Op 10-08-2021 offerte aangevraagd bij Keukensale.com Hoogeveen bij Ronald en Ineke Urbanus.
Keuken laten plaatsen op 20 juni 2022
* Keuken laten herstellen op nov 2022 (door Ronald)
* Keuken laten herstellen op dec 2022 (door Ronald)
* Keuken laten herstellen op juni 2023 (extern partij in bij zijn van Ronald keukensale)
Na plaatsen keuken een Onafhankelijk keuringsrapport laten opstellen door eigenhuis gehele keuken volledig afgekeurd.
* Keuken laten herstellen op nov 2022 (door Ronald)
* Keuken laten herstellen op dec 2022 (door Ronald)
Weer een Onafhankelijk keuringsrapport laten opstellen door een bedrijf uit Hoogeveen (in overleg met keukensale) hier komt het volgende rapport uit.
Onafhankelijk keuringsrapport keuken Familie Zuidema
Pos 1.
Kast staat naar voren en opzij (niet waterpas) waardoor deuren scheef staan (kast dient
Recht gezet te worden)
Pas stook zijkant kast niet gelijk aan kast.
Binnenzijde kastwerk beschadigd door schroeven te ver doorgedraaid.
Fronten niet goed afgesteld.
Pos 2.
Kast staat naar voren en opzij (niet waterpas) waardoor deuren scheef staan (kast dient
Recht gezet te worden)
Oversteek keukenblad
Zijpaneel te kort. Sluit niet aan op het keukenblad en vloer.
Kast staat niet evenwijdig aan kast van pos 1.
Pos 3.
Passtrook sluit niet aan.
Kastdeuren stellen
Greep lijst staat te laag. Waardoor witte kast zichtbaar is op de bruine fronten.
Pos 4 & 5
Kastdeuren stellen.
Bovenblad niet gelijk aan kastwerk blad staat 3 mm terug.
Spat rand bovenblad sluit niet aan. Is beide kanten 5 mm te kort.
Bovenblad hangt in het midden door, 5 mm verschil. Zit geen versteviging in.
Bovenblad ligt er los op!! Waardoor er kans op breuk is met kookplaat.
Beschadiging onderzijde blad.
Pos 5.
Kastdeuren stellen. (Vriezer en koelkast)
Kast waterpas zetten. Staat niet vlak.
Passtrook sluit niet mooi aan.
Geen ventilatie rooster plint. En plint staat er los voor.
Pos 6.
Vaatwasser deur is kapot. Klapt naar beneden bij open doen. Deur is te zwaar. Extra panelen
Gemonteerd op vaatwasser deur i.v.m. greep lijst.
Vaatwasser staat niet waterpas.
Kleurverschil in fronten keuken.
Vaatwasser staat er los in. Niet vastgemaakt aan keuken. Hierdoor beschadiging aan
Zijpaneel en aanliggende kast.
Pos 7.
Fronten afstellen.
Geen steun aan achterzijde kast voor keukenblad. Waardoor keukenblad doorhangt.
Pos 8.
Kastdeuren afstellen.
Greep lijst zit los.
Keukenblad is verkeerd gemonteerd aan keukenkast. Kast staat niet waterpas waardoor
Keukenblad doorhangt.
Keukenplint is te kort pos. 6,7,8,9 en staat er los voor.
Pos 9.
Ontbreekt passtrook boven wijnkoeler. Ruimte boven koeler 80 mm.
Onder plint sluit niet aan op wijnkoeler.
Wijnkoeler staat niet op juiste hoogte.
Zij wangen zijn niet gelijk met bovenblad.
Keukenblad kookeiland.
Blad buigt door 7 mm in het midden. Onderkasten staan er niet waterpas onder het
Keukenblad.
Bovenblad is niet voldoende ondersteunt. Hierdoor ligt het blad op verschillende plekken los
En buigt door.
Keukenblad is beschadigd d.m.v. Diverse herstelwerkzaamheden van de keukenmonteurs.
Zijpaneel is beschadigd d.m.v. Diverse herstelwerkzaamheden van de keukenmonteurs.
Zit gedeelte kookeiland is binnen paneel te ver naar voren geplaatst. Waardoor er bijna geen
Been ruimt is.
Kookeiland staat compleet uit verhouding. Niks staat recht of waterpas.
Kleurverschil in schotwand. Geen afwerkplint op de vloer van schotwand. Waardoor kans op
Vochtschade is.
Hoogteverschil keukenblad en kookeiland. 1 cm verschil.
* Keuken laten herstellen op juni 2023 door dit onafhankelijk bedrijf uit Hoogeveen in bij zijn van Ronald keukensale.
Extra kosten €7000,- Plus. Ja u raadt het al!! Kosten voor de klant.
Helft van de kosten waren ze bereid om te betalen. Onder voorwaarden dat wij op geen enkele wijze kwaadspreken over keukensale. Geen review plaatsen.
De stukken liggen ter inzage.
Nog een persoonlijk mailtje van Ineke op 27-12-2023
Dit had niet zo hoeven te lopen, als je gelijk op ons voorstel was ingegaan.
Dat het zo is gelopen, is geheel aan jullie zelf te danken.
Mocht je wel alles willen delen online, dan hoop ik dat de gehele waarheid wordt gedeeld. Mocht het negatief over ons worden, dan worden jullie voor smaad en laster aangeklaagd.
Ik ga ook niets online zetten m.b.t. Jullie werkzaamheden. Dan voegt niets toe voor ons beiden toch?
Het is nu afgerond en afgehandeld, kunnen we het hier niet gewoon bij laten?
Met vriendelijke groet,
Ineke Urbanus
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
ME Kail
|
AVOID!!!!
BE AWARE: This review concerns Keukensale Amsterdam Westpoort AND Keukensale Hoorn (explanation below)!
We have ordered our kitchen in January 2023 (design and planning has been done in March 2022 already), with the delivery planned and confirmed for ends of February. Not only did the planning, which has taken several meetings with their sales reps in the Amsterdam Westpoort showroom, turn out to have numerous planning flaws and had to be adapted on at least 3 occasions by 3 different reps, all pointing out the errors their predecessors made. The purchase required pre-payment, no negotiation here (that should already have rung all alarm bells!).
The first delivery had to be postponed by 3 weeks due to "issues with the worktop". So far so good, on the new date their subcontractor arrived (alone!) to install the kitchen. Granit worktops being really heavy, the friendly but unfortunate guy let it slip and drop on top of the cabinets, which resulted in several cracks in the stone. This was the least of the issues though, as the whole worktop was 8 cm too short anyway, an error Keukensale repeatedly denies responsability for, even though the kitchen was completely laser-measured on their account beforehand. The delivery of the new worktop was promised to only take a couple of weeks and turned out to be 2 months after all. Even though the custom-cut worktop had already been available on April 19th, they did not find the time to install it earlier than May 19th.
Second attempt: contractor arrives alone again, places the worktop and forces it into place -CRACK- another worktop broken. He replaced it with a provisionary MDF worktop and left the second half in place (which was supposed to be intact, but turned out to have 2 cracks as well, once the guy left). Delay for the replacement: 4 weeks. I have sent them an official letter to inform them about their legal responsabilities and request a refund for the damage suffered. This letter was only met with defensive behaviour without any further action following
Third attempt (mid-June): a new worktop gets delivered, and the branch manager assists/supervises the contractor during the installation. The worktop cracks again on 3 spots.
Each installation attempt has resulted in several dents and chips of our freshly plastered and painted walls and the tiled floor - no compensation and no acknowledgement offered. They also damaged a cabinet door (needs to be ordered from the producer again - several weeks of delivery time). The cracks in the latest worktop should be repaired by "a specialist, injecting resin into the cracks" the same day still. Needless to say, this never happened. Only after several interventions from my side, a specialist drops by two months (!) later to inform me that the damages could not be repaired, as the whole worktop had not been properly levelled and fresh cracks are guaranteed to happen. This could only be remedied, if the whole worktop gets taken out once more and the cabinets get properly re-levelled. Now we are in the third week of August. In the meanwhile, Keukensale Amsterdam Westpoort has been sold/taken over by different management and Keukensale Hoorn takes on the responsability to deal with claims concerning purchases from before July 1st.
Since my patience has now come to a definite end, I requested a refund of the worktop and got offered EUR 750 ("we cannot offer you a free worktop after all the service we've already provided!"). After requesting a compensation for damages suffered, vacation days taken in order to receive the technicians, subcontractors and specialists, travel and phone costs incurred (in total EUR 1500, including the refund for the worktop, which, by itself, should cost at least EUR 1500, as quotes of several other supplliers have confirmed, but unfortunately, this has not been specified on the purchase contract, which only shows the grand total), I was told off for being completely unreasonable, as "the whole worktop is worth less than that".
Unfortunately, this case will now have to be settled at court, as none of my attempts to come to a friendly solution have been fruitful due to the stubbornness, greed and sheer incompetence of the representatives of Keukensale Amsterdam and Hoorn, always finding new explanations why it can't be their responsibility.
If you look for quality, competence and proper customer service, steer clear of Keukensale!!!!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
ME Kail
|
We have ordered our kitchen in January 2023, with the delivery planned and confirmed for ends of February. Not only did the planning, which has taken several meetings with their sales reps in the Amsterdam Westpoort showroom, turn out to have numerous flaws and had to be adapted on at least 3 occasions by 3 different reps, all pointing out the errors their predecessors made. The purchase required pre-payment, no negotiation here (that should already have rung all alarm bells!).
The first delivery had to be postponed by 3 weeks due to "issues with the worktop". On the new date their subcontractor arrived (alone!) to install the kitchen. Granit worktops being really heavy, the guy let it slip and drop on top of the cabinets, which resulted in several cracks in the stone. This was the least of the issues though, as the whole worktop was 8 cm too short anyway, an error Keukensale repeatedly denies responsability for, even though the kitchen was completely laser-measured on their account beforehand. The delivery of the new worktop was promised to take only a couple of weeks which turned into 2 months. Even though the custom-cut worktop had already been available on April 19th, they did not find the time to install it earlier than May 19th.
Second attempt: contractor arrives alone again, places the worktop and forces it into place -CRACK- another worktop broken. He replaced it with a provisionary MDF worktop and left the second half in place (which was supposed to be intact, but turned out to have 2 cracks as well, once the guy left). Delay for the replacement: 4 weeks. I have sent them an official letter to inform them about their legal responsabilities and request a refund for the damage suffered. This letter was only met with defensive behaviour without any further action following
Third attempt (mid-June): a new worktop gets delivered, and the branch manager assists/supervises the contractor during the installation. The worktop cracks again on 3 spots.
Each installation attempt has resulted in several dents and chips of our freshly plastered and painted walls and the tiled floor - no compensation and no acknowledgement offered. They also damaged a cabinet door (needs to be ordered from the producer again - several weeks of delivery time). The cracks in the latest worktop should be repaired by a specialist the same day still. Needless to say, this never happened. Only after several interventions from my side, a specialist drops by 2 months (!) later to inform me that the damages could not be repaired, as the whole worktop had not been properly levelled and fresh cracks are guaranteed to happen. This could only be remedied, if the whole worktop gets taken out once more. Now we are in the 3rd week of Aug. In the meanwhile, Keukensale A'dam Westpoort has been sold/taken over by different management and Keukensale Hoorn deals with claims concerning purchases from before July 1st.
Since my patience has now come to a definite end, I requested a refund of the worktop and got offered EUR 750 ("we cannot offer you a free worktop after all the service we've already provided!"). After requesting a compensation for damages suffered, vacation days taken in order to receive the technicians, subcontractors and specialists, travel and phone costs incurred (in total EUR 1500, including the refund for the worktop, which, by itself, should cost at least EUR 1500, as quotes of several other supplliers have confirmed, but unfortunately, this has not been specified on the purchase contract, which only shows the grand total), I was told off for being completely unreasonable, as "the whole worktop is worth less than that".
Unfortunately, this case will now have to be settled at court, as none of my attempts to come to a friendly solution have been fruitful due to the stubbornness, greed and sheer incompetence of the representatives of Keukensale Amsterdam and Hoorn, always finding new explanations why it can't be their responsibility.
If you look for quality, competence and proper customer service, steer clear of Keukensale!!!!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
T. Chhangur
|
Amsterdam West Sierenborch! Vreselijke keuken service! Koop nooit en te nimmer een keuken daar. Je bespaart je eerlijk waar tijd, moeite, geld en ergernis! De kwaliteit is ook niet wat het moet zijn, want de bladen van de keukenkasten vertonen nu al lichte bubbels!
Ik heb 2 keukens vorig jaar afgenomen en tot op heden zijn er heel veel gebreken. Als ik bel en of mail, word ik steeds afgescheept met een slap excuus, '' het is corona, de levertijd is ...''. De laatste keukenmonteur stapte zelfs dreigend op me af toen ik hem corrigeerde. Heel veel materiaal had hij weggerukt en weggegooid terwijl het nog bruikbare spullen waren die niet nog eens besteld hoefden te worden. Als ik ook niet daar was geweest dan had ik op dit moment een grote lekkage waarvan ik voor alle kosten mocht opdraaien. Er werd toen weer eens een excuus gemaakt en de schuld werd mooi in mijn schoenen geschoven, namelijk ik mocht me niet in dezelfde ruimte begeven als de monteur. Terwijl ik een heel grote woonkamer en keuken heb...????.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ernest Martens
|
Wij hebben een keuken besteld, en daarna is geen afspraak nagekomen. Eerst werd de keuken 4 weken later geinstalleerd dan was afgesproken, en daarna moesten we niet 2 maar 6 weken wachten op het blad. Kortom zeer slecht, wij raden iedereen aan om hier geen keuken te kopen tenzij je graag voorgelogen wordt
6 Reviews Plaats review
henk
|Op 10-08-2021 offerte aangevraagd bij Keukensale.com Hoogeveen bij Ronald en Ineke Urbanus.
Keuken laten plaatsen op 20 juni 2022
* Keuken laten herstellen op nov 2022 (door Ronald)
* Keuken laten herstellen op dec 2022 (door Ronald)
* Keuken laten herstellen op juni 2023 (extern partij in bij zijn van Ronald keukensale)
Na plaatsen keuken een Onafhankelijk keuringsrapport laten opstellen door eigenhuis gehele keuken volledig afgekeurd.
* Keuken laten herstellen op nov 2022 (door Ronald)
* Keuken laten herstellen op dec 2022 (door Ronald)
Weer een Onafhankelijk keuringsrapport laten opstellen door een bedrijf uit Hoogeveen (in overleg met keukensale) hier komt het volgende rapport uit.
Onafhankelijk keuringsrapport keuken Familie Zuidema
Pos 1.
Kast staat naar voren en opzij (niet waterpas) waardoor deuren scheef staan (kast dient
Recht gezet te worden)
Pas stook zijkant kast niet gelijk aan kast.
Binnenzijde kastwerk beschadigd door schroeven te ver doorgedraaid.
Fronten niet goed afgesteld.
Pos 2.
Kast staat naar voren en opzij (niet waterpas) waardoor deuren scheef staan (kast dient
Recht gezet te worden)
Oversteek keukenblad
Zijpaneel te kort. Sluit niet aan op het keukenblad en vloer.
Kast staat niet evenwijdig aan kast van pos 1.
Pos 3.
Passtrook sluit niet aan.
Kastdeuren stellen
Greep lijst staat te laag. Waardoor witte kast zichtbaar is op de bruine fronten.
Pos 4 & 5
Kastdeuren stellen.
Bovenblad niet gelijk aan kastwerk blad staat 3 mm terug.
Spat rand bovenblad sluit niet aan. Is beide kanten 5 mm te kort.
Bovenblad hangt in het midden door, 5 mm verschil. Zit geen versteviging in.
Bovenblad ligt er los op!! Waardoor er kans op breuk is met kookplaat.
Beschadiging onderzijde blad.
Pos 5.
Kastdeuren stellen. (Vriezer en koelkast)
Kast waterpas zetten. Staat niet vlak.
Passtrook sluit niet mooi aan.
Geen ventilatie rooster plint. En plint staat er los voor.
Pos 6.
Vaatwasser deur is kapot. Klapt naar beneden bij open doen. Deur is te zwaar. Extra panelen
Gemonteerd op vaatwasser deur i.v.m. greep lijst.
Vaatwasser staat niet waterpas.
Kleurverschil in fronten keuken.
Vaatwasser staat er los in. Niet vastgemaakt aan keuken. Hierdoor beschadiging aan
Zijpaneel en aanliggende kast.
Pos 7.
Fronten afstellen.
Geen steun aan achterzijde kast voor keukenblad. Waardoor keukenblad doorhangt.
Pos 8.
Kastdeuren afstellen.
Greep lijst zit los.
Keukenblad is verkeerd gemonteerd aan keukenkast. Kast staat niet waterpas waardoor
Keukenblad doorhangt.
Keukenplint is te kort pos. 6,7,8,9 en staat er los voor.
Pos 9.
Ontbreekt passtrook boven wijnkoeler. Ruimte boven koeler 80 mm.
Onder plint sluit niet aan op wijnkoeler.
Wijnkoeler staat niet op juiste hoogte.
Zij wangen zijn niet gelijk met bovenblad.
Keukenblad kookeiland.
Blad buigt door 7 mm in het midden. Onderkasten staan er niet waterpas onder het
Keukenblad.
Bovenblad is niet voldoende ondersteunt. Hierdoor ligt het blad op verschillende plekken los
En buigt door.
Keukenblad is beschadigd d.m.v. Diverse herstelwerkzaamheden van de keukenmonteurs.
Zijpaneel is beschadigd d.m.v. Diverse herstelwerkzaamheden van de keukenmonteurs.
Zit gedeelte kookeiland is binnen paneel te ver naar voren geplaatst. Waardoor er bijna geen
Been ruimt is.
Kookeiland staat compleet uit verhouding. Niks staat recht of waterpas.
Kleurverschil in schotwand. Geen afwerkplint op de vloer van schotwand. Waardoor kans op
Vochtschade is.
Hoogteverschil keukenblad en kookeiland. 1 cm verschil.
* Keuken laten herstellen op juni 2023 door dit onafhankelijk bedrijf uit Hoogeveen in bij zijn van Ronald keukensale.
Extra kosten €7000,- Plus. Ja u raadt het al!! Kosten voor de klant.
Helft van de kosten waren ze bereid om te betalen. Onder voorwaarden dat wij op geen enkele wijze kwaadspreken over keukensale. Geen review plaatsen.
De stukken liggen ter inzage.
Nog een persoonlijk mailtje van Ineke op 27-12-2023
Dit had niet zo hoeven te lopen, als je gelijk op ons voorstel was ingegaan.
Dat het zo is gelopen, is geheel aan jullie zelf te danken.
Mocht je wel alles willen delen online, dan hoop ik dat de gehele waarheid wordt gedeeld. Mocht het negatief over ons worden, dan worden jullie voor smaad en laster aangeklaagd.
Ik ga ook niets online zetten m.b.t. Jullie werkzaamheden. Dan voegt niets toe voor ons beiden toch?
Het is nu afgerond en afgehandeld, kunnen we het hier niet gewoon bij laten?
Met vriendelijke groet,
Ineke Urbanus
ME Kail
|AVOID!!!!
BE AWARE: This review concerns Keukensale Amsterdam Westpoort AND Keukensale Hoorn (explanation below)!
We have ordered our kitchen in January 2023 (design and planning has been done in March 2022 already), with the delivery planned and confirmed for ends of February. Not only did the planning, which has taken several meetings with their sales reps in the Amsterdam Westpoort showroom, turn out to have numerous planning flaws and had to be adapted on at least 3 occasions by 3 different reps, all pointing out the errors their predecessors made. The purchase required pre-payment, no negotiation here (that should already have rung all alarm bells!).
The first delivery had to be postponed by 3 weeks due to "issues with the worktop". So far so good, on the new date their subcontractor arrived (alone!) to install the kitchen. Granit worktops being really heavy, the friendly but unfortunate guy let it slip and drop on top of the cabinets, which resulted in several cracks in the stone. This was the least of the issues though, as the whole worktop was 8 cm too short anyway, an error Keukensale repeatedly denies responsability for, even though the kitchen was completely laser-measured on their account beforehand. The delivery of the new worktop was promised to only take a couple of weeks and turned out to be 2 months after all. Even though the custom-cut worktop had already been available on April 19th, they did not find the time to install it earlier than May 19th.
Second attempt: contractor arrives alone again, places the worktop and forces it into place -CRACK- another worktop broken. He replaced it with a provisionary MDF worktop and left the second half in place (which was supposed to be intact, but turned out to have 2 cracks as well, once the guy left). Delay for the replacement: 4 weeks. I have sent them an official letter to inform them about their legal responsabilities and request a refund for the damage suffered. This letter was only met with defensive behaviour without any further action following
Third attempt (mid-June): a new worktop gets delivered, and the branch manager assists/supervises the contractor during the installation. The worktop cracks again on 3 spots.
Each installation attempt has resulted in several dents and chips of our freshly plastered and painted walls and the tiled floor - no compensation and no acknowledgement offered. They also damaged a cabinet door (needs to be ordered from the producer again - several weeks of delivery time). The cracks in the latest worktop should be repaired by "a specialist, injecting resin into the cracks" the same day still. Needless to say, this never happened. Only after several interventions from my side, a specialist drops by two months (!) later to inform me that the damages could not be repaired, as the whole worktop had not been properly levelled and fresh cracks are guaranteed to happen. This could only be remedied, if the whole worktop gets taken out once more and the cabinets get properly re-levelled. Now we are in the third week of August. In the meanwhile, Keukensale Amsterdam Westpoort has been sold/taken over by different management and Keukensale Hoorn takes on the responsability to deal with claims concerning purchases from before July 1st.
Since my patience has now come to a definite end, I requested a refund of the worktop and got offered EUR 750 ("we cannot offer you a free worktop after all the service we've already provided!"). After requesting a compensation for damages suffered, vacation days taken in order to receive the technicians, subcontractors and specialists, travel and phone costs incurred (in total EUR 1500, including the refund for the worktop, which, by itself, should cost at least EUR 1500, as quotes of several other supplliers have confirmed, but unfortunately, this has not been specified on the purchase contract, which only shows the grand total), I was told off for being completely unreasonable, as "the whole worktop is worth less than that".
Unfortunately, this case will now have to be settled at court, as none of my attempts to come to a friendly solution have been fruitful due to the stubbornness, greed and sheer incompetence of the representatives of Keukensale Amsterdam and Hoorn, always finding new explanations why it can't be their responsibility.
If you look for quality, competence and proper customer service, steer clear of Keukensale!!!!
ME Kail
|We have ordered our kitchen in January 2023, with the delivery planned and confirmed for ends of February. Not only did the planning, which has taken several meetings with their sales reps in the Amsterdam Westpoort showroom, turn out to have numerous flaws and had to be adapted on at least 3 occasions by 3 different reps, all pointing out the errors their predecessors made. The purchase required pre-payment, no negotiation here (that should already have rung all alarm bells!).
The first delivery had to be postponed by 3 weeks due to "issues with the worktop". On the new date their subcontractor arrived (alone!) to install the kitchen. Granit worktops being really heavy, the guy let it slip and drop on top of the cabinets, which resulted in several cracks in the stone. This was the least of the issues though, as the whole worktop was 8 cm too short anyway, an error Keukensale repeatedly denies responsability for, even though the kitchen was completely laser-measured on their account beforehand. The delivery of the new worktop was promised to take only a couple of weeks which turned into 2 months. Even though the custom-cut worktop had already been available on April 19th, they did not find the time to install it earlier than May 19th.
Second attempt: contractor arrives alone again, places the worktop and forces it into place -CRACK- another worktop broken. He replaced it with a provisionary MDF worktop and left the second half in place (which was supposed to be intact, but turned out to have 2 cracks as well, once the guy left). Delay for the replacement: 4 weeks. I have sent them an official letter to inform them about their legal responsabilities and request a refund for the damage suffered. This letter was only met with defensive behaviour without any further action following
Third attempt (mid-June): a new worktop gets delivered, and the branch manager assists/supervises the contractor during the installation. The worktop cracks again on 3 spots.
Each installation attempt has resulted in several dents and chips of our freshly plastered and painted walls and the tiled floor - no compensation and no acknowledgement offered. They also damaged a cabinet door (needs to be ordered from the producer again - several weeks of delivery time). The cracks in the latest worktop should be repaired by a specialist the same day still. Needless to say, this never happened. Only after several interventions from my side, a specialist drops by 2 months (!) later to inform me that the damages could not be repaired, as the whole worktop had not been properly levelled and fresh cracks are guaranteed to happen. This could only be remedied, if the whole worktop gets taken out once more. Now we are in the 3rd week of Aug. In the meanwhile, Keukensale A'dam Westpoort has been sold/taken over by different management and Keukensale Hoorn deals with claims concerning purchases from before July 1st.
Since my patience has now come to a definite end, I requested a refund of the worktop and got offered EUR 750 ("we cannot offer you a free worktop after all the service we've already provided!"). After requesting a compensation for damages suffered, vacation days taken in order to receive the technicians, subcontractors and specialists, travel and phone costs incurred (in total EUR 1500, including the refund for the worktop, which, by itself, should cost at least EUR 1500, as quotes of several other supplliers have confirmed, but unfortunately, this has not been specified on the purchase contract, which only shows the grand total), I was told off for being completely unreasonable, as "the whole worktop is worth less than that".
Unfortunately, this case will now have to be settled at court, as none of my attempts to come to a friendly solution have been fruitful due to the stubbornness, greed and sheer incompetence of the representatives of Keukensale Amsterdam and Hoorn, always finding new explanations why it can't be their responsibility.
If you look for quality, competence and proper customer service, steer clear of Keukensale!!!!
T. Chhangur
|Amsterdam West Sierenborch! Vreselijke keuken service! Koop nooit en te nimmer een keuken daar. Je bespaart je eerlijk waar tijd, moeite, geld en ergernis! De kwaliteit is ook niet wat het moet zijn, want de bladen van de keukenkasten vertonen nu al lichte bubbels!
Ik heb 2 keukens vorig jaar afgenomen en tot op heden zijn er heel veel gebreken. Als ik bel en of mail, word ik steeds afgescheept met een slap excuus, '' het is corona, de levertijd is ...''. De laatste keukenmonteur stapte zelfs dreigend op me af toen ik hem corrigeerde. Heel veel materiaal had hij weggerukt en weggegooid terwijl het nog bruikbare spullen waren die niet nog eens besteld hoefden te worden. Als ik ook niet daar was geweest dan had ik op dit moment een grote lekkage waarvan ik voor alle kosten mocht opdraaien. Er werd toen weer eens een excuus gemaakt en de schuld werd mooi in mijn schoenen geschoven, namelijk ik mocht me niet in dezelfde ruimte begeven als de monteur. Terwijl ik een heel grote woonkamer en keuken heb...????.
Ernest Martens
|Wij hebben een keuken besteld, en daarna is geen afspraak nagekomen. Eerst werd de keuken 4 weken later geinstalleerd dan was afgesproken, en daarna moesten we niet 2 maar 6 weken wachten op het blad. Kortom zeer slecht, wij raden iedereen aan om hier geen keuken te kopen tenzij je graag voorgelogen wordt