen vol in de verdediging en klopte hier niets van (ondanks dat hij hier niet bij aanwezig was geweest). Volgens hem stond dit duidelijk in de voorwaarden van het NFP, maar toen ik dit later nagelezen heb bleek dit nergens genoteerd te staan. Zijn collega had het volgens hem wel degelijk goed aangegeven, en alles lag toch echt aan mij. Ik was het kotsbeu met deze winkel: eerst 3 uur een klant laten wachten en nog niet eens een glaasje water aanbieden, en vervolgens nog geen millimeter breed toe willen geven over iets waar hij zelf niet bij aanwezig was geweest. Na deze discussie was er wéér iets niet goed aan de fiets. Het zou nog 3 minuten duren, wat er uiteindelijk weer 20 werden. Ook dit werd niet gecommuniceerd: ik moest er steeds zelf naar komen vragen. Het enige lichtpuntje aan de horizon was dat nota bene de monteur me een gratis pompje en multitooltje aanbood, ter compensatie van het lange wachten. De monteur mocht ik wel, maar voor de rest was de service zééér slecht.
Kortom: goedkope winkel, maar met zeer slechte communicatie en service met de klant. Ik ben voor de gratis onderhoudsbeurt nog terug geweest, maar ik kom nóóit meer terug.
Trendbox Panel
|betrouwbaar en snelle levering
in de markt voor racefietsen, onderdelen en accesoires zeer scherp geprijsd. snelle en betrouwbare levering
Trendbox Panel
|T'is niet duur en dat zul je weten!
Ik heb bij Math Salden een mooie racefiets gekocht voor een aantrekkelijke prijs. Salden heeft vaak dergelijke stuntaanbiedingen. Echter na verloop van tijd en afstand kreeg ik scheurtjes in mijn velgen. Ik kreeg uiteraard nieuwe velgen, maar die zijn er heel slordig opgezet, remblokjes niet aangepast aan nieuwe hoogte e.d. Dat is een gemiste kans.