Een totaal verregende en door een nabije tyfoon geplaagde reis door Taiwan waardoor een aantal door Djoser opgehemelde, en van fraaie plaatjes op site voorziene, hoogtepunten (waaronder nationale parken) c.q. bezienswaardigheden niet bezocht konden worden i.v.m. sluiting vanwege de weersomstandigheden.
Het aangeboden alternatieve programma (voor zover mogelijk) bood geen gelijkwaardige vervanging, stond niet in verhouding tot hetgeen aangeboden werd en inherent daaraan de prijs-/kwaliteitverhouding.
Djoser heeft er blijkbaar bewust voor gekozen deze reis door te laten gaan, ondanks dat bekend was dat het niet het beste seizoen is om deze reis te plannen, hetgeen ook werd bevestigd door de lokale reisbegeleider. Deze reis had nooit door moeten gaan, maar kennelijk prevaleert winst boven het bieden van een kwalitatief goede reis.
Op zich zou de reis het cijfer 7 verdienen, echter, op grond van een aantal issues (waaronder de ronduit sexistische houding van de lokale reisbegeleider richting vrouwelijke reisgenoten) zijn er een aantal maluspunten te vergeven, waardoor deze reis ruim onvoldoende scoort. Het nagezonden boeket bloemen voor het bloeden inzake de weersomstandigheden (waar Djoser overigens geen schuld aan of invloed op heeft...) ten spijt. Tijdens de reis is door Djoser geen enkele empathie of belangstelling getoond; kennelijk interesseert het het welzijn van hun betalende klanten geen enkele lor.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Henk
|
Rondreis Wit-Rusland, Kaliningrad en Gdansk
Vorig jaar een heel boeiende rondreis gemaakt door 3 landen, waarbij vooral Minsk me verbaasde. Prachtige stad. De rondreis was in een uitstekende bus en er was volop vrijheid voor iedereen om Minsk, Vitebsk, Brest, Grodno, Kaliningrad en Gdansk te bekijken. Precies zoals ik het graag had. Bovendien was er onderweg nog gelegenheid om de beruchte Wolfsschanze in Polen te bezoeken. Wil je een andere kant van Europa zien, dan is dit zeker een aanrader. Verbetertips? Graag wat langer in Minsk en Kaliningrad blijven.
8.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
lieve aelbrecht
|
Nooit meer met Djoser! Hun leuze van individuele vrijheid klopt niet!!! Een groepsreis zoals alle andere!!!
Bij boeking van de reis heb je geen idee hoe lang de afstanden tussen A en B zijn. Ongelofelijk meer op de bus gezeten dan op de bestemmingen zelf! Zelfs 1 volledige dag op de bus gezeten. Het begon al In Cancun waar we de 1ste nacht toekwamen na een lange vliegreis, moesten we s'morgens al weg. Alleen gelegenheid gehad om eigen uitstapjes te maken als je langer ter plaatse bent! Dus in Merida, alleen in de namiddag vrije keuze en in San Christobal waar we 2 dagen verbleven en de laatste dag waar we verbleven op een bestemming die je moet vergeten. Onderweg stoppen waar we willen???Om samen te eten ja en dan weer met de bus verder!
Met de commerciële tekst: Uitstappen In de reis inbegrepen, zetten ze je ook op een verkeerd been, want opgelet, daar moet nog voor betaald worden! Dat staat er wel in, doch je leest er over! Ontbijt moest wel in het hotel, want de koffers moesten om 7 uur voor de deur staan om dan te vertrekken om 8 uur naar de volgende 'inbegrepen uitstap'. Uiteraard is het ontbijt ook niet inbegrepen want dat zou de basisprijs verhogen. Doch de rompslomp om met een groep telkens alles individueel af te rekenen, verlaagt het comfort van de reis!
Spreek me niet meer van Djoser, nooit meer
4.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
A.M. GONZAGA RIBEIRO
|
In Mei een rondreis China /Tibet geboekt bij Djoser wel bekende reisbureau ,dacht ik , kwam van een koude kermis thuis ,bijna niks klopt bij de reis beschrijving hotels zijn van slechte kwaliteit behalve de laatste, Panda hotel , sommige hebben helemaal geen klanten meer , staan op de list om te slopen omdat ze niet meer voldoen aan de normen van deze tijd ,en dat in China waar de normen veel uittrekbaar zijn dan in ander landen , drie honderden kamers en zeven etages en wij waren de enige logees 17 mensen , geen 17 kamers , alles was versleten en heleboel werkt niet meer naar behorende anderen moet je alle soort capriolen om bij de kamers te komen , 1200meter klimmen berg op , trappen die haast niet te klimmen waren , en als dan in de kamer kwam werkt de meest essentials dingen niet , wc pot los , ligbad kon je niet leeg laten lopen na bad te nemen , warm water was niet aanwezig , beden waren niet schoon , en verwarming werkt niet /goed of het was te warm of het vriest in de kamers , heb zelf mijn thermos - kleding die voor de berg was bestem in de kamer aan moeten trekken , en boven dat alles een reis leider die om alles lacht en niks serieus nam , tenminste twee keer aangeschoten gezien (dronken ) kwam thuis met een viraal infectie in mij longen die 3 a 7 weken gaat duren om te genezing , mijn vraag aan de reisleider om een arts is niet gehonoreerde , hij vond niet belangrijk en zo als hij later zou zegen” ik (reisleider ) luister niet meer naar de mensen na drie weken rondtoeren , “toen ik op een email reageert van de diezelfde reisleider , kreeg drie e-mails van hem een vroeg hij om goed revieuw en twee anderen waar hij om een fooi vroeg, schandalige , kreeg een berisping van Djoser dat ik niet met reisleider niet moet contacteren ,hij wel met mij ? , en sturen ze een boek met brief dat klacht afgehandelde zou zijn naar tevredenheid , wie ze tevredenheid ? niet de mijn . Dat is maar een korte beschrijving van alle helende die ik heb meegemaakt ,en nog maakt , we reden in busjes van vorige eeuw met alle storing mogelijk , zelfs aan de kant van de weg moeten staan omdat er een brand lucht in de hele bus ruiken ,scheen de remmen te zijn half uur stil om die te laten afkoelen ,die bus heb ik nooit meer terug gezien !!!. geen toiletten op de bussen waar soms meer dan 6 uren moeten rijden ,tijd om te stopen was er niet , twee jong dames besloten met goedkeuren van de reisleider een emmer te kopen en daar in te urineren ,niemand meer deed het behalve zij , stank die daar vandaan kwam als het drie uren of meer duurt voor dat deze emmer kon legen ,was niet te beschrijven , alles was er heel strak gepland ,soms gingen om 5/6 uur s’morgens al weg en waren pas aan de volgende hotel na 18,00hsr s’avonds zonder tijd voor ontbijt als jij geluk had kon je rond 14,00hrs wat gaan eten, Dsojer vraagt een hoofdprijs voor een reis die niet eens de helft waarde is en de beloften komen ze niet na telefonisch gesproken volgens hun is alles opgelost revieuw bij Djoser ingevulde en hoor niks meer van hun. Deze reis heb mij meer dan 70000€ gekoste en nog mijn gezondheid ook.
Wat een mooi vakantie had moeten zijn is een nachtmerrie geworden.
Dsojer is niet thuis..
Niet bij Djoser boeken
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
Rob van der Doelen
|
Na meer dan 20 jaar met @Djoser te hebben gereisd, hebben wij het gehad met Djoser.
In februari hebben we met Djoser een reis gemaakt naar Oost India en de Andaman eilanden. We hebben een prima vakantie gehad, maar de verwachtingen die op basis van de beschrijving op de site worden gewekt, zijn deze keer niet waargemaakt en dat voor een reis van ruim € 3.000 per persoon. Volgens Djoser is de reis uitgevoerd zoals beschreven op de website, maar uiteraard kregen we niet voor niets vlak voor vertrek een e-mail waarin de verwachtingen werden getemperd, wat ook tijdens de reis gebeurde door de reisbegeleiding. Blijkbaar is Djoser bang dat deze reis niet wordt geboekt als ze op hun site de bij hen inmiddels reeds bekende, eerlijke informatie geven. Binnen de groep was de mening dat deze reis absoluut niet Djoser waardig is en wij raden deze reis dan ook zeker niet aan.
Dieptepunt was Diglipur. 1,5 dag reizen in een te krappe bus met versleten schokbrekers over erg slechte wegen en vervolgens weer helemaal terug. Je moet er soms wat voor over hebben om mooie dingen te beleven, maar in dit geval voegde deze bestemming weinig toe. Volgens de omschrijving zouden we 3 nachten in een mooi resort verblijven; Djoser verwijst op de site met een link naar TripAdvisor waar leuke huisjes met terras worden getoond. Wij werden echter in kamers zonder ramen en zonder balkon of terras gedumpt; een soort cellencomplex. De op de site getoonde huisjes konden ter plekke wel worden geboekt, echter tegen bijbetaling van € 120 per stuk. Dat hebben we maar gedaan, zodat we tenminste ergens fatsoenlijk buiten konden zitten in plaats van alleen op een harde, rechte stoel bij het restaurant of in de kamer. Meer was er namelijk niet op het “mooie resort” en ook de omgeving stelde weinig voor. We hebben ons ongenoegen over de accommodatie direct gemeld bij de reisbegeleiding en aangeven ons beklag bij Djoser te zullen doen. Nu verschuilt Djoser zich achter de ANVR voorwaarden; we hadden tijdens de reis een officiële klacht moeten indienen. Het bevreemdt ons dat we daar niet op zijn gewezen door de reisbegeleiding; blijkbaar was ons ongenoegen uitten en aangeven dat we ons beklag zouden gaan doen in formele zin niet voldoende.
Overigens stond op het moment van boeken op de site van Djoser dat enkele hotels over een zwembad zouden beschikken, maar geen enkel hotel had een zwembad; ook het “mooie resort” niet. Dat laatste heeft Djoser inmiddels wél aangepast op de site. Ze waren er eerder nog nooit op gewezen, kregen we als reactie. maar we mogen toch verwachten dat Djoser weet welke reis ze aanbieden!? Onderweg hebben we regelmatig erg veel lol gehad als we met verbazing de wervende teksten op de site memoreerden; geschreven door tekstschrijvers die blijkbaar geen flauw idee hebben van de situatie ter plaatse. We hebben suggesties gedaan ter verbetering, maar die zullen waarschijnlijk niet worden overgenomen, schat ik in.
Djoser compenseert ons met een korting van € 75 op een volgende reis, maar die cheque kan retour naar Leiden. Aangezien wij ons totaal niet serieus genomen voelen gaan wij die volgende reis namelijk niet meer maken; althans niet met Djoser, ondanks dat we over eerdere reizen in het algemeen erg tevreden waren en Djoser zelfs enthousiast promootten. We weten dus hoe het kan en zou moeten zijn. Djoser blijft in reacties recht praten wat krom is en refereert zelfs aan een standaard tekst, waarin ons ondanks 20 jaar reiservaring met Djoser nog eens wordt uitgelegd wat reizen naar een niet westerse bestemming inhoudt. Wij vinden dat juist de charme van reizen naar Azië, Afrika of andere niet westerse bestemmingen. Niet voor niks hebben we al zoveel reizen met Djoser gemaakt, maar hun slogan “weg met Djoser” vullen wij voortaan in als “WEG met Djoser”.
41 Reviews Plaats review
Fred
|Een totaal verregende en door een nabije tyfoon geplaagde reis door Taiwan waardoor een aantal door Djoser opgehemelde, en van fraaie plaatjes op site voorziene, hoogtepunten (waaronder nationale parken) c.q. bezienswaardigheden niet bezocht konden worden i.v.m. sluiting vanwege de weersomstandigheden.
Het aangeboden alternatieve programma (voor zover mogelijk) bood geen gelijkwaardige vervanging, stond niet in verhouding tot hetgeen aangeboden werd en inherent daaraan de prijs-/kwaliteitverhouding.
Djoser heeft er blijkbaar bewust voor gekozen deze reis door te laten gaan, ondanks dat bekend was dat het niet het beste seizoen is om deze reis te plannen, hetgeen ook werd bevestigd door de lokale reisbegeleider. Deze reis had nooit door moeten gaan, maar kennelijk prevaleert winst boven het bieden van een kwalitatief goede reis.
Op zich zou de reis het cijfer 7 verdienen, echter, op grond van een aantal issues (waaronder de ronduit sexistische houding van de lokale reisbegeleider richting vrouwelijke reisgenoten) zijn er een aantal maluspunten te vergeven, waardoor deze reis ruim onvoldoende scoort. Het nagezonden boeket bloemen voor het bloeden inzake de weersomstandigheden (waar Djoser overigens geen schuld aan of invloed op heeft...) ten spijt. Tijdens de reis is door Djoser geen enkele empathie of belangstelling getoond; kennelijk interesseert het het welzijn van hun betalende klanten geen enkele lor.
Henk
|Rondreis Wit-Rusland, Kaliningrad en Gdansk
Vorig jaar een heel boeiende rondreis gemaakt door 3 landen, waarbij vooral Minsk me verbaasde. Prachtige stad. De rondreis was in een uitstekende bus en er was volop vrijheid voor iedereen om Minsk, Vitebsk, Brest, Grodno, Kaliningrad en Gdansk te bekijken. Precies zoals ik het graag had. Bovendien was er onderweg nog gelegenheid om de beruchte Wolfsschanze in Polen te bezoeken. Wil je een andere kant van Europa zien, dan is dit zeker een aanrader. Verbetertips? Graag wat langer in Minsk en Kaliningrad blijven.
lieve aelbrecht
|Nooit meer met Djoser! Hun leuze van individuele vrijheid klopt niet!!! Een groepsreis zoals alle andere!!!
Bij boeking van de reis heb je geen idee hoe lang de afstanden tussen A en B zijn. Ongelofelijk meer op de bus gezeten dan op de bestemmingen zelf! Zelfs 1 volledige dag op de bus gezeten. Het begon al In Cancun waar we de 1ste nacht toekwamen na een lange vliegreis, moesten we s'morgens al weg. Alleen gelegenheid gehad om eigen uitstapjes te maken als je langer ter plaatse bent! Dus in Merida, alleen in de namiddag vrije keuze en in San Christobal waar we 2 dagen verbleven en de laatste dag waar we verbleven op een bestemming die je moet vergeten. Onderweg stoppen waar we willen???Om samen te eten ja en dan weer met de bus verder!
Met de commerciële tekst: Uitstappen In de reis inbegrepen, zetten ze je ook op een verkeerd been, want opgelet, daar moet nog voor betaald worden! Dat staat er wel in, doch je leest er over! Ontbijt moest wel in het hotel, want de koffers moesten om 7 uur voor de deur staan om dan te vertrekken om 8 uur naar de volgende 'inbegrepen uitstap'. Uiteraard is het ontbijt ook niet inbegrepen want dat zou de basisprijs verhogen. Doch de rompslomp om met een groep telkens alles individueel af te rekenen, verlaagt het comfort van de reis!
Spreek me niet meer van Djoser, nooit meer
A.M. GONZAGA RIBEIRO
|In Mei een rondreis China /Tibet geboekt bij Djoser wel bekende reisbureau ,dacht ik , kwam van een koude kermis thuis ,bijna niks klopt bij de reis beschrijving hotels zijn van slechte kwaliteit behalve de laatste, Panda hotel , sommige hebben helemaal geen klanten meer , staan op de list om te slopen omdat ze niet meer voldoen aan de normen van deze tijd ,en dat in China waar de normen veel uittrekbaar zijn dan in ander landen , drie honderden kamers en zeven etages en wij waren de enige logees 17 mensen , geen 17 kamers , alles was versleten en heleboel werkt niet meer naar behorende anderen moet je alle soort capriolen om bij de kamers te komen , 1200meter klimmen berg op , trappen die haast niet te klimmen waren , en als dan in de kamer kwam werkt de meest essentials dingen niet , wc pot los , ligbad kon je niet leeg laten lopen na bad te nemen , warm water was niet aanwezig , beden waren niet schoon , en verwarming werkt niet /goed of het was te warm of het vriest in de kamers , heb zelf mijn thermos - kleding die voor de berg was bestem in de kamer aan moeten trekken , en boven dat alles een reis leider die om alles lacht en niks serieus nam , tenminste twee keer aangeschoten gezien (dronken ) kwam thuis met een viraal infectie in mij longen die 3 a 7 weken gaat duren om te genezing , mijn vraag aan de reisleider om een arts is niet gehonoreerde , hij vond niet belangrijk en zo als hij later zou zegen” ik (reisleider ) luister niet meer naar de mensen na drie weken rondtoeren , “toen ik op een email reageert van de diezelfde reisleider , kreeg drie e-mails van hem een vroeg hij om goed revieuw en twee anderen waar hij om een fooi vroeg, schandalige , kreeg een berisping van Djoser dat ik niet met reisleider niet moet contacteren ,hij wel met mij ? , en sturen ze een boek met brief dat klacht afgehandelde zou zijn naar tevredenheid , wie ze tevredenheid ? niet de mijn . Dat is maar een korte beschrijving van alle helende die ik heb meegemaakt ,en nog maakt , we reden in busjes van vorige eeuw met alle storing mogelijk , zelfs aan de kant van de weg moeten staan omdat er een brand lucht in de hele bus ruiken ,scheen de remmen te zijn half uur stil om die te laten afkoelen ,die bus heb ik nooit meer terug gezien !!!. geen toiletten op de bussen waar soms meer dan 6 uren moeten rijden ,tijd om te stopen was er niet , twee jong dames besloten met goedkeuren van de reisleider een emmer te kopen en daar in te urineren ,niemand meer deed het behalve zij , stank die daar vandaan kwam als het drie uren of meer duurt voor dat deze emmer kon legen ,was niet te beschrijven , alles was er heel strak gepland ,soms gingen om 5/6 uur s’morgens al weg en waren pas aan de volgende hotel na 18,00hsr s’avonds zonder tijd voor ontbijt als jij geluk had kon je rond 14,00hrs wat gaan eten, Dsojer vraagt een hoofdprijs voor een reis die niet eens de helft waarde is en de beloften komen ze niet na telefonisch gesproken volgens hun is alles opgelost revieuw bij Djoser ingevulde en hoor niks meer van hun. Deze reis heb mij meer dan 70000€ gekoste en nog mijn gezondheid ook.
Wat een mooi vakantie had moeten zijn is een nachtmerrie geworden.
Dsojer is niet thuis..
Niet bij Djoser boeken
Rob van der Doelen
|Na meer dan 20 jaar met @Djoser te hebben gereisd, hebben wij het gehad met Djoser.
In februari hebben we met Djoser een reis gemaakt naar Oost India en de Andaman eilanden. We hebben een prima vakantie gehad, maar de verwachtingen die op basis van de beschrijving op de site worden gewekt, zijn deze keer niet waargemaakt en dat voor een reis van ruim € 3.000 per persoon. Volgens Djoser is de reis uitgevoerd zoals beschreven op de website, maar uiteraard kregen we niet voor niets vlak voor vertrek een e-mail waarin de verwachtingen werden getemperd, wat ook tijdens de reis gebeurde door de reisbegeleiding. Blijkbaar is Djoser bang dat deze reis niet wordt geboekt als ze op hun site de bij hen inmiddels reeds bekende, eerlijke informatie geven. Binnen de groep was de mening dat deze reis absoluut niet Djoser waardig is en wij raden deze reis dan ook zeker niet aan.
Dieptepunt was Diglipur. 1,5 dag reizen in een te krappe bus met versleten schokbrekers over erg slechte wegen en vervolgens weer helemaal terug. Je moet er soms wat voor over hebben om mooie dingen te beleven, maar in dit geval voegde deze bestemming weinig toe. Volgens de omschrijving zouden we 3 nachten in een mooi resort verblijven; Djoser verwijst op de site met een link naar TripAdvisor waar leuke huisjes met terras worden getoond. Wij werden echter in kamers zonder ramen en zonder balkon of terras gedumpt; een soort cellencomplex. De op de site getoonde huisjes konden ter plekke wel worden geboekt, echter tegen bijbetaling van € 120 per stuk. Dat hebben we maar gedaan, zodat we tenminste ergens fatsoenlijk buiten konden zitten in plaats van alleen op een harde, rechte stoel bij het restaurant of in de kamer. Meer was er namelijk niet op het “mooie resort” en ook de omgeving stelde weinig voor. We hebben ons ongenoegen over de accommodatie direct gemeld bij de reisbegeleiding en aangeven ons beklag bij Djoser te zullen doen. Nu verschuilt Djoser zich achter de ANVR voorwaarden; we hadden tijdens de reis een officiële klacht moeten indienen. Het bevreemdt ons dat we daar niet op zijn gewezen door de reisbegeleiding; blijkbaar was ons ongenoegen uitten en aangeven dat we ons beklag zouden gaan doen in formele zin niet voldoende.
Overigens stond op het moment van boeken op de site van Djoser dat enkele hotels over een zwembad zouden beschikken, maar geen enkel hotel had een zwembad; ook het “mooie resort” niet. Dat laatste heeft Djoser inmiddels wél aangepast op de site. Ze waren er eerder nog nooit op gewezen, kregen we als reactie. maar we mogen toch verwachten dat Djoser weet welke reis ze aanbieden!? Onderweg hebben we regelmatig erg veel lol gehad als we met verbazing de wervende teksten op de site memoreerden; geschreven door tekstschrijvers die blijkbaar geen flauw idee hebben van de situatie ter plaatse. We hebben suggesties gedaan ter verbetering, maar die zullen waarschijnlijk niet worden overgenomen, schat ik in.
Djoser compenseert ons met een korting van € 75 op een volgende reis, maar die cheque kan retour naar Leiden. Aangezien wij ons totaal niet serieus genomen voelen gaan wij die volgende reis namelijk niet meer maken; althans niet met Djoser, ondanks dat we over eerdere reizen in het algemeen erg tevreden waren en Djoser zelfs enthousiast promootten. We weten dus hoe het kan en zou moeten zijn. Djoser blijft in reacties recht praten wat krom is en refereert zelfs aan een standaard tekst, waarin ons ondanks 20 jaar reiservaring met Djoser nog eens wordt uitgelegd wat reizen naar een niet westerse bestemming inhoudt. Wij vinden dat juist de charme van reizen naar Azië, Afrika of andere niet westerse bestemmingen. Niet voor niks hebben we al zoveel reizen met Djoser gemaakt, maar hun slogan “weg met Djoser” vullen wij voortaan in als “WEG met Djoser”.