Deze kinderopvangorganisatie laat veel te wensen over. We hebben één kind momenteel op de buitenschoolse opvang (BSO), en twee jaar geleden schreven we ons andere kind in, hopend op een tweede plekje bij dezelfde BSO. Zes maanden voor de gewenste startdatum vernamen we echter dat er geen plaats beschikbaar zou zijn voor ons tweede kind.
Toen ik het personeel vroeg of ze het contract voor ons oudste kind tijdelijk konden opschorten tot er plek was voor beiden, was het antwoord teleurstellend. Ze zeiden dat ze geen 'gat' in het contract van het oudste kind konden maken vanwege de onzekerheid over de beschikbaarheid van een plek voor het tweede kind. De enige optie was het beëindigen van de BSO voor ons oudste kind, maar dat zou het nog moeilijker maken om plekken te vinden voor beide kinderen.
Bovendien zijn de communicatie en betrokkenheid verre van voldoende. We krijgen vaak vage excuses, de groepen zijn gesloten, en bij uitstapjes is er beperkte ruimte. De communicatie via de app beperkt zich tot herinneringen voor afmeldingen tijdens vakanties of mededelingen over gesloten BSO-dagen. Het lijkt alsof de situatie van de ouders hen koud laat, gezien de lange wachtlijsten met andere kinderen. Dit toont een gebrek aan klantvriendelijkheid en menselijkheid in hun organisatie.
1.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Paulina
|
Waardeloze organisatie. Eén kind zit op de BSO, andere 2 jaar geleden ingeschreven om ervoor te zorgen dat we wél een (tweede) plekje zouden krijgen op die BSO. 6 mnd van te voren krijgen we te horen dat er geen plaatsingsmogelijkheden zijn voor het tweede kind.
Dan vraag ik aan hen: fijn, gaan jullie dan contract voor het oudste kind tijdelijk on hold zetten totdat er een plek vrij komt voor beide kinderen ? (side note: ik heb er alles aan gedaan om kinderen ruimschot van te voren in te schrijven en het lijkt alsof ik nu thuis moet zitten met het tweede kind - én niet werken- terwijl ik tegelijk de BSO voor één kind moet betalen, sic!)
Hun reactie: "Het is niet mogelijk een gat in contract van (oudste kind) te maken. Het is namelijk onzeker wanneer ik een plaatsje voor (het tweede kind) beschikbaar krijg en waar ik dan op moet anticiperen voor (oudste kind). Een optie is om de BSO voor (oudste kind) te beëindigen maar het wordt een nog grotere uitdaging om dat BSO beschikbaar te krijgen voor twee kindjes. En als je geen contract meer hebt bij Korein, behoudt (het tweede kind) haar hoge prioriteit niet."
En daarbovenop: veel smoesjes, gesloten groepen, als er een uitstapje georganiseerd wordt mag je maar hopen dat je kind één keer in zoveel tijd in een busje met 8 zitten past, berichten in kinder app alleen met herinneringen om zich tijdig af te melden bij geen afname bijv. in de vakantieperiodes en/of herinneringen dat er geen BSO die dag is. En het maakt hen helemaal niks uit in welke situatie ouders belanden want ze hebben genoeg kinderen op de wachtlijsten staan. Lekker makkelijk en vooral menselijk en klantvriendelijk. *** organisatie.
1.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Mikel
|
Absolutely irresponsible organisation able to claim a service to parents they can't really offer. Since the pandemic ended a continuous reference to governmental policies with respect to the minimum staff per kids ratio has been used as an excuse to justify cancelling the BSO service. It has been the case before and after summer holidays, and during September (when presumably Korein should have done its homework) it has all been cancellation after cancellation, ending up in 1 BSO session during the whole month in our location. korein should close the business since it seems to be uncapable of dealing with the current demand.
2.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Rik
|
Onprofessionele organisatie. Werd ons meerdere keren verteld dat we onze dochter op tijd hadden ingeschreven (7 maanden van te voren) voor dagopvang en dat er plek zou zijn. Slechts 3 maanden van te voren werd ons verteld dat we op de wachtlijst staan en dat er weinig kans is dat we in 2023 een plek zullen vinden. Medewerkers aan de telefoon zijn ronduit onbeschoft.
1.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Alexander
|
Korein had kunnen voorzien dat er moeilijkheden zouden ontstaan met de bezetting voor de start van het nieuwe schooljaar (2022/2023) en dit al enkele maanden vantevoren kenbaar maken. Ze hebben gewacht tot 1 maand om het van hun kant juridisch af te dekken en toen onze drie contracten, alsook van vele andere kinderen, opgezegd voor deze locatie. Ze vonden het echt heel erg, en dit was geen makkelijke beslissing maar dat was het dan. Geen compensatie, en omdat het zo laat is gedaan, is een doorstart pas mogelijk zodra gemeente, schoolbestuur, etc hun akkoord geven. Er zijn nu dus vele ouders die met hun handen in het haar zitten hoe ze nu de kinderen moeten opvangen en Korein geeft vooral niet thuis. De medewerkers zijn vriendelijk, de organisatie zelf is onprofessioneel en onkundig om hun zaken goed te organiseren.
9 Reviews Plaats review
Lukasz
|Deze kinderopvangorganisatie laat veel te wensen over. We hebben één kind momenteel op de buitenschoolse opvang (BSO), en twee jaar geleden schreven we ons andere kind in, hopend op een tweede plekje bij dezelfde BSO. Zes maanden voor de gewenste startdatum vernamen we echter dat er geen plaats beschikbaar zou zijn voor ons tweede kind.
Toen ik het personeel vroeg of ze het contract voor ons oudste kind tijdelijk konden opschorten tot er plek was voor beiden, was het antwoord teleurstellend. Ze zeiden dat ze geen 'gat' in het contract van het oudste kind konden maken vanwege de onzekerheid over de beschikbaarheid van een plek voor het tweede kind. De enige optie was het beëindigen van de BSO voor ons oudste kind, maar dat zou het nog moeilijker maken om plekken te vinden voor beide kinderen.
Bovendien zijn de communicatie en betrokkenheid verre van voldoende. We krijgen vaak vage excuses, de groepen zijn gesloten, en bij uitstapjes is er beperkte ruimte. De communicatie via de app beperkt zich tot herinneringen voor afmeldingen tijdens vakanties of mededelingen over gesloten BSO-dagen. Het lijkt alsof de situatie van de ouders hen koud laat, gezien de lange wachtlijsten met andere kinderen. Dit toont een gebrek aan klantvriendelijkheid en menselijkheid in hun organisatie.
Paulina
|Waardeloze organisatie. Eén kind zit op de BSO, andere 2 jaar geleden ingeschreven om ervoor te zorgen dat we wél een (tweede) plekje zouden krijgen op die BSO. 6 mnd van te voren krijgen we te horen dat er geen plaatsingsmogelijkheden zijn voor het tweede kind.
Dan vraag ik aan hen: fijn, gaan jullie dan contract voor het oudste kind tijdelijk on hold zetten totdat er een plek vrij komt voor beide kinderen ? (side note: ik heb er alles aan gedaan om kinderen ruimschot van te voren in te schrijven en het lijkt alsof ik nu thuis moet zitten met het tweede kind - én niet werken- terwijl ik tegelijk de BSO voor één kind moet betalen, sic!)
Hun reactie: "Het is niet mogelijk een gat in contract van (oudste kind) te maken. Het is namelijk onzeker wanneer ik een plaatsje voor (het tweede kind) beschikbaar krijg en waar ik dan op moet anticiperen voor (oudste kind). Een optie is om de BSO voor (oudste kind) te beëindigen maar het wordt een nog grotere uitdaging om dat BSO beschikbaar te krijgen voor twee kindjes. En als je geen contract meer hebt bij Korein, behoudt (het tweede kind) haar hoge prioriteit niet."
En daarbovenop: veel smoesjes, gesloten groepen, als er een uitstapje georganiseerd wordt mag je maar hopen dat je kind één keer in zoveel tijd in een busje met 8 zitten past, berichten in kinder app alleen met herinneringen om zich tijdig af te melden bij geen afname bijv. in de vakantieperiodes en/of herinneringen dat er geen BSO die dag is. En het maakt hen helemaal niks uit in welke situatie ouders belanden want ze hebben genoeg kinderen op de wachtlijsten staan. Lekker makkelijk en vooral menselijk en klantvriendelijk. *** organisatie.
Mikel
|Absolutely irresponsible organisation able to claim a service to parents they can't really offer. Since the pandemic ended a continuous reference to governmental policies with respect to the minimum staff per kids ratio has been used as an excuse to justify cancelling the BSO service. It has been the case before and after summer holidays, and during September (when presumably Korein should have done its homework) it has all been cancellation after cancellation, ending up in 1 BSO session during the whole month in our location. korein should close the business since it seems to be uncapable of dealing with the current demand.
Rik
|Onprofessionele organisatie. Werd ons meerdere keren verteld dat we onze dochter op tijd hadden ingeschreven (7 maanden van te voren) voor dagopvang en dat er plek zou zijn. Slechts 3 maanden van te voren werd ons verteld dat we op de wachtlijst staan en dat er weinig kans is dat we in 2023 een plek zullen vinden. Medewerkers aan de telefoon zijn ronduit onbeschoft.
Alexander
|Korein had kunnen voorzien dat er moeilijkheden zouden ontstaan met de bezetting voor de start van het nieuwe schooljaar (2022/2023) en dit al enkele maanden vantevoren kenbaar maken. Ze hebben gewacht tot 1 maand om het van hun kant juridisch af te dekken en toen onze drie contracten, alsook van vele andere kinderen, opgezegd voor deze locatie. Ze vonden het echt heel erg, en dit was geen makkelijke beslissing maar dat was het dan. Geen compensatie, en omdat het zo laat is gedaan, is een doorstart pas mogelijk zodra gemeente, schoolbestuur, etc hun akkoord geven. Er zijn nu dus vele ouders die met hun handen in het haar zitten hoe ze nu de kinderen moeten opvangen en Korein geeft vooral niet thuis. De medewerkers zijn vriendelijk, de organisatie zelf is onprofessioneel en onkundig om hun zaken goed te organiseren.