[email protected] schreef op 2024-08-13 17:36:
in 2017 is onze Biod extase van 1977, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant, "volledig" gerestaureerd.
Daarna zijn er meerdere gebreken naar voren gekomen, die aangeven dat het restauratiewerk niet naar behoren is uitgevoerd. Eenmaal is de caravan weer bij ons opgehaald om de toen bekende gebreken op te lossen. Daar is 't helaas niet bij gebleven.
Dit jaar, hoewel 7 jaar na de restauratie, komen we ook nu weer een fiks gebrek tegen. (Zie onderstaande opsomming van gebreken) De koelkast blijkt op ondeugdelijke wijze bevestigd te zijn , kwam letterlijk van de wand af geschoven. De bevestiging bleek niet in orde, schroeven lagen onderin, losgetrild omdat er ook geen hightech kit gebruikt is om dit te voorkomen. Zo blijkt ook dat de lijm die gebruikt is bij bevestiging van het kastje, niet geschikt te zijn. De koeling bleek ook niet in orde te zijn. "Had nooit zo gemaakt mogen worden" is de mening van een interieur-bouwer die we nu in de arm genomen hebben. Het vertrouwen in deskundigheid van Marcar is er helaas al lange tijd niet meer. Kortom, opnieuw blijkt er sprake te zijn van broddelwerk.
We hebben de recensies nogmaals gelezen en lezen, op een na, alleen zeer positieve ervaringen. Dat verbaast ons zeer, want wij komen bijna elk jaar gebreken tegen die toch echt na een gedegen restauratie er niet hadden mogen zijn. Hoe kunnen al die mensen dan zo positief zijn?
We lezen bij een van je reacties op een recensie:
"Wij gaan voor tevreden klanten, niet goed vertel het ons!"
Daarom vertellen we u waarom we al sinds 2017 zeer ontevreden zijn:
Bij oplevering bleek o.a.:
• De raam-rubbers zijn niet vervangen, dat had u, zonder overleg besloten, hoewel dat wel volgens afspraak had moeten gebeuren.
• Geen naadafwerking tussen wand en dak. "Ik vind het zelf ook niet alles"!!
• Het kledingkastje was aan de binnenzijde niet afgewerkt te zijn.
Na de oplevering toch nog aan aantal gebreken, waarvoor de caravan is opgehaald.
• Lekkage bij t zijraam
• Koelkast koelde niet via het buitenrooster. (De bekleding bleek nog aan de binnenkant tegen het rooster te zitten)
• De bekleding liet op een aantal plekken al los, net zoals het deurrubber.
Tussen 2017 en nu:
• Het kastje boven de koelkast kwam los, zakt naar bededen.
• De constructie van de raamverduistering/ horren kwam los.
• Het allerergste bleek in 2021 de oplooprem te zijn. De kabel was totaal verroest! Hier had zomaar een ongeluk kunnen gebeuren.....
Voor €7600,- is de restauratie destijds uitgevoerd. Een fiks bedrag, zeker gezien de mankementen die we daarna nog tegengekomen zijn.
Nu is de interieurbouwer bezig met een deugdelijke veilige aansluiting van de koelkast en een en ander als gevolg daarvan weer te restaureren.
Deze kosten zijn nog niet bekend. Het is van de zotte dat we nog steeds bijna elk jaar te maken krijgen met mankementen, grote en kleine, met de daaraan verbonden kosten. Een hoop onnodig gedoe, ergernis en onkosten als de restauratie destijds goed uitgevoerd was. Dat zou men mogen verwachten als we al die positieve recensies lezen.
€7.600,- voor een onvolledige restauratie met onveilige en ondeugdelijke aansluitingen, bevestigingen, materiaalgebruik constructies.
We verwachten een gedeeltelijke restitutie van het bedrag, gezien bovenstaande zou dit niet meer dan op zijn plaats zijn.
We zijn zeer benieuwd naar uw reactie.
REACTIE VAN MARCAR
Op een reparatie zit inderdaad 12 maanden garantie.
Bij regelmatig onderhoud blijft de caravan in goede conditie.
De koelkast stond op deze niet originele plek en door mij niet veranderd of aangepast.
Na 7 jaar en geen onderhoud door mij is er dan ook geen sprake van garantie.
REACTIE ONZE ZIJDE:
Dag, dat is nog eens een korte en bondige reactie.
“Op een reparatie zit inderdaad 12 maanden garantie”. Van die 12 maanden garantie is ons nooit iets verteld noch via een andere weg ter ore gekomen.
Het was echter geen reparatie maar een restauratie. De defecten die hierbij steeds naar voren komen, zijn te wijten aan ondeugdelijke constructies. Ik benoem het hieronder nog maar een keer, want blijkbaar dringt dat niet door:
- Het hangkastje boven de koelkast kwam los, zakte naar beneden, onvoldoende bevestigd, onjuiste constructielijm gebruikt.
- De constructie van de raamverduistering/ horren kwam los, niet goed bevestigd. Kwam los door trillingen, veroorzaakt door het rijden met de caravan en veel te korte, niet verlijmde schroefjes.
- De oplooprem bleek totaal verroest te zijn! De caravan remde niet mee, een zeer gevaarlijke situatie. Plaatselijke ondernemer heeft dit hersteld en de caravan opnieuw gekeurd.
En dan nu de koelkast, die in zijn geheel met ombouw, los van de wand kwam en letterlijk aan ‘t schuiven was. Wat betreft de koelkastaansluiting en bevestiging, deze stond al op deze niet originele plek toen we de caravan volledig door jou lieten strippen. Alles is er in zijn geheel uit geweest en bij de restauratie is de gehele inrichting, inclusief een nieuwe koelkast van €829,- opnieuw bevestigd en aangesloten. De koelkast weer op dezelfde plek plaatsen, was destijds geen probleem. Achteraf gezien, was er niet de kennis en kunde om dit deugdelijk uit te voeren, hetzij indien nodig de constructie aan te passen. (“door mij niet veranderd of aangepast “) Wij komen nu voor de zoveelste keer voor onkosten te staan, en dat is geheel aan de ondeugdelijk en zelfs gevaarlijk restauratie door Marcar te wijten!
Alles bij elkaar optellend heb je een onvoorstelbaar broddelwerk geleverd.
Terugkomen voor jaarlijks onderhoud? Na al die vervelende toestanden met gebreken? Heel misschien kan iedereen wel aanvoelen dat we geen vertrouwen meer hadden en hebben in uw “deskundigheid” , die we wel verwachten.
We hadden verwacht dat Marcar op de een of andere manier iets voor ons zou willen betekenen, , het laat u koud. U heeft €7600,- na de “volledige restauratie” ontvangen. Voor u zat de klus er op….. U verschuilt zich achter de 12 maanden garantie. Wij zitten al 7 jaar met nieuwe constructieve gebreken, frustratie en onkosten. Maar daar heeft u geen boodschap aan.
Hoe u aan al die lovende en positieve reviews komt is ons een groot raadsel. Zijn wij echt de enige die u belazerd heeft? Want zo voelen we ons. Ook al vallen volgens u onze klachten buiten de garantie, wij zijn een andere mening toegedaan.
1 Review Plaats review
Jet van der Pas
|[email protected] schreef op 2024-08-13 17:36:
in 2017 is onze Biod extase van 1977, zowel aan de binnen- als aan de buitenkant, "volledig" gerestaureerd.
Daarna zijn er meerdere gebreken naar voren gekomen, die aangeven dat het restauratiewerk niet naar behoren is uitgevoerd. Eenmaal is de caravan weer bij ons opgehaald om de toen bekende gebreken op te lossen. Daar is 't helaas niet bij gebleven.
Dit jaar, hoewel 7 jaar na de restauratie, komen we ook nu weer een fiks gebrek tegen. (Zie onderstaande opsomming van gebreken) De koelkast blijkt op ondeugdelijke wijze bevestigd te zijn , kwam letterlijk van de wand af geschoven. De bevestiging bleek niet in orde, schroeven lagen onderin, losgetrild omdat er ook geen hightech kit gebruikt is om dit te voorkomen. Zo blijkt ook dat de lijm die gebruikt is bij bevestiging van het kastje, niet geschikt te zijn. De koeling bleek ook niet in orde te zijn. "Had nooit zo gemaakt mogen worden" is de mening van een interieur-bouwer die we nu in de arm genomen hebben. Het vertrouwen in deskundigheid van Marcar is er helaas al lange tijd niet meer. Kortom, opnieuw blijkt er sprake te zijn van broddelwerk.
We hebben de recensies nogmaals gelezen en lezen, op een na, alleen zeer positieve ervaringen. Dat verbaast ons zeer, want wij komen bijna elk jaar gebreken tegen die toch echt na een gedegen restauratie er niet hadden mogen zijn. Hoe kunnen al die mensen dan zo positief zijn?
We lezen bij een van je reacties op een recensie:
"Wij gaan voor tevreden klanten, niet goed vertel het ons!"
Daarom vertellen we u waarom we al sinds 2017 zeer ontevreden zijn:
Bij oplevering bleek o.a.:
• De raam-rubbers zijn niet vervangen, dat had u, zonder overleg besloten, hoewel dat wel volgens afspraak had moeten gebeuren.
• Geen naadafwerking tussen wand en dak. "Ik vind het zelf ook niet alles"!!
• Het kledingkastje was aan de binnenzijde niet afgewerkt te zijn.
Na de oplevering toch nog aan aantal gebreken, waarvoor de caravan is opgehaald.
• Lekkage bij t zijraam
• Koelkast koelde niet via het buitenrooster. (De bekleding bleek nog aan de binnenkant tegen het rooster te zitten)
• De bekleding liet op een aantal plekken al los, net zoals het deurrubber.
Tussen 2017 en nu:
• Het kastje boven de koelkast kwam los, zakt naar bededen.
• De constructie van de raamverduistering/ horren kwam los.
• Het allerergste bleek in 2021 de oplooprem te zijn. De kabel was totaal verroest! Hier had zomaar een ongeluk kunnen gebeuren.....
Voor €7600,- is de restauratie destijds uitgevoerd. Een fiks bedrag, zeker gezien de mankementen die we daarna nog tegengekomen zijn.
Nu is de interieurbouwer bezig met een deugdelijke veilige aansluiting van de koelkast en een en ander als gevolg daarvan weer te restaureren.
Deze kosten zijn nog niet bekend. Het is van de zotte dat we nog steeds bijna elk jaar te maken krijgen met mankementen, grote en kleine, met de daaraan verbonden kosten. Een hoop onnodig gedoe, ergernis en onkosten als de restauratie destijds goed uitgevoerd was. Dat zou men mogen verwachten als we al die positieve recensies lezen.
€7.600,- voor een onvolledige restauratie met onveilige en ondeugdelijke aansluitingen, bevestigingen, materiaalgebruik constructies.
We verwachten een gedeeltelijke restitutie van het bedrag, gezien bovenstaande zou dit niet meer dan op zijn plaats zijn.
We zijn zeer benieuwd naar uw reactie.
REACTIE VAN MARCAR
Op een reparatie zit inderdaad 12 maanden garantie.
Bij regelmatig onderhoud blijft de caravan in goede conditie.
De koelkast stond op deze niet originele plek en door mij niet veranderd of aangepast.
Na 7 jaar en geen onderhoud door mij is er dan ook geen sprake van garantie.
REACTIE ONZE ZIJDE:
Dag, dat is nog eens een korte en bondige reactie.
“Op een reparatie zit inderdaad 12 maanden garantie”. Van die 12 maanden garantie is ons nooit iets verteld noch via een andere weg ter ore gekomen.
Het was echter geen reparatie maar een restauratie. De defecten die hierbij steeds naar voren komen, zijn te wijten aan ondeugdelijke constructies. Ik benoem het hieronder nog maar een keer, want blijkbaar dringt dat niet door:
- Het hangkastje boven de koelkast kwam los, zakte naar beneden, onvoldoende bevestigd, onjuiste constructielijm gebruikt.
- De constructie van de raamverduistering/ horren kwam los, niet goed bevestigd. Kwam los door trillingen, veroorzaakt door het rijden met de caravan en veel te korte, niet verlijmde schroefjes.
- De oplooprem bleek totaal verroest te zijn! De caravan remde niet mee, een zeer gevaarlijke situatie. Plaatselijke ondernemer heeft dit hersteld en de caravan opnieuw gekeurd.
En dan nu de koelkast, die in zijn geheel met ombouw, los van de wand kwam en letterlijk aan ‘t schuiven was. Wat betreft de koelkastaansluiting en bevestiging, deze stond al op deze niet originele plek toen we de caravan volledig door jou lieten strippen. Alles is er in zijn geheel uit geweest en bij de restauratie is de gehele inrichting, inclusief een nieuwe koelkast van €829,- opnieuw bevestigd en aangesloten. De koelkast weer op dezelfde plek plaatsen, was destijds geen probleem. Achteraf gezien, was er niet de kennis en kunde om dit deugdelijk uit te voeren, hetzij indien nodig de constructie aan te passen. (“door mij niet veranderd of aangepast “) Wij komen nu voor de zoveelste keer voor onkosten te staan, en dat is geheel aan de ondeugdelijk en zelfs gevaarlijk restauratie door Marcar te wijten!
Alles bij elkaar optellend heb je een onvoorstelbaar broddelwerk geleverd.
Terugkomen voor jaarlijks onderhoud? Na al die vervelende toestanden met gebreken? Heel misschien kan iedereen wel aanvoelen dat we geen vertrouwen meer hadden en hebben in uw “deskundigheid” , die we wel verwachten.
We hadden verwacht dat Marcar op de een of andere manier iets voor ons zou willen betekenen, , het laat u koud. U heeft €7600,- na de “volledige restauratie” ontvangen. Voor u zat de klus er op….. U verschuilt zich achter de 12 maanden garantie. Wij zitten al 7 jaar met nieuwe constructieve gebreken, frustratie en onkosten. Maar daar heeft u geen boodschap aan.
Hoe u aan al die lovende en positieve reviews komt is ons een groot raadsel. Zijn wij echt de enige die u belazerd heeft? Want zo voelen we ons. Ook al vallen volgens u onze klachten buiten de garantie, wij zijn een andere mening toegedaan.