Zeer slechte ervaring met CarGarantie en Jan Bogert.
De Nederlandse vertegenwoordiging van de Duitse firma CG Car-Garantie Versicherungs-AG wordt geleid door een Belgisch duo. Eén persoon verzorgt de e-mailafhandeling, de ander neemt de telefonische contacten voor zijn rekening. Telefonisch contact opnemen blijkt echter lastig: na twee keer het antwoordapparaat te hebben doorlopen, wordt de verbinding automatisch verbroken. Bovendien is het bedrijf slechts bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 16.00 uur. Wanneer men uiteindelijk iemand te spreken krijgt, verloopt het gesprek zakelijk en weinig klantvriendelijk. Er wordt direct naar het kenteken gevraagd en als klant krijg je nauwelijks de kans om uit te spreken.
Tijdens het eerste contact werd mij duidelijk gemaakt dat de autoverkoper de garantieverlener is en niet CarGarantie. CarGarantie neemt uitsluitend de schadeafhandeling over. In mijn geval ging het om autobedrijf Jan Bogert (https://janbogert.nl/). Hoewel de dealer zelf een verzekering bij CarGarantie had kunnen afsluiten, wordt dit afgewenteld op de klant. Met andere woorden: de dealer koopt zijn eigen risico af, terwijl de klant de premie betaalt.
Mijn claim betrof een defecte motor die vervangen moest worden. Volgens mij was de schade veroorzaakt door een additief dat bij een onderhoudsbeurt aan de olie was toegevoegd. Vanaf het begin heb ik dit duidelijk aangegeven. Toch moest ik, op verzoek van CarGarantie, twee afzonderlijke onderzoeken laten uitvoeren door de Seat-dealer, omdat het eerste rapport volgens hen onvoldoende zou zijn. Kosten: circa €700. Vervolgens werd ook nog een externe expert ingeschakeld voor laboratoriumonderzoek van de olie. Dit traject duurde weken langer dan gepland omdat het oliemonster zoekgeraakt bleek te zijn. Nadat de uitslag van het olieonderzoek binnen was, had men nog twee weken nodig om tot een eindrapport te komen.
Na negen weken werd de claim uiteindelijk afgewezen. Ik heb mij daarna niet meer op de inhoudelijke afwijzing gericht, maar wel mijn ongenoegen uitgesproken over de trage, omslachtige en kostbare manier van afhandelen. Helaas was hierover geen constructief gesprek mogelijk; CarGarantie bleef erbij dat zij een “deftig rapport” (deugdelijk rapport) nodig hadden om een claim te kunnen beoordelen. Daarbij werd zelfs gesuggereerd dat de kosten van het olieonderzoek op mij verhaald zouden kunnen worden.
Op mijn verzoek om de uitkomst van het olieonderzoek te mogen ontvangen, zodat ik de schade eventueel elders kon verhalen, werd niet ingegaan. CarGarantie gaf aan dat het rapport hun eigendom was en dat ik daar geen recht op had. Later liet men per e-mail weten dat het rapport bovendien geen waarde had, omdat de gegevens van de gebruikte olie en additief zouden ontbreken. Opmerkelijk genoeg waren die gegevens wél door mij aan de externe expert verstrekt. Nog opmerkelijker is daarom dat de weinig zeggende uitkomst van het onderzoek wel als een “deftig rapport” is gebruikt om mijn claim af te wijzen.
Voor deze “service” betaal je als klant €695. De dealer heeft geen last van de claim en wordt volledig ontzien, terwijl de consument blijft zitten met kosten, onnodige vertraging en frustratie.
Mijn advies: wees voorzichtig met autohandelaren die samenwerken met CarGarantie. Een betrouwbare verkoper heeft doorgaans een BOVAG-keurmerk en neemt zijn garantie- en serviceverplichtingen serieus, in plaats van deze af te kopen ten koste van de klant.
Tot slot nog dit: Autobedrijf Jan Bogert profileert zich als BOVAG-dealer en zegt BOVAG-garantie te bieden (https://www.bovag.nl/leden/autobedrijf-jan-bogert-bv). Mijn ervaring leert helaas dat dit in de praktijk niet zo is.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Anke
|
Schaamteloos hoe er met klanten word omgegaan. Als er iets met je auto is, is er niemand thuis. Ook Cargarantie laat het afweten die je er verplicht bij moet kopen. We hebben zelf de 2000 euro op moeten hoesten die het kostte om de auto te laten maken. Het betrof een defect dat samenhing met de motor. We mochten niet meer rijden tot het gemaakt was. We zijn onze auto 6 weken kwijt geweest omdat jan bogert NIET de juiste papieren naar Cargarantie opstuurde en dus uiteindelijk de claim werd afgewezen.
1.0
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Bas
|
Wat een super ervaring! Vriendelijk, behulpzaam en niet opdringerig. Alles top geregeld, Als je een tesla wilt kopen is dit de beste plek! Je komt binnen en je hebt het voor het uit kiezen, Alles makkelijk per model en uitvoering te vinden op een website. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe tesla!
10
De lokatie
De service
De informatieverstrekking
De medewerkers
Larissa
|
Oplichting!!
In 2021 een Ford focus wagon bij Jan Bogert gekocht.
Na 1,5 jaar was de gehele versnellingsbak kapot. Vlak daarna deed de (stoel)verwarming, parkeersensoren en het koelvloeistofreservoir het niet meer.
Ivm de vele mankementen hebben we besloten de auto weg te doen. Immers zaten er zoveel kosten verbonden aan het steeds opnieuw vervangen van de onderdelen. Verwacht dat met een auto van 2020 en nog geen ton op de teller we nog een fijn bedrag zouden terug krijgen. Helaas kwamen we ook hierbij flink op de koffie tijdens een bezoek aan diverse dealers. Men liet ons zien dat voor de verkoop aan ons, ontzettend veel schade was aan de auto en het dus een zogeheten ‘schade-auto’ is. Dit betekent dat men niet eerlijk is geweest over het verleden over de auto en er geknoeid is met de BPM. Met als gevolg dat autohandelaren de auto niet aannemen om in te ruilen. Deze afwijzing hebben we door heel veel garages gekregen. We vonden tot nu toe 1 Ford dealer in de buurt, die gaf slechts €8000,00 terug i.p.v. een minimale €12500,00 (zoals was verwacht bij een normale staat).
Ik raad dan ook iedereen af om bij Jan Bogert BV in Dinteloord een auto te kopen.
Hopelijk kunnen zo volgende slachtoffers bespaard worden.
9 Reviews Plaats review
sven
|Gewoon een super bedrijf
Jan Wicherink
|Zeer slechte ervaring met CarGarantie en Jan Bogert.
De Nederlandse vertegenwoordiging van de Duitse firma CG Car-Garantie Versicherungs-AG wordt geleid door een Belgisch duo. Eén persoon verzorgt de e-mailafhandeling, de ander neemt de telefonische contacten voor zijn rekening. Telefonisch contact opnemen blijkt echter lastig: na twee keer het antwoordapparaat te hebben doorlopen, wordt de verbinding automatisch verbroken. Bovendien is het bedrijf slechts bereikbaar van maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 16.00 uur. Wanneer men uiteindelijk iemand te spreken krijgt, verloopt het gesprek zakelijk en weinig klantvriendelijk. Er wordt direct naar het kenteken gevraagd en als klant krijg je nauwelijks de kans om uit te spreken.
Tijdens het eerste contact werd mij duidelijk gemaakt dat de autoverkoper de garantieverlener is en niet CarGarantie. CarGarantie neemt uitsluitend de schadeafhandeling over. In mijn geval ging het om autobedrijf Jan Bogert (https://janbogert.nl/). Hoewel de dealer zelf een verzekering bij CarGarantie had kunnen afsluiten, wordt dit afgewenteld op de klant. Met andere woorden: de dealer koopt zijn eigen risico af, terwijl de klant de premie betaalt.
Mijn claim betrof een defecte motor die vervangen moest worden. Volgens mij was de schade veroorzaakt door een additief dat bij een onderhoudsbeurt aan de olie was toegevoegd. Vanaf het begin heb ik dit duidelijk aangegeven. Toch moest ik, op verzoek van CarGarantie, twee afzonderlijke onderzoeken laten uitvoeren door de Seat-dealer, omdat het eerste rapport volgens hen onvoldoende zou zijn. Kosten: circa €700. Vervolgens werd ook nog een externe expert ingeschakeld voor laboratoriumonderzoek van de olie. Dit traject duurde weken langer dan gepland omdat het oliemonster zoekgeraakt bleek te zijn. Nadat de uitslag van het olieonderzoek binnen was, had men nog twee weken nodig om tot een eindrapport te komen.
Na negen weken werd de claim uiteindelijk afgewezen. Ik heb mij daarna niet meer op de inhoudelijke afwijzing gericht, maar wel mijn ongenoegen uitgesproken over de trage, omslachtige en kostbare manier van afhandelen. Helaas was hierover geen constructief gesprek mogelijk; CarGarantie bleef erbij dat zij een “deftig rapport” (deugdelijk rapport) nodig hadden om een claim te kunnen beoordelen. Daarbij werd zelfs gesuggereerd dat de kosten van het olieonderzoek op mij verhaald zouden kunnen worden.
Op mijn verzoek om de uitkomst van het olieonderzoek te mogen ontvangen, zodat ik de schade eventueel elders kon verhalen, werd niet ingegaan. CarGarantie gaf aan dat het rapport hun eigendom was en dat ik daar geen recht op had. Later liet men per e-mail weten dat het rapport bovendien geen waarde had, omdat de gegevens van de gebruikte olie en additief zouden ontbreken. Opmerkelijk genoeg waren die gegevens wél door mij aan de externe expert verstrekt. Nog opmerkelijker is daarom dat de weinig zeggende uitkomst van het onderzoek wel als een “deftig rapport” is gebruikt om mijn claim af te wijzen.
Voor deze “service” betaal je als klant €695. De dealer heeft geen last van de claim en wordt volledig ontzien, terwijl de consument blijft zitten met kosten, onnodige vertraging en frustratie.
Mijn advies: wees voorzichtig met autohandelaren die samenwerken met CarGarantie. Een betrouwbare verkoper heeft doorgaans een BOVAG-keurmerk en neemt zijn garantie- en serviceverplichtingen serieus, in plaats van deze af te kopen ten koste van de klant.
Tot slot nog dit: Autobedrijf Jan Bogert profileert zich als BOVAG-dealer en zegt BOVAG-garantie te bieden (https://www.bovag.nl/leden/autobedrijf-jan-bogert-bv). Mijn ervaring leert helaas dat dit in de praktijk niet zo is.
Anke
|Schaamteloos hoe er met klanten word omgegaan. Als er iets met je auto is, is er niemand thuis. Ook Cargarantie laat het afweten die je er verplicht bij moet kopen. We hebben zelf de 2000 euro op moeten hoesten die het kostte om de auto te laten maken. Het betrof een defect dat samenhing met de motor. We mochten niet meer rijden tot het gemaakt was. We zijn onze auto 6 weken kwijt geweest omdat jan bogert NIET de juiste papieren naar Cargarantie opstuurde en dus uiteindelijk de claim werd afgewezen.
Bas
|Wat een super ervaring! Vriendelijk, behulpzaam en niet opdringerig. Alles top geregeld, Als je een tesla wilt kopen is dit de beste plek! Je komt binnen en je hebt het voor het uit kiezen, Alles makkelijk per model en uitvoering te vinden op een website. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe tesla!
Larissa
|Oplichting!!
In 2021 een Ford focus wagon bij Jan Bogert gekocht.
Na 1,5 jaar was de gehele versnellingsbak kapot. Vlak daarna deed de (stoel)verwarming, parkeersensoren en het koelvloeistofreservoir het niet meer.
Ivm de vele mankementen hebben we besloten de auto weg te doen. Immers zaten er zoveel kosten verbonden aan het steeds opnieuw vervangen van de onderdelen. Verwacht dat met een auto van 2020 en nog geen ton op de teller we nog een fijn bedrag zouden terug krijgen. Helaas kwamen we ook hierbij flink op de koffie tijdens een bezoek aan diverse dealers. Men liet ons zien dat voor de verkoop aan ons, ontzettend veel schade was aan de auto en het dus een zogeheten ‘schade-auto’ is. Dit betekent dat men niet eerlijk is geweest over het verleden over de auto en er geknoeid is met de BPM. Met als gevolg dat autohandelaren de auto niet aannemen om in te ruilen. Deze afwijzing hebben we door heel veel garages gekregen. We vonden tot nu toe 1 Ford dealer in de buurt, die gaf slechts €8000,00 terug i.p.v. een minimale €12500,00 (zoals was verwacht bij een normale staat).
Ik raad dan ook iedereen af om bij Jan Bogert BV in Dinteloord een auto te kopen.
Hopelijk kunnen zo volgende slachtoffers bespaard worden.