Juli 2023 heb ik een nieuwe Vogue Mestengo van € 1500 gekocht bij fietsenhandel J.Niks
Na een paar keer een fietstochtje gemaakt te hebben, merkte ik dat de E bike in de 1e 2e en 3e actieradius stand nauwelijks ondersteuning gaf.
In de 4e stand de eerste paar honderd meter wel ondersteuning maar de fiets hield na even in die stand te fietsen ook in alsof er geen stroomtoevoer was naar de accu.
In stand 5 schoot de fiets echter met zo'n forse snelheid vooruit waardoor het fietsen een beetje angstig werd.
Drie weken na aankoop naar de dealer J.Niks terug geweest en men heeft de fiets, terwijl ik er op kon wachten nagekeken.
Volgens zeggen kon men NIKS vinden en ik moest het er maar mee doen.
Maar het probleem bleef en ik kon de fiets niet vertrouwen tijdens het rijden.
Tijdens de afgelopen slechte winter er niet meer op durven fietsen.
Afgelopen april is mijn echtgenote op deze gaan fietsen gaan rijden en zij ondervond de zelfde problemen en vond het vermoeiend en eng fietsen !
Direct weer contact opgenomen met J.Niks zodoende de fiets nogmaals na te kijken en nu echt goed te repareren.
Volgens mevrouw J. Niks is de E Bike toen ter reparatie aangeboden bij de fietsenfabriek / groothandel en hoorden wij weken lang NIKS meer !
Weer gebeld, men vertelde mij dat de reparatie was vertraagd door de eerdere brand bij de fietsenfabriek en dat we de komende weken nog wel niets zouden horen.
Na VIJF weken weer gebeld, omdat ik het goed zat werd en met de E Bike op vakantie wilde..... toen bleek fiets ineens opgehaald te kunnen worden.
Tijdens het testen van de E Bike nog steeds hetzelfde probleem !!!!@#
en kreeg weer te horen dat er NIKS met de fiets aan de hand was.
Ik kreeg ernstige twijfels of de fiets überhaubt wel naar die "fabriek" was geweest.
Een gesprek hierover gaan met de dealer en/of monteur bleek totaal niet mogelijk.
Men werd boos en liep gewoon weg.
NIKS geen service ! Als klant voelde ik mij op een gewoon voor leugenaar gezet !
Uiteindelijk na veel gesteggel heeft de monteur er toen op de computer display meer ondersteuningen opgezet.
Dat bleek bij het fietsen het probleem alleen maar te hebben verlegd.
En was alleen maar in stand 7 - 8 - of 9 fietsen mogelijk en dan schoot de fiets als een gek vooruit. Wat een frustratie en ellende.
Uiteindelijk onderweg bij een andere Vogue fietsendealer beland.Daar het probleem met de E Bike verteld.
De monteur aldaar ging een testrit maken en kwam meteen tot de conclusie dat de E Bike totaal geen goede ondersteuning gaf, ook zei die monteur dat
als de fiets werkelijk naar de werkplaats van de Vogue fabriek / groothandel was geweest had men meteen de fout ontdekt omdat er daar bij hun ervaringen kundige fietsenmonteurs zitten !! en ook dat het probleem onder garantie meteen had kunnen worden verholpen !
Wat voelden wij ons als klant in de maling genomen dpor mevr. J. Niks en haar monteur.
Toen wij dit ter plekke telefonisch aan fietsenhal J. Niks wilden melden kwamen we niet verder dan de oude mevr. die altijd de tel. aan neemt en die vond dat wij niet boos mochten reageren want daar hielden ze bij J. NIKS niet van en werd de verbinding verbroken.
Even later werden we weer terug gebeld door mevr J.Niks en toen we vertelden dat de andere dealer wel direct het probleem onderkende kregen we te horen dat we dan maar " lekker" bij een ander de boel moesten laten maken zonder garantie.
Wat een schofterige behandeling naar de klant toe van de firma NIKS !!!!@#
Uiteindelijk hebben wij bij de andere dealer onze nare E bike kunnen inruilen en met bijbetaling een fijne GOED werkende andere Vogue E bike gekocht.
Met dank aan deze dealer die ons wel wilde helpen.
Conclusie.....KOOP NIKS BIJ J. NIKS WANT DAAR IS GOEDKOOP DUURKOOP
en je krijgt er NIKS voor terug !
Verzonden vanaf mijn Galaxy
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Bart
|
Hier echt geen fiets kopen ze doen heel vriendelijk maar als het er op neer komt geen service.... en totaal onredelijk
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Paula Rozenbroek
|
Na een eerdere redelijke ervaring met dit bedrijf, vol goede moed op zoek naar een mooie nieuwe fiets voor alle dag en dachten het gevonden te hebben daar. Totdat...
1: we hadden een framenummer nodig voor de verzekering, deze was niet te vinden, deze fietsenhandel kon wel een soort code geven waardoor we evengoed een verzekering konden afsluiten via hen bij de ANWB waar ze een akkoordje mee hebben. Heel vreemd, want als de fiets gestolen wordt is hij zonder identiek framenummer never nooit meer op te sporen toch?
2. na twee dagen begaf de derde versnelling het (de fiets heeft 8 versnellingen)
3. na een week begon het spatbord los te zitten en reed ik rond alsof ik op een oude rammelbak fietste
4. na diezelfde week was het kabeltje van zowel de voorlamp als de achterlamp losgeschoten (naafverlichting), dit was nog gevaarlijk ook, want kon tussen de spaken komen
5. na diezelfde week bleek dat de remblokjes achter vast bleven zitten na het remmen en dus bleven aanlopen
6. het gemonteerde mandje zit erg los en de schroeven kunnen niet verder aangedraaid worden, het blijft van links naar rechts zwalken wanneer je er iets in hebt liggen
We hebben de fietsenhandel gebeld en konden (volgende de aardige - zeer oude - mevrouw) zonder afspraak langskomen wanneer de monteur terug was van vakantie (twee weken wachten). Vandaag - 5 juli - terug gegaan op de fiets (42 minuten fietsen), want in onze auto past geen fiets. Krijgen we bij aankomst daar bij de fietsenhandel te horen van een andere zeer onaardige mevrouw dat we van tevoren hadden moeten bellen met zo'n waslijst aan klachten! Afijn, lang verhaal kort, het werd geen prettig gesprek, het framenummer wilde ze niet aanwijzen (want volgens haar moest het gewoon ergens zitten waar wij waarschijnlijk overheen hadden gekeken, nou echt niet, we hebben er bijna een vergrootglas opgezet en het hele frame afgespeurd thuis) en mijn man dus uiteindelijk maar met de bus naar huis, want een fietsenhal met een paar honderd (tweedehands) fietsen kon geen leenfiets aanbieden 'daar deden ze niet aan'. De uiteindelijke reden die deze onaardige mevrouw gaf voor het feit dat een nieuwe fiets van 800 euro na korte tijd zoveel mankementen vertoont was: een nieuwe fiets moet altijd even zetten.
Denk daar dus aan, wanneer je van ver komt en denkt bij deze Fietsenhal Middenmeer J. Niks een leuk geprijsde nieuwe fiets wilt kopen. Je zult dus geheid een keer terug moeten om garantie te claimen en wanneer ze dat niet naar behoren doen, zal je nóg een keer terug moeten. En wanneer je daar iets koopt, is men vriendelijk, maar heb je klachten dan vinden ze dat erg vervelend en laten dat dus ook duidelijk merken.
3 Reviews Plaats review
Vriend
|Juli 2023 heb ik een nieuwe Vogue Mestengo van € 1500 gekocht bij fietsenhandel J.Niks
Na een paar keer een fietstochtje gemaakt te hebben, merkte ik dat de E bike in de 1e 2e en 3e actieradius stand nauwelijks ondersteuning gaf.
In de 4e stand de eerste paar honderd meter wel ondersteuning maar de fiets hield na even in die stand te fietsen ook in alsof er geen stroomtoevoer was naar de accu.
In stand 5 schoot de fiets echter met zo'n forse snelheid vooruit waardoor het fietsen een beetje angstig werd.
Drie weken na aankoop naar de dealer J.Niks terug geweest en men heeft de fiets, terwijl ik er op kon wachten nagekeken.
Volgens zeggen kon men NIKS vinden en ik moest het er maar mee doen.
Maar het probleem bleef en ik kon de fiets niet vertrouwen tijdens het rijden.
Tijdens de afgelopen slechte winter er niet meer op durven fietsen.
Afgelopen april is mijn echtgenote op deze gaan fietsen gaan rijden en zij ondervond de zelfde problemen en vond het vermoeiend en eng fietsen !
Direct weer contact opgenomen met J.Niks zodoende de fiets nogmaals na te kijken en nu echt goed te repareren.
Volgens mevrouw J. Niks is de E Bike toen ter reparatie aangeboden bij de fietsenfabriek / groothandel en hoorden wij weken lang NIKS meer !
Weer gebeld, men vertelde mij dat de reparatie was vertraagd door de eerdere brand bij de fietsenfabriek en dat we de komende weken nog wel niets zouden horen.
Na VIJF weken weer gebeld, omdat ik het goed zat werd en met de E Bike op vakantie wilde..... toen bleek fiets ineens opgehaald te kunnen worden.
Tijdens het testen van de E Bike nog steeds hetzelfde probleem !!!!@#
en kreeg weer te horen dat er NIKS met de fiets aan de hand was.
Ik kreeg ernstige twijfels of de fiets überhaubt wel naar die "fabriek" was geweest.
Een gesprek hierover gaan met de dealer en/of monteur bleek totaal niet mogelijk.
Men werd boos en liep gewoon weg.
NIKS geen service ! Als klant voelde ik mij op een gewoon voor leugenaar gezet !
Uiteindelijk na veel gesteggel heeft de monteur er toen op de computer display meer ondersteuningen opgezet.
Dat bleek bij het fietsen het probleem alleen maar te hebben verlegd.
En was alleen maar in stand 7 - 8 - of 9 fietsen mogelijk en dan schoot de fiets als een gek vooruit. Wat een frustratie en ellende.
Uiteindelijk onderweg bij een andere Vogue fietsendealer beland.Daar het probleem met de E Bike verteld.
De monteur aldaar ging een testrit maken en kwam meteen tot de conclusie dat de E Bike totaal geen goede ondersteuning gaf, ook zei die monteur dat
als de fiets werkelijk naar de werkplaats van de Vogue fabriek / groothandel was geweest had men meteen de fout ontdekt omdat er daar bij hun ervaringen kundige fietsenmonteurs zitten !! en ook dat het probleem onder garantie meteen had kunnen worden verholpen !
Wat voelden wij ons als klant in de maling genomen dpor mevr. J. Niks en haar monteur.
Toen wij dit ter plekke telefonisch aan fietsenhal J. Niks wilden melden kwamen we niet verder dan de oude mevr. die altijd de tel. aan neemt en die vond dat wij niet boos mochten reageren want daar hielden ze bij J. NIKS niet van en werd de verbinding verbroken.
Even later werden we weer terug gebeld door mevr J.Niks en toen we vertelden dat de andere dealer wel direct het probleem onderkende kregen we te horen dat we dan maar " lekker" bij een ander de boel moesten laten maken zonder garantie.
Wat een schofterige behandeling naar de klant toe van de firma NIKS !!!!@#
Uiteindelijk hebben wij bij de andere dealer onze nare E bike kunnen inruilen en met bijbetaling een fijne GOED werkende andere Vogue E bike gekocht.
Met dank aan deze dealer die ons wel wilde helpen.
Conclusie.....KOOP NIKS BIJ J. NIKS WANT DAAR IS GOEDKOOP DUURKOOP
en je krijgt er NIKS voor terug !
Verzonden vanaf mijn Galaxy
Bart
|Hier echt geen fiets kopen ze doen heel vriendelijk maar als het er op neer komt geen service.... en totaal onredelijk
Paula Rozenbroek
|Na een eerdere redelijke ervaring met dit bedrijf, vol goede moed op zoek naar een mooie nieuwe fiets voor alle dag en dachten het gevonden te hebben daar. Totdat...
1: we hadden een framenummer nodig voor de verzekering, deze was niet te vinden, deze fietsenhandel kon wel een soort code geven waardoor we evengoed een verzekering konden afsluiten via hen bij de ANWB waar ze een akkoordje mee hebben. Heel vreemd, want als de fiets gestolen wordt is hij zonder identiek framenummer never nooit meer op te sporen toch?
2. na twee dagen begaf de derde versnelling het (de fiets heeft 8 versnellingen)
3. na een week begon het spatbord los te zitten en reed ik rond alsof ik op een oude rammelbak fietste
4. na diezelfde week was het kabeltje van zowel de voorlamp als de achterlamp losgeschoten (naafverlichting), dit was nog gevaarlijk ook, want kon tussen de spaken komen
5. na diezelfde week bleek dat de remblokjes achter vast bleven zitten na het remmen en dus bleven aanlopen
6. het gemonteerde mandje zit erg los en de schroeven kunnen niet verder aangedraaid worden, het blijft van links naar rechts zwalken wanneer je er iets in hebt liggen
We hebben de fietsenhandel gebeld en konden (volgende de aardige - zeer oude - mevrouw) zonder afspraak langskomen wanneer de monteur terug was van vakantie (twee weken wachten). Vandaag - 5 juli - terug gegaan op de fiets (42 minuten fietsen), want in onze auto past geen fiets. Krijgen we bij aankomst daar bij de fietsenhandel te horen van een andere zeer onaardige mevrouw dat we van tevoren hadden moeten bellen met zo'n waslijst aan klachten! Afijn, lang verhaal kort, het werd geen prettig gesprek, het framenummer wilde ze niet aanwijzen (want volgens haar moest het gewoon ergens zitten waar wij waarschijnlijk overheen hadden gekeken, nou echt niet, we hebben er bijna een vergrootglas opgezet en het hele frame afgespeurd thuis) en mijn man dus uiteindelijk maar met de bus naar huis, want een fietsenhal met een paar honderd (tweedehands) fietsen kon geen leenfiets aanbieden 'daar deden ze niet aan'. De uiteindelijke reden die deze onaardige mevrouw gaf voor het feit dat een nieuwe fiets van 800 euro na korte tijd zoveel mankementen vertoont was: een nieuwe fiets moet altijd even zetten.
Denk daar dus aan, wanneer je van ver komt en denkt bij deze Fietsenhal Middenmeer J. Niks een leuk geprijsde nieuwe fiets wilt kopen. Je zult dus geheid een keer terug moeten om garantie te claimen en wanneer ze dat niet naar behoren doen, zal je nóg een keer terug moeten. En wanneer je daar iets koopt, is men vriendelijk, maar heb je klachten dan vinden ze dat erg vervelend en laten dat dus ook duidelijk merken.