Vanaf het begin had ik het gevoel dat de communicatie tussen de docenten en studenten te wensen overliet. Belangrijke informatie werd vaak te laat gedeeld, of plotseling veranderd waardoor ik en mijn medestudenten in de problemen kwamen met deadlines en opdrachten.
Daarnaast vond ik de kwaliteit van het onderwijs niet op het niveau dat ik had verwacht. Sommige docenten leken niet goed voorbereid en de lessen waren vaak onsamenhangend. Dit maakte het moeilijk om de stof goed te begrijpen en te volgen. Het gebrek aan structuur en duidelijke richtlijnen zorgde ervoor dat ik mij vaak verloren voelde.
Binnen de opleiding is er veel uitval van studenten. De sfeer is onpersoonlijk, onprettig en koud.
Een aantal docenten zijn arrogant, zelfingenomen, competitief en bevooroordeeld jegens collega's en studenten. Met weinig liefde voor hun vak of anderen. Er heerst een roddelcultuur. Daardoor raken studenten ongemotiveerd.
Ook de faciliteiten lieten te wensen over. De studieruimtes waren vaak druk bezet en niet goed onderhouden. Het was moeilijk om een rustige plek te vinden om te studeren, wat de motivatie en concentratie negatief beïnvloedt.
Al met al was mijn ervaring bij Hogeschool Zeeland teleurstellend. Ik had gehoopt op een inspirerende leeromgeving, maar in plaats daarvan voelde ik me vaak gefrustreerd en ontmoedigd. Het is jammer, want ik had veel verwachtingen van deze hogeschool.
Ik ken een groot aantal studenten met een negatieve ervaring met Hogeschool Zeeland.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Mary
|
Ook wij hebben helaas geen goede woorden over , de HZ, er worden onderling zeer smerige spelletjes gespeeld????.. mijn dochter haar tweede jaar is dat ze blijven zitten, op rapportages van waar er eigenlijk 3 mensen moeten beoordelen over een stage, waarmee ze net 2 maanden mee bezig was!! Dus Amper, als ze vraagt om de rapportage, is die blijkbaar ineens verdwenen????? Terwijl er meerdere mensen een beoordeling moeten geven!! En je bent daar om ook te leren en ervaring op te doen, maar niks van dit alles! Ze is al beoordeelt, en veroordeeld, dat ze haar gewoon laten zitten??? Terwijl de beoordeling pas in januari zou plaatsvinden??? Hier word een meer dan smerig spel gespeeld!!! Zij is de dupe geworden van zeer smerig onderwijs, waar ze binnen de lijntjes moeten kleuren, omdat ze bij de beste scholen willen zitten, !,, Maar het is een zwaar zinkend schip!, waar spelletjes gespeeld worden, die het daglicht niet kunnen verdragen!,,
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Swen - ga NIET naar deze school!
|
Om te beginnen: nee, ik schrijf dit niet omdat ik zojuist een onvoldoende heb gehaald, nee ik heb niks meer te maken met deze school. Ja: ik hoor teveel verhalen van mensen waarvan hun leven er niet beter van wordt door op deze school, met idiote werkwijze, te zitten.
Ik heb een jaar op deze school gezeten. Studiejaar 2016-2017. Al een tijdje terug, en daarmee een hoop tijd om verbeteringen door te voeren. Echter hebben zij geen gebruik gemaakt van deze tijd. In mijn studiejaar op Watermanagement, wat in principe een enorm interessante opleiding is, ben ik tegen allerlei idiote dingen aan gelopen. Ik begon de opleiding in de Engelse taal met het idee te switchen naar dezelfde Nederlandse opleiding wanneer dit te moeilijk bleek. Toen dit het geval was, kon dit niet meer, ondanks dat deze belofte zowel schriftelijk als mondeling was beloofd. Een belangrijke voorwaarde voor mij om deze opleiding te gaan doen. Plotselinge veranderingen in curriculum en beoordelingsformulieren, pas reactie van docenten op feedback over rapporten ver nadat de deadline is verstreken, kwijtraken van cijfers, etc, etc.... Dit zijn voorbeelden van situaties die zich hebben voorgedaan tijdens 1 jaar (!!!!!) studeren op deze school. Ik heb nu een andere HBO opleiding reeds afgerond op een, uiteraard, andere school. Ik heb hierbij kunnen zien op welke manier het óók kan!
Ik schrijf deze review omdat ik mensen wil behoeden voor de verschrikkelijke werkwijze van deze school. Van iemand die ik erg goed ken, hoor ik regelmatig (elke week) dingen die niet horen bij een HBO school of opleiding, dit past daarentegen wel bij een niet-betaalde, niet-gecertificeerde (kleuter-) school. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Het niet ontvangen van reactie van begeleidende docenten, aangesteld als begeleiding bij het afstuderen.
- Het plots veranderen van voorwaarden van beoordelingsformulieren.
- Het totaal ontbreken van beoordelingsformulieren (best handig om je rapport/product voldoende op te stellen).
Hetgeen wat mij het meest kwaad maakt is het feit dat er verwacht wordt van afstuderende studenten , dat zij naast de wekelijkse 40-uur verplichte stage, geacht worden om elke week twee avonden te spenderen aan een totaal onzinnig en nutteloos vak. Normaliter gezien worden EC's (studiepunten) in het laatste semester van de opleiding toegekend aan het lopen en halen van een stage. Dit zijn er overal 30. Op de HZ zijn dit er 28, waarbij de laatste 2 moeten worden gehaald middels dit ene onzinnige vak. Hierbij is de student verplicht 1 avond in de week van 1900 tot 2000 (fijn als je net een dag keihard hebt gewerkt op je stage) een les te volgen, waarbij aanwezigheid wordt gecheckt (huh, havo brugklas praktijken???). Hierbij is een tweede avond vereist om voor te bereiden voor deze les. Als je het mij vraagt, totaal onzinnig, overbodig en niet-passend naast een 40-urige werkweek.
Ik heb deze review niet geschreven uit nijd, noch heb ik hier enige baat bij. Ik probeer enkel mensen te behoeden voor deze rare manier van behandelen van studenten. Naast deze genoemde vreemde praktijken, wordt een student hier mentaal niet beter van, afhankelijk van de verdere situatie van de opleiding. Ook heeft de student waarop ik deze review deels baseer, voor de rest al zijn EC's bij elkaar, dus ligt dit vanzelfsprekend niet aan de betreffende persoon.
Met vriendelijke groet en maak een verstandige keuze. Beter voor jezelf.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Wessel Bliek
|
Wil jij leren hoe jij in 1 dag een verslag moet maken omdat een deadline opeens een week verplaatst wordt? Wil jij leren hoe je tentamens kan maken zonder les of lessen waarin een talentloze stumpert een powerpoint voorleest? Wil jij projecten maken zonder enkele hulp of dat het materiaal die je nodig hebt pas 2 weken na de introductie op de website staan? Wil jij in de les aankomen en dan horen dat je docent ziek is of te laat is of wel komt maar letterlijk in de les zegt dat hij er vandaag geen zin in heeft en dus maar een filmpje op zet? Ga dan naar de HZ om deze prachtige expertise te ervaren. Studiepunten worden 3 maanden te laat op de site gezet er wordt ruim 2 maanden gedaan over de cijfers van je tentamens, projecten en andere opdrachten en alles is 1 grote rommel. Een van de meest verwaarloosde hoge scholen in Nederland. Doe. Het. Niet.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
Waardeloos
|
De HZ is een waardeloze universiteit. Er zijn tal van problemen binnen de HZ en de kwaliteit van het onderwijs is ronduit waardeloos. Er heerst een enorme arrogantie bij de mensen die de touwtjes in handen hebben, niks kan of mag veranderd worden. De meeste leraren die werkzaam zijn bij de HZ bezitten geen specifieke kennis, maar kunnen alleen Powerpoints hardop lezen voor de studenten, vandaar dat sommige leraren ook 4 of 5 totaal verschillende vakken onderwijzen (hoe dan?).
Er mist enorm veel professionaliteit. Er zijn enkele leraren die gewoon goed zijn en veel kennis bezitten, maar deze worden systematisch genegeerd. Zij mogen niks inbrengen en als ze dat wel mogen dan wordt er niks mee gedaan.
Je krijgt amper les op de HZ, en als je les krijgt dan hebben de meeste studenten het na 2 keer wel al gezien omdat de kwaliteit echt ondermaats is. Leraren komen gewoon niet op tijd en sommigen die melden zich om de haverklap ziek. Sta je dan, alweer naar de HZ gekomen voor 1 uurtje les wat niks voorstelde.
De problemen zijn bekend binnen de HZ maar in plaats van er onmiddelijk iets aan te doen heeft de HZ gekozen hun marketingbudget op te schroeven om zo meer mensen in hun val te lokken (je moet wat, als de aantallen maar blijven zakken). Op korte termijn zal het werken, op lange termijn zullen ze gigantisch op hun bek gaan. De algemene HZ propaganda zijn af en toe artikeltjes in de lokale krant van een of ander project en de enquête resultaten die zogenaamd laten zien dat de studenten op de HZ heel tevreden zijn. Het is bekend dat het bestuur leerlingen aanspoort deze enquêtes zo goed mogelijk in te vullen anders doe je jezelf er alleen maar pijn mee. Ook recensies als deze zijn geen goed idee, stel je voor dat je toekomstige werknemer later een recensie als deze leest en gaat twijfelen aan de kennis van een sollicitant die op de HZ heeft gezeten! De horror! De HZ zou echt eens in gesprek moeten gaan met hun leerlingen of een interne, anonieme en verplichte enquête moeten houden ieder semester, dan zouden ze eens schrikken.
Het gros van de HZ studenten leert niks en vooral kritisch nadenken en argumenteren schijnt niet heel belangrijk te zijn. Anno 2017 wordt er een enorme nadruk gelegd op 'sustainability'. Wat het precies is dat weten de studenten niet, wel wordt de studenten aangeleerd dat het dusdanig belangrijk is dat er heel veel geld mee te verdienen valt (voor een klein of middelgroot bedrijf is dit gewoon onmogelijk).
Studeren aan de HZ was de grootste fout die ik ooit heb gemaakt. Een groot deel van de opleidingen aan de HZ zullen binnen enkele jaren verleden tijd zijn en het zou me niks verbazen als deze universiteit zou worden opgeheven door de overheid of dat het UCR het zou overnemen.
10 Reviews Plaats review
Josephine
|Vanaf het begin had ik het gevoel dat de communicatie tussen de docenten en studenten te wensen overliet. Belangrijke informatie werd vaak te laat gedeeld, of plotseling veranderd waardoor ik en mijn medestudenten in de problemen kwamen met deadlines en opdrachten.
Daarnaast vond ik de kwaliteit van het onderwijs niet op het niveau dat ik had verwacht. Sommige docenten leken niet goed voorbereid en de lessen waren vaak onsamenhangend. Dit maakte het moeilijk om de stof goed te begrijpen en te volgen. Het gebrek aan structuur en duidelijke richtlijnen zorgde ervoor dat ik mij vaak verloren voelde.
Binnen de opleiding is er veel uitval van studenten. De sfeer is onpersoonlijk, onprettig en koud.
Een aantal docenten zijn arrogant, zelfingenomen, competitief en bevooroordeeld jegens collega's en studenten. Met weinig liefde voor hun vak of anderen. Er heerst een roddelcultuur. Daardoor raken studenten ongemotiveerd.
Ook de faciliteiten lieten te wensen over. De studieruimtes waren vaak druk bezet en niet goed onderhouden. Het was moeilijk om een rustige plek te vinden om te studeren, wat de motivatie en concentratie negatief beïnvloedt.
Al met al was mijn ervaring bij Hogeschool Zeeland teleurstellend. Ik had gehoopt op een inspirerende leeromgeving, maar in plaats daarvan voelde ik me vaak gefrustreerd en ontmoedigd. Het is jammer, want ik had veel verwachtingen van deze hogeschool.
Ik ken een groot aantal studenten met een negatieve ervaring met Hogeschool Zeeland.
Mary
|Ook wij hebben helaas geen goede woorden over , de HZ, er worden onderling zeer smerige spelletjes gespeeld????.. mijn dochter haar tweede jaar is dat ze blijven zitten, op rapportages van waar er eigenlijk 3 mensen moeten beoordelen over een stage, waarmee ze net 2 maanden mee bezig was!! Dus Amper, als ze vraagt om de rapportage, is die blijkbaar ineens verdwenen????? Terwijl er meerdere mensen een beoordeling moeten geven!! En je bent daar om ook te leren en ervaring op te doen, maar niks van dit alles! Ze is al beoordeelt, en veroordeeld, dat ze haar gewoon laten zitten??? Terwijl de beoordeling pas in januari zou plaatsvinden??? Hier word een meer dan smerig spel gespeeld!!! Zij is de dupe geworden van zeer smerig onderwijs, waar ze binnen de lijntjes moeten kleuren, omdat ze bij de beste scholen willen zitten, !,, Maar het is een zwaar zinkend schip!, waar spelletjes gespeeld worden, die het daglicht niet kunnen verdragen!,,
Swen - ga NIET naar deze school!
|Om te beginnen: nee, ik schrijf dit niet omdat ik zojuist een onvoldoende heb gehaald, nee ik heb niks meer te maken met deze school. Ja: ik hoor teveel verhalen van mensen waarvan hun leven er niet beter van wordt door op deze school, met idiote werkwijze, te zitten.
Ik heb een jaar op deze school gezeten. Studiejaar 2016-2017. Al een tijdje terug, en daarmee een hoop tijd om verbeteringen door te voeren. Echter hebben zij geen gebruik gemaakt van deze tijd. In mijn studiejaar op Watermanagement, wat in principe een enorm interessante opleiding is, ben ik tegen allerlei idiote dingen aan gelopen. Ik begon de opleiding in de Engelse taal met het idee te switchen naar dezelfde Nederlandse opleiding wanneer dit te moeilijk bleek. Toen dit het geval was, kon dit niet meer, ondanks dat deze belofte zowel schriftelijk als mondeling was beloofd. Een belangrijke voorwaarde voor mij om deze opleiding te gaan doen. Plotselinge veranderingen in curriculum en beoordelingsformulieren, pas reactie van docenten op feedback over rapporten ver nadat de deadline is verstreken, kwijtraken van cijfers, etc, etc.... Dit zijn voorbeelden van situaties die zich hebben voorgedaan tijdens 1 jaar (!!!!!) studeren op deze school. Ik heb nu een andere HBO opleiding reeds afgerond op een, uiteraard, andere school. Ik heb hierbij kunnen zien op welke manier het óók kan!
Ik schrijf deze review omdat ik mensen wil behoeden voor de verschrikkelijke werkwijze van deze school. Van iemand die ik erg goed ken, hoor ik regelmatig (elke week) dingen die niet horen bij een HBO school of opleiding, dit past daarentegen wel bij een niet-betaalde, niet-gecertificeerde (kleuter-) school. Enkele voorbeelden hiervan zijn:
- Het niet ontvangen van reactie van begeleidende docenten, aangesteld als begeleiding bij het afstuderen.
- Het plots veranderen van voorwaarden van beoordelingsformulieren.
- Het totaal ontbreken van beoordelingsformulieren (best handig om je rapport/product voldoende op te stellen).
Hetgeen wat mij het meest kwaad maakt is het feit dat er verwacht wordt van afstuderende studenten , dat zij naast de wekelijkse 40-uur verplichte stage, geacht worden om elke week twee avonden te spenderen aan een totaal onzinnig en nutteloos vak. Normaliter gezien worden EC's (studiepunten) in het laatste semester van de opleiding toegekend aan het lopen en halen van een stage. Dit zijn er overal 30. Op de HZ zijn dit er 28, waarbij de laatste 2 moeten worden gehaald middels dit ene onzinnige vak. Hierbij is de student verplicht 1 avond in de week van 1900 tot 2000 (fijn als je net een dag keihard hebt gewerkt op je stage) een les te volgen, waarbij aanwezigheid wordt gecheckt (huh, havo brugklas praktijken???). Hierbij is een tweede avond vereist om voor te bereiden voor deze les. Als je het mij vraagt, totaal onzinnig, overbodig en niet-passend naast een 40-urige werkweek.
Ik heb deze review niet geschreven uit nijd, noch heb ik hier enige baat bij. Ik probeer enkel mensen te behoeden voor deze rare manier van behandelen van studenten. Naast deze genoemde vreemde praktijken, wordt een student hier mentaal niet beter van, afhankelijk van de verdere situatie van de opleiding. Ook heeft de student waarop ik deze review deels baseer, voor de rest al zijn EC's bij elkaar, dus ligt dit vanzelfsprekend niet aan de betreffende persoon.
Met vriendelijke groet en maak een verstandige keuze. Beter voor jezelf.
Wessel Bliek
|Wil jij leren hoe jij in 1 dag een verslag moet maken omdat een deadline opeens een week verplaatst wordt? Wil jij leren hoe je tentamens kan maken zonder les of lessen waarin een talentloze stumpert een powerpoint voorleest? Wil jij projecten maken zonder enkele hulp of dat het materiaal die je nodig hebt pas 2 weken na de introductie op de website staan? Wil jij in de les aankomen en dan horen dat je docent ziek is of te laat is of wel komt maar letterlijk in de les zegt dat hij er vandaag geen zin in heeft en dus maar een filmpje op zet? Ga dan naar de HZ om deze prachtige expertise te ervaren. Studiepunten worden 3 maanden te laat op de site gezet er wordt ruim 2 maanden gedaan over de cijfers van je tentamens, projecten en andere opdrachten en alles is 1 grote rommel. Een van de meest verwaarloosde hoge scholen in Nederland. Doe. Het. Niet.
Waardeloos
|De HZ is een waardeloze universiteit. Er zijn tal van problemen binnen de HZ en de kwaliteit van het onderwijs is ronduit waardeloos. Er heerst een enorme arrogantie bij de mensen die de touwtjes in handen hebben, niks kan of mag veranderd worden. De meeste leraren die werkzaam zijn bij de HZ bezitten geen specifieke kennis, maar kunnen alleen Powerpoints hardop lezen voor de studenten, vandaar dat sommige leraren ook 4 of 5 totaal verschillende vakken onderwijzen (hoe dan?).
Er mist enorm veel professionaliteit. Er zijn enkele leraren die gewoon goed zijn en veel kennis bezitten, maar deze worden systematisch genegeerd. Zij mogen niks inbrengen en als ze dat wel mogen dan wordt er niks mee gedaan.
Je krijgt amper les op de HZ, en als je les krijgt dan hebben de meeste studenten het na 2 keer wel al gezien omdat de kwaliteit echt ondermaats is. Leraren komen gewoon niet op tijd en sommigen die melden zich om de haverklap ziek. Sta je dan, alweer naar de HZ gekomen voor 1 uurtje les wat niks voorstelde.
De problemen zijn bekend binnen de HZ maar in plaats van er onmiddelijk iets aan te doen heeft de HZ gekozen hun marketingbudget op te schroeven om zo meer mensen in hun val te lokken (je moet wat, als de aantallen maar blijven zakken). Op korte termijn zal het werken, op lange termijn zullen ze gigantisch op hun bek gaan. De algemene HZ propaganda zijn af en toe artikeltjes in de lokale krant van een of ander project en de enquête resultaten die zogenaamd laten zien dat de studenten op de HZ heel tevreden zijn. Het is bekend dat het bestuur leerlingen aanspoort deze enquêtes zo goed mogelijk in te vullen anders doe je jezelf er alleen maar pijn mee. Ook recensies als deze zijn geen goed idee, stel je voor dat je toekomstige werknemer later een recensie als deze leest en gaat twijfelen aan de kennis van een sollicitant die op de HZ heeft gezeten! De horror! De HZ zou echt eens in gesprek moeten gaan met hun leerlingen of een interne, anonieme en verplichte enquête moeten houden ieder semester, dan zouden ze eens schrikken.
Het gros van de HZ studenten leert niks en vooral kritisch nadenken en argumenteren schijnt niet heel belangrijk te zijn. Anno 2017 wordt er een enorme nadruk gelegd op 'sustainability'. Wat het precies is dat weten de studenten niet, wel wordt de studenten aangeleerd dat het dusdanig belangrijk is dat er heel veel geld mee te verdienen valt (voor een klein of middelgroot bedrijf is dit gewoon onmogelijk).
Studeren aan de HZ was de grootste fout die ik ooit heb gemaakt. Een groot deel van de opleidingen aan de HZ zullen binnen enkele jaren verleden tijd zijn en het zou me niks verbazen als deze universiteit zou worden opgeheven door de overheid of dat het UCR het zou overnemen.