Afgelopen maand (april 2021) een occasion à eur 7.450 gekocht via Hensgens Maastricht, maar al de volgende dag strandde ik met een lege accu. Toegegeven: ik koos er bewust voor om er geen Bovag garantie bij te nemen. Neemt niet weg dat je van een prima occasion van een ogenschijnlijk nette zaak, mag verwachten dat de accu langer dan 1 dag blijft werken.
De eerste reactie van de garage was kort maar krachtig. Ik had er zelf voor gekozen om geen service- en garantiepakket af te nemen. Dit was verder aan mijzelf - en zij waren dan ook niet van plan om hier verder op in te gaan.
We hebben het hier echter niet over versleten banden die ik over het hoofd heb gezien tijdens de proefrit, of 'n niet-functionerend knopje. Ook is het niet al maanden geleden dat ik mijn aankoop heb gedaan - want dat alles zou de reactie van de verkoper kunnen verklaren. Het betreft een essentieel onderdeel - de accu - welke een dag(!) na aankoop (en na doormeten van de ANWB) volledig versleten blijkt te zijn. Een dag eerder, tijdens de proefrit, was er nog niets aan de hand. Zelfs na meermaals starten werden geen problemen ondervonden.
Na aandringen zou verkoper bij mij terugkomen met een voorstel. Dit bleek uiteindelijk een regeling te zijn waarbij ik zelf voor de helft van de kosten voor een nieuwe accu zou opdraaien. Dit noemde men een regeling 'uit coulance, omdat ik in de buurt woon' - voor het gemak werd voorbij gegaan aan het feit dat ik simpelweg een ondeugdelijk product had ontvangen.
Het tweede voorstel van de verkoper was dat zij een tweedehands accu konden plaatsen, echter kon hierbij niets gezegd worden over de staat van deze accu. Evenmin was er duidelijkheid over wanneer deze accu geplaatst zou kunnen worden: dit kon dagen, weken of maanden duren. Een professioneel autobedrijf dat geen uitsluitsel kan geven over hoe lang het hen zou duren om een tweedehands accu te vinden en plaatsen - het klinkt meer als een kinderachtige reactie die mij feitelijk geen keuze bood om alsnog te moeten betalen.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Susy Perez
|
Ik ben namelijk nog steeds aan t wachten op mijn aito.
Geen voortgang gern informatie of terugkoppeling.
Zelf na 2 weken gemaild en 4 weken gebeld. Erg jammer vind ik dit.
Volgende week maar weer proberen. Leaselening alles afgesloten.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
j.dohmen
|
Reeds 3 jaar kom ik met de door Hensgens Nieuwstadt geleverde occasion Honda. Ik rij er met plezier heen, want ze bieden een subblieme service. Steeds vriendelijk personeel.
De beurten altijd perfeckt uitgevoerd en steeds in voor een praatje. Forza Hensgens.
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Jari
|
Mijn eerste auto hier 5 jaar geleden gekocht. Ik had pas nét mijn rijbewijs en ben ontzettend goed en klantvriendelijk geholpen. In eerste instantie stond er niks passends bij, maar na kort overleg bleek dat ze binnenkort precies de auto binnenkregen waar ik naar zocht!
Na aflevering nooit problemen met deze auto gehad. Toen ik vorig jaar geleden weer een auto bij dit bedrijf kocht, werden mijn verwachtingen niet teniet gedaan. Ook nu werd ik zeer klantvriendelijk door de medewerkers geholpen. Kleine meningsverschillen worden altijd met conversatie goed opgelost. Dit jaar voor de APK gegaan, en ze konden tegen een schappelijke prijs mijn auto weer top in orde maken. Ik heb inmiddels een stevige vakantie naar Zuid-Italië erop zitten, en de auto heeft dit geweldig doorstaan. Kortom, alleen maar positieve ervaringen bij dit bedrijf en ik zou iedereen aanraden om hier hun auto te kopen!
9.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Sven Lamers
|
Zeer happy met mijn nieuwe Kia Niro . Hensgens Nieuwstadt ga zo door !
16 Reviews Plaats review
Falko
|Afgelopen maand (april 2021) een occasion à eur 7.450 gekocht via Hensgens Maastricht, maar al de volgende dag strandde ik met een lege accu. Toegegeven: ik koos er bewust voor om er geen Bovag garantie bij te nemen. Neemt niet weg dat je van een prima occasion van een ogenschijnlijk nette zaak, mag verwachten dat de accu langer dan 1 dag blijft werken.
De eerste reactie van de garage was kort maar krachtig. Ik had er zelf voor gekozen om geen service- en garantiepakket af te nemen. Dit was verder aan mijzelf - en zij waren dan ook niet van plan om hier verder op in te gaan.
We hebben het hier echter niet over versleten banden die ik over het hoofd heb gezien tijdens de proefrit, of 'n niet-functionerend knopje. Ook is het niet al maanden geleden dat ik mijn aankoop heb gedaan - want dat alles zou de reactie van de verkoper kunnen verklaren. Het betreft een essentieel onderdeel - de accu - welke een dag(!) na aankoop (en na doormeten van de ANWB) volledig versleten blijkt te zijn. Een dag eerder, tijdens de proefrit, was er nog niets aan de hand. Zelfs na meermaals starten werden geen problemen ondervonden.
Na aandringen zou verkoper bij mij terugkomen met een voorstel. Dit bleek uiteindelijk een regeling te zijn waarbij ik zelf voor de helft van de kosten voor een nieuwe accu zou opdraaien. Dit noemde men een regeling 'uit coulance, omdat ik in de buurt woon' - voor het gemak werd voorbij gegaan aan het feit dat ik simpelweg een ondeugdelijk product had ontvangen.
Het tweede voorstel van de verkoper was dat zij een tweedehands accu konden plaatsen, echter kon hierbij niets gezegd worden over de staat van deze accu. Evenmin was er duidelijkheid over wanneer deze accu geplaatst zou kunnen worden: dit kon dagen, weken of maanden duren. Een professioneel autobedrijf dat geen uitsluitsel kan geven over hoe lang het hen zou duren om een tweedehands accu te vinden en plaatsen - het klinkt meer als een kinderachtige reactie die mij feitelijk geen keuze bood om alsnog te moeten betalen.
Susy Perez
|Ik ben namelijk nog steeds aan t wachten op mijn aito.
Geen voortgang gern informatie of terugkoppeling.
Zelf na 2 weken gemaild en 4 weken gebeld. Erg jammer vind ik dit.
Volgende week maar weer proberen. Leaselening alles afgesloten.
j.dohmen
|Reeds 3 jaar kom ik met de door Hensgens Nieuwstadt geleverde occasion Honda. Ik rij er met plezier heen, want ze bieden een subblieme service. Steeds vriendelijk personeel.
De beurten altijd perfeckt uitgevoerd en steeds in voor een praatje. Forza Hensgens.
Jari
|Mijn eerste auto hier 5 jaar geleden gekocht. Ik had pas nét mijn rijbewijs en ben ontzettend goed en klantvriendelijk geholpen. In eerste instantie stond er niks passends bij, maar na kort overleg bleek dat ze binnenkort precies de auto binnenkregen waar ik naar zocht!
Na aflevering nooit problemen met deze auto gehad. Toen ik vorig jaar geleden weer een auto bij dit bedrijf kocht, werden mijn verwachtingen niet teniet gedaan. Ook nu werd ik zeer klantvriendelijk door de medewerkers geholpen. Kleine meningsverschillen worden altijd met conversatie goed opgelost. Dit jaar voor de APK gegaan, en ze konden tegen een schappelijke prijs mijn auto weer top in orde maken. Ik heb inmiddels een stevige vakantie naar Zuid-Italië erop zitten, en de auto heeft dit geweldig doorstaan. Kortom, alleen maar positieve ervaringen bij dit bedrijf en ik zou iedereen aanraden om hier hun auto te kopen!
Sven Lamers
|Zeer happy met mijn nieuwe Kia Niro . Hensgens Nieuwstadt ga zo door !