De gastouder was echt super.
Alleen het bemiddelingsbureau Viaviela is echt flut.
8 jaar lang betaal je €60/€75 per maand.
Ze hebben nooit iets voor mij hoeven doen, omdat mijn contact met de gastouder top was.
Nu mijn kinderen niet meer gaan schrijven ze nog wel bemiddelingskosten af. Na 2 maanden contact gezocht, want van hun hoor je verder niks. En helaas ze kunnen niks voor me betekenen.
Ik zou Viaviela echt niet aanraden.
Erg duur en ze doen niks en contact zoeken of een klacht indienen is heel erg lastig en kan alleen intern.
1.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
Merel
|
Ik heb een slechte ervaring met gastouderbureau “ tante Roos “ ik ben hier door een vriendin op gewezen die een kennis is van tante Roos. Ik heb Roos benaderd dat ik opzoek ben naar opvang. Zij gaf aan dat op dit moment te druk was voor een gesprek . Prima daar heb ik begrip voor. Ik vroeg of ze misschien na werk tijd had voor een telefoongesprek. Zij vroeg mij om door te geven om hoeveel kinderen het gaat en hun leeftijden enz. Ik heb haar de informatie gestuurd die ze vroeg. Daarop heeft ze 0 reactie gegeven. Niet eens iets van ik heb je bericht ontvangen nee gewoon niks. Ik vond dat erg vreemd en zeker toen ik na een week nog niets gehoord had. Ik ben inmiddels verder gaan zoeken omdat ik het erg vaag vond bij haar. Na een maand stuurde ze mij een bericht dat ze het druk had gehad en dat ze nu ruimte had voor mijn kinderen en wanneer ik langs kan komen. Besef… tussen het bericht (waarin ik alles over mijn kinderen vertelde) en dit bericht was er 0 contact dus ik wist ook niet waar ik aantoe was. Toen ze mij na een maand uitnodigde voor een gesprek heb ik haar netjes bedankt en uitgelegd dat ik doordat ze niets van zich liet horen verder ben gaan kijken en dat ik geen interesse meer heb in haar diensten omdat haar vaagheid/onduidelijkheid ook niet bij mij past. Ik gaf netjes aan dat ik niet denk dat het een goede match is voor mij en dat ik haar veel succes wens. Haar reactie terug was dat ze mij geen verklaring schuldig is waarom ze een maand lang geen tijd had om te reageren. Ik heb haar nooit om een verklaring gevraagd en vond deze opmerking dus ook heel ongepast. Ik heb haar slechts mede gedeeld waarom ik geen interesse meer heb. Daarna ging ze mij bij die kennis van haar (mijn vriendin) zwart maken dat ik teveel verwacht en dat de wereld niet om mij draait. Het enige wat ik van haar verwachtte is fatsoen! Het fatsoen om een reactie te geven bijvoorbeeld of zelfs als je erg druk bent kun je bijvoorbeeld iets sturen van “ik ben druk maar…” als dat al teveel gevraagd is vind ik je niet echt geschikt als gastouder want contact met ouders lijkt mij doodnormaal. Als je in een hele maand tijd te “druk” bent om een berichtje te beantwoorden vraag ik mij af of je wel genoeg tijd gaat hebben voor mijn kinderen. Ik vind haar behoorlijk onprofessioneel in haar contact en ipv iets van verontschuldigingen aan te bieden dat ze niet reageert draait ze het nog om dat IK teveel verwacht. Nou een normaal gesprek met iemand waar ik mijn kinderen zou achterlaten lijkt mij echt niet teveel gevraagd. Om deze reden zal ik deze gastouder niet aanraden. Breng je kind lekker bij iemand die op zijn minst tijd heeft om je te woord te staan.
1.0
Het beleid
De lokatie
De medewerkers
De informatieverstrekking
anoniem
|
Ga niet in zee met via viela. Wat een fop bedrijf is dit. Ze geven je valse informatie, prijzen nanny's aan dit totaal disfunctioneren en zijn vervolgens niet ondersteunend en adequaat in het oplossen van problemen. Bij de 1e nanny die ik volgens dit bureau had, werden mij gouden bergen beloofd. Zo zou ze super bekwaam zijn én huishoudelijke taken overnemen. Te mooi om waar te zijn; het ene na het andere conflict had ze met mijn kleuter omdat ze totaal geen band met hem op bouwde en vervolgens wel op een rare, ongepaste wijze met hem communiceerde. Sloot gewoonweg niet aan bij zijn behoefte, ondanks dat ik vele tips gaf hoe en wat. Ook kon deze nanny niet vooruit kijken, dus bijv. een tasje inpakken om een wandeling naar de speeltuin/ dierenparkje te gaan, kon ze al niet... echt bizar. Uiteindelijk heeft deze nanny mijn kind zelfs geslagen. Ik kan er hele verhalen over schrijven, maar wat mij ook nog eens uitermate stoorde, was de totale afwezigheid van het bureau in deze. Ondanks dat ik meerdere keren heb gebeld dat het niet goed ging met deze nanny.
Een 2e nanny kwam... dat zou volgens het bureau toch een geweldige kracht zijn 'nooit problemen mee gehad'.... maar je ziet iemand 1x, en vervolgens teken je een contract én betaal je forse legekosten, dus wil je het ook weer een kans geven... betreffende nanny huilde om het minste of geringste als ze mijn baby verzorgde omdat ze geconfronteerd werd met haar eigen kinderloosheid (echt!!), ze zat veel alleen in de tuin prive te bellen terwijl ik met de kinderen noodgedwongen binnen bleef (ik werk vanwege covid thuis, maar dat ging dus niet omdat de nanny steeds foetsie was!) en ze vertelde mij genezen te zijn van een eerdere burn out, maar na 2 weken werken begon ze al te zeuren dat de dagen te lang waren en dat ze dus om 16u wilde stoppen met werken (terwijl kleuter dus naar school gaat tot 14u.... alleen zorg voor peuter en baby). terwijl er op voorhand duidelijke afspraken zijn gemaakt over de werktijden en dagen. Kortom, weer volop beloftes en gouden bergen, maar in werkelijkheid 1 grote ellende en deceptie. En het bureau zelf? Deed NIKS.
wat een kansloze bedoeling en totaal gebrek aan professionaliteit, van de nanny's en van het bureau. Ga NIET IN ZEE MET VIA VIELA
3 Reviews Plaats review
Wendy
|De gastouder was echt super.
Alleen het bemiddelingsbureau Viaviela is echt flut.
8 jaar lang betaal je €60/€75 per maand.
Ze hebben nooit iets voor mij hoeven doen, omdat mijn contact met de gastouder top was.
Nu mijn kinderen niet meer gaan schrijven ze nog wel bemiddelingskosten af. Na 2 maanden contact gezocht, want van hun hoor je verder niks. En helaas ze kunnen niks voor me betekenen.
Ik zou Viaviela echt niet aanraden.
Erg duur en ze doen niks en contact zoeken of een klacht indienen is heel erg lastig en kan alleen intern.
Merel
|Ik heb een slechte ervaring met gastouderbureau “ tante Roos “ ik ben hier door een vriendin op gewezen die een kennis is van tante Roos. Ik heb Roos benaderd dat ik opzoek ben naar opvang. Zij gaf aan dat op dit moment te druk was voor een gesprek . Prima daar heb ik begrip voor. Ik vroeg of ze misschien na werk tijd had voor een telefoongesprek. Zij vroeg mij om door te geven om hoeveel kinderen het gaat en hun leeftijden enz. Ik heb haar de informatie gestuurd die ze vroeg. Daarop heeft ze 0 reactie gegeven. Niet eens iets van ik heb je bericht ontvangen nee gewoon niks. Ik vond dat erg vreemd en zeker toen ik na een week nog niets gehoord had. Ik ben inmiddels verder gaan zoeken omdat ik het erg vaag vond bij haar. Na een maand stuurde ze mij een bericht dat ze het druk had gehad en dat ze nu ruimte had voor mijn kinderen en wanneer ik langs kan komen. Besef… tussen het bericht (waarin ik alles over mijn kinderen vertelde) en dit bericht was er 0 contact dus ik wist ook niet waar ik aantoe was. Toen ze mij na een maand uitnodigde voor een gesprek heb ik haar netjes bedankt en uitgelegd dat ik doordat ze niets van zich liet horen verder ben gaan kijken en dat ik geen interesse meer heb in haar diensten omdat haar vaagheid/onduidelijkheid ook niet bij mij past. Ik gaf netjes aan dat ik niet denk dat het een goede match is voor mij en dat ik haar veel succes wens. Haar reactie terug was dat ze mij geen verklaring schuldig is waarom ze een maand lang geen tijd had om te reageren. Ik heb haar nooit om een verklaring gevraagd en vond deze opmerking dus ook heel ongepast. Ik heb haar slechts mede gedeeld waarom ik geen interesse meer heb. Daarna ging ze mij bij die kennis van haar (mijn vriendin) zwart maken dat ik teveel verwacht en dat de wereld niet om mij draait. Het enige wat ik van haar verwachtte is fatsoen! Het fatsoen om een reactie te geven bijvoorbeeld of zelfs als je erg druk bent kun je bijvoorbeeld iets sturen van “ik ben druk maar…” als dat al teveel gevraagd is vind ik je niet echt geschikt als gastouder want contact met ouders lijkt mij doodnormaal. Als je in een hele maand tijd te “druk” bent om een berichtje te beantwoorden vraag ik mij af of je wel genoeg tijd gaat hebben voor mijn kinderen. Ik vind haar behoorlijk onprofessioneel in haar contact en ipv iets van verontschuldigingen aan te bieden dat ze niet reageert draait ze het nog om dat IK teveel verwacht. Nou een normaal gesprek met iemand waar ik mijn kinderen zou achterlaten lijkt mij echt niet teveel gevraagd. Om deze reden zal ik deze gastouder niet aanraden. Breng je kind lekker bij iemand die op zijn minst tijd heeft om je te woord te staan.
anoniem
|Ga niet in zee met via viela. Wat een fop bedrijf is dit. Ze geven je valse informatie, prijzen nanny's aan dit totaal disfunctioneren en zijn vervolgens niet ondersteunend en adequaat in het oplossen van problemen. Bij de 1e nanny die ik volgens dit bureau had, werden mij gouden bergen beloofd. Zo zou ze super bekwaam zijn én huishoudelijke taken overnemen. Te mooi om waar te zijn; het ene na het andere conflict had ze met mijn kleuter omdat ze totaal geen band met hem op bouwde en vervolgens wel op een rare, ongepaste wijze met hem communiceerde. Sloot gewoonweg niet aan bij zijn behoefte, ondanks dat ik vele tips gaf hoe en wat. Ook kon deze nanny niet vooruit kijken, dus bijv. een tasje inpakken om een wandeling naar de speeltuin/ dierenparkje te gaan, kon ze al niet... echt bizar. Uiteindelijk heeft deze nanny mijn kind zelfs geslagen. Ik kan er hele verhalen over schrijven, maar wat mij ook nog eens uitermate stoorde, was de totale afwezigheid van het bureau in deze. Ondanks dat ik meerdere keren heb gebeld dat het niet goed ging met deze nanny.
Een 2e nanny kwam... dat zou volgens het bureau toch een geweldige kracht zijn 'nooit problemen mee gehad'.... maar je ziet iemand 1x, en vervolgens teken je een contract én betaal je forse legekosten, dus wil je het ook weer een kans geven... betreffende nanny huilde om het minste of geringste als ze mijn baby verzorgde omdat ze geconfronteerd werd met haar eigen kinderloosheid (echt!!), ze zat veel alleen in de tuin prive te bellen terwijl ik met de kinderen noodgedwongen binnen bleef (ik werk vanwege covid thuis, maar dat ging dus niet omdat de nanny steeds foetsie was!) en ze vertelde mij genezen te zijn van een eerdere burn out, maar na 2 weken werken begon ze al te zeuren dat de dagen te lang waren en dat ze dus om 16u wilde stoppen met werken (terwijl kleuter dus naar school gaat tot 14u.... alleen zorg voor peuter en baby). terwijl er op voorhand duidelijke afspraken zijn gemaakt over de werktijden en dagen. Kortom, weer volop beloftes en gouden bergen, maar in werkelijkheid 1 grote ellende en deceptie. En het bureau zelf? Deed NIKS.
wat een kansloze bedoeling en totaal gebrek aan professionaliteit, van de nanny's en van het bureau. Ga NIET IN ZEE MET VIA VIELA