Ben vanochtend gebeld door de fietsenwinkel.
En kan nu toch een service beurt voor mijn fiets.
Ben er heel blij mee. Dank je.
7.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gerrit Selderhuis
|
Gazelle Orange C8 gekocht 20-09-2020.
Aangeboden voor reparatie 15-8-2023 achtenaaf maakte vreemd geluid
Achternaaf beschadigd, men zou garantie vragen bij Gazelle. Diverse keren gebeld, echter geen concrete info.. ligt nog bijn Gazelle. Zou dure reparatie zijn, medewerker vertelde dat het achterwiel vervangen moest worden.
Woensdag 6-9-2023 zelf gebeld, net bericht gehad van Gazelle. GEEN GARANTIE.
Voorstel telefonisch T.T. medewerker.. nu proberen via Shimano. Zou ca 2-3 weken duren, echter leenfiets zou volgende dag klaar staan om deze tijd te overbruggen.
Donderdag 7-9--2023 andere medewerker gesproken en verhaal uitgelegd, kon niets vinden over leenfiets die klaar zou staan. Ging op zoek en kwam na enige tijd terug met een afgetrapte fiets waarvan eerst nog de ketting moest worden gesmeerd, deze hebben wij afgewezen.
Medewerker gaf de kosten op voor vervanging van € 300-350, hem gezegd dat wij van T.T. een coulante houding verwachten, waarop hij zei dat T.T. geen garantie geeft maar de fabriek. Dit is niet juist.! Wettelijke garantie is aansprakelijkheid voor de verkoper voor de producten die hij verkoopt.
De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.
Wij hebben onze fiets weer mee teruggenomen , geen zin om 3 weken te wachten op Shimano, om dan alsnog te horen dat het afgewezen is.
Wij wensen de firma ten Tusscher veel succes echter komen wij niet meer terug.
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ilonka
|
Helaas teleurstellende ervaring met onderhoud en reparatie.
Bij Ten Tusscher in 2015 Gaastra 4.11 met Alfine naaf gekocht. In 2021 ongeveer 20.000 km mee gereden. Helaas, doordat ik niet wist dat dit nodig was, nooit verzocht om naaf te laten spoelen en Ten Tusscher heeft slechts bij één servicebeurt geadviseerd dat dit nodig zou zijn. Vlak voordat ik op fietsvakantie ging servicebeurt laten doen, maar helaas halverwege vakantie gestrand met haperende naaf. Bleek zo goed als droog te staan. Na gespoeld te zijn bij fietsenmaker onderweg, kon ik, met een nog steeds niet goed werkende versnelling, verder. Belletje naar Ten Tusscher met verzoek om toelichting waarom nooit gespoeld: ‘Dat doen we alleen op verzoek en niet standaard bij een beurt’. Kortom: gebrekkige advies en daardoor gestrand tijdens fietsvakantie met haperende naaf.
Terug in Enschede was de conclusie van de monteur, dat de naaf niet te repareren was. Schade: 300 euro. En helaas niet te bestellen vanwege leveringsproblemen bij Shimano. Ik kon een fiets ophalen waar nog slechter op te fietsen was, dan toen ik hem gebracht had (alle versnellingen trapten na de inspectie van de monteur door; voordat ik hem bracht twee van de elf).
Vervolgens naar andere fietsenmaker gestapt, die de naaf in een half uur sleutelen en afstellen weer in orde had… Ik fiets er nu alweer vier weken zonder problemen mee.
De andere fietsenmaker constateerde op allerlei andere vlakken achterstalling / onjuist onderhoud: te vette ketting, te slappe spaakspanning, remblokjes versleten, banden afgesleten, slag in wiel zowel voor als achter. Dit is bevestigd door nog een andere fietsenmaker, bij wie ik ook een check heb laten doen. Nu had ik er wel 1200 km op gefietst na die servicebeurt, dus je kunt niet stellen dat al die problemen op konto van gebrekkig onderhoud van Ten Tusscher komen, maar het lijkt me ook niet te verdedigen, dat na één fietsvakantie een fiets dermate veel onderhoud nodig heeft.
Ik heb weliswaar excuses van Ten Tusscher ontvangen voor de verkeerde ‘diagnose’, wat ik heel netjes vind, maar het bevestigt wel mijn vermoeden, dat de reparatie- en onderhoudafdeling van Ten Tusscher niet je-van-het is. In ieder geval niet bij mijn fiets. Ik moet wel zeggen, dat het altijd bere-druk is in de zaak en dat ik de indruk heb dat de monteurs erg onder tijdsdruk staan. Mijn vermoeden is, dat er simpelweg te weinig tijd genomen is om goed naar mijn fiets te kijken, met als resultaat een verkeerd advies.
Ik ben er jaren naar tevredenheid klant geweest (het zijn vriendelijke mensen, die meestal wel met je meedenken en zaken eigenlijk altijd netjes afhandelen), maar mijn vertrouwen is nu weg. Ik heb besloten om voor onderhoud naar een andere fietsenmaker te gaan. Kortom: goeie kwaliteit fietsen en vriendelijke mensen, maar voor onderhoud en reparatie(advies) voor mij niet (meer) de aangewezen partij.
5.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Wouter
|
Tijdens mijn fietsvakantie had ik een probleem met mijn remmen. De afdeling onderhoud maakte tijd om dit zsm te verhelpen zodat ik verder kon. Probleem is snel en zeer vakkundig (tegen een zeer redelijke prijs) opgelost. Ik ben zeer vriendelijk geholpen
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Miep
|
Zeer onvriendelijk, tenzij je er een nieuwe mtb/racefiets komt kooen. Bizarre bedragen voor update fietscomputer. Fiets van schoonvader twee weken geleden ingeleverd, blijkt nu zoek. Is dus ook niks aan gebeurd al die tijd...
7 Reviews Plaats review
Ria Mondeel
|Ben vanochtend gebeld door de fietsenwinkel.
En kan nu toch een service beurt voor mijn fiets.
Ben er heel blij mee. Dank je.
Gerrit Selderhuis
|Gazelle Orange C8 gekocht 20-09-2020.
Aangeboden voor reparatie 15-8-2023 achtenaaf maakte vreemd geluid
Achternaaf beschadigd, men zou garantie vragen bij Gazelle. Diverse keren gebeld, echter geen concrete info.. ligt nog bijn Gazelle. Zou dure reparatie zijn, medewerker vertelde dat het achterwiel vervangen moest worden.
Woensdag 6-9-2023 zelf gebeld, net bericht gehad van Gazelle. GEEN GARANTIE.
Voorstel telefonisch T.T. medewerker.. nu proberen via Shimano. Zou ca 2-3 weken duren, echter leenfiets zou volgende dag klaar staan om deze tijd te overbruggen.
Donderdag 7-9--2023 andere medewerker gesproken en verhaal uitgelegd, kon niets vinden over leenfiets die klaar zou staan. Ging op zoek en kwam na enige tijd terug met een afgetrapte fiets waarvan eerst nog de ketting moest worden gesmeerd, deze hebben wij afgewezen.
Medewerker gaf de kosten op voor vervanging van € 300-350, hem gezegd dat wij van T.T. een coulante houding verwachten, waarop hij zei dat T.T. geen garantie geeft maar de fabriek. Dit is niet juist.! Wettelijke garantie is aansprakelijkheid voor de verkoper voor de producten die hij verkoopt.
De fabrikant heeft die wettelijke verplichting niet.
Wij hebben onze fiets weer mee teruggenomen , geen zin om 3 weken te wachten op Shimano, om dan alsnog te horen dat het afgewezen is.
Wij wensen de firma ten Tusscher veel succes echter komen wij niet meer terug.
Ilonka
|Helaas teleurstellende ervaring met onderhoud en reparatie.
Bij Ten Tusscher in 2015 Gaastra 4.11 met Alfine naaf gekocht. In 2021 ongeveer 20.000 km mee gereden. Helaas, doordat ik niet wist dat dit nodig was, nooit verzocht om naaf te laten spoelen en Ten Tusscher heeft slechts bij één servicebeurt geadviseerd dat dit nodig zou zijn. Vlak voordat ik op fietsvakantie ging servicebeurt laten doen, maar helaas halverwege vakantie gestrand met haperende naaf. Bleek zo goed als droog te staan. Na gespoeld te zijn bij fietsenmaker onderweg, kon ik, met een nog steeds niet goed werkende versnelling, verder. Belletje naar Ten Tusscher met verzoek om toelichting waarom nooit gespoeld: ‘Dat doen we alleen op verzoek en niet standaard bij een beurt’. Kortom: gebrekkige advies en daardoor gestrand tijdens fietsvakantie met haperende naaf.
Terug in Enschede was de conclusie van de monteur, dat de naaf niet te repareren was. Schade: 300 euro. En helaas niet te bestellen vanwege leveringsproblemen bij Shimano. Ik kon een fiets ophalen waar nog slechter op te fietsen was, dan toen ik hem gebracht had (alle versnellingen trapten na de inspectie van de monteur door; voordat ik hem bracht twee van de elf).
Vervolgens naar andere fietsenmaker gestapt, die de naaf in een half uur sleutelen en afstellen weer in orde had… Ik fiets er nu alweer vier weken zonder problemen mee.
De andere fietsenmaker constateerde op allerlei andere vlakken achterstalling / onjuist onderhoud: te vette ketting, te slappe spaakspanning, remblokjes versleten, banden afgesleten, slag in wiel zowel voor als achter. Dit is bevestigd door nog een andere fietsenmaker, bij wie ik ook een check heb laten doen. Nu had ik er wel 1200 km op gefietst na die servicebeurt, dus je kunt niet stellen dat al die problemen op konto van gebrekkig onderhoud van Ten Tusscher komen, maar het lijkt me ook niet te verdedigen, dat na één fietsvakantie een fiets dermate veel onderhoud nodig heeft.
Ik heb weliswaar excuses van Ten Tusscher ontvangen voor de verkeerde ‘diagnose’, wat ik heel netjes vind, maar het bevestigt wel mijn vermoeden, dat de reparatie- en onderhoudafdeling van Ten Tusscher niet je-van-het is. In ieder geval niet bij mijn fiets. Ik moet wel zeggen, dat het altijd bere-druk is in de zaak en dat ik de indruk heb dat de monteurs erg onder tijdsdruk staan. Mijn vermoeden is, dat er simpelweg te weinig tijd genomen is om goed naar mijn fiets te kijken, met als resultaat een verkeerd advies.
Ik ben er jaren naar tevredenheid klant geweest (het zijn vriendelijke mensen, die meestal wel met je meedenken en zaken eigenlijk altijd netjes afhandelen), maar mijn vertrouwen is nu weg. Ik heb besloten om voor onderhoud naar een andere fietsenmaker te gaan. Kortom: goeie kwaliteit fietsen en vriendelijke mensen, maar voor onderhoud en reparatie(advies) voor mij niet (meer) de aangewezen partij.
Wouter
|Tijdens mijn fietsvakantie had ik een probleem met mijn remmen. De afdeling onderhoud maakte tijd om dit zsm te verhelpen zodat ik verder kon. Probleem is snel en zeer vakkundig (tegen een zeer redelijke prijs) opgelost. Ik ben zeer vriendelijk geholpen
Miep
|Zeer onvriendelijk, tenzij je er een nieuwe mtb/racefiets komt kooen. Bizarre bedragen voor update fietscomputer. Fiets van schoonvader twee weken geleden ingeleverd, blijkt nu zoek. Is dus ook niks aan gebeurd al die tijd...