Finesse heeft mij geweldig geholpen met de verkoop en mijn nieuwe hypotheek voor mijn woning
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
John Smith
|
They trick people and don't give deposit back! Don't work with them!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
kritischeblik
|
Huisjesmelkers/komen afspraken niet na Als student was ik op zoek naar een kamer. Uiteindelijk vond ik bij Finesse Makelaars & Taxateurs B.V. een acceptabele onzelfstandige woonruimte, zo leek het. Voordat ik het contract mocht tekenen, moest er eerst nog €250,- contant betaald worden. “Additionele kosten” noemen ze dat. Sleutelgeld (wat bij wet verboden is) zou een betere term zijn. Ik kreeg geen bewijs van betaling. Hierdoor werd het vrijwel onmogelijk om het bedrag later terug te vorderen.
Toen ik eenmaal in de woning zat, begon het gedonder. Er kwam lekkage in de badkamer door versleten kitranden en het douchegordijn begon te schimmelen. Verder ontbrak enige vorm van verlichting in de schuur, misten er laatjes in de keuken en begonnen de kozijnen te rotten. Ook de oven ging kapot. Voor o.a. deze oven betaalt iedere huurder wel een fors bedrag in de vorm van servicekosten per maand. Er zou een klusjesman komen. Het heeft 3 maanden geduurd voordat er ook maar iets is gebeurd.
Na het klusjesdebacle kregen we een nieuwe huisgenoot. Het was geen student, maar een alcohol- en drugsverslaafde man achterin de 40. Ik en mijn huisgenoten voelden ons meteen niet veilig meer. Na ongeveer 4 maanden is deze man eruit gezet, omdat hij zijn huur niet meer betaalde.
Op een gegeven moment ben ik kritisch gaan kijken naar de huurprijs. Op papier was mijn kamer 10 m2 en daar betaalde ik €297,- per maand voor. Na een puntenberekening bleek dit eerder €245 te moeten zijn. Na vele telefoontjes en e-mails waarop erg weinig werd gereageerd, is de huurprijs teruggebracht naar €270,- (alsnog veel te veel). Mede door een nameting van de makelaar waaruit bleek dat de kamer niet 10 m2 was (zoals geadverteerd), maar 9 m2.
3 Reviews Plaats review
ronald
|Finesse heeft mij geweldig geholpen met de verkoop en mijn nieuwe hypotheek voor mijn woning
John Smith
|They trick people and don't give deposit back! Don't work with them!
kritischeblik
|Huisjesmelkers/komen afspraken niet na
Als student was ik op zoek naar een kamer. Uiteindelijk vond ik bij Finesse Makelaars & Taxateurs B.V. een acceptabele onzelfstandige woonruimte, zo leek het. Voordat ik het contract mocht tekenen, moest er eerst nog €250,- contant betaald worden. “Additionele kosten” noemen ze dat. Sleutelgeld (wat bij wet verboden is) zou een betere term zijn. Ik kreeg geen bewijs van betaling. Hierdoor werd het vrijwel onmogelijk om het bedrag later terug te vorderen.
Toen ik eenmaal in de woning zat, begon het gedonder. Er kwam lekkage in de badkamer door versleten kitranden en het douchegordijn begon te schimmelen. Verder ontbrak enige vorm van verlichting in de schuur, misten er laatjes in de keuken en begonnen de kozijnen te rotten. Ook de oven ging kapot. Voor o.a. deze oven betaalt iedere huurder wel een fors bedrag in de vorm van servicekosten per maand. Er zou een klusjesman komen. Het heeft 3 maanden geduurd voordat er ook maar iets is gebeurd.
Na het klusjesdebacle kregen we een nieuwe huisgenoot. Het was geen student, maar een alcohol- en drugsverslaafde man achterin de 40. Ik en mijn huisgenoten voelden ons meteen niet veilig meer. Na ongeveer 4 maanden is deze man eruit gezet, omdat hij zijn huur niet meer betaalde.
Op een gegeven moment ben ik kritisch gaan kijken naar de huurprijs. Op papier was mijn kamer 10 m2 en daar betaalde ik €297,- per maand voor. Na een puntenberekening bleek dit eerder €245 te moeten zijn. Na vele telefoontjes en e-mails waarop erg weinig werd gereageerd, is de huurprijs teruggebracht naar €270,- (alsnog veel te veel). Mede door een nameting van de makelaar waaruit bleek dat de kamer niet 10 m2 was (zoals geadverteerd), maar 9 m2.