Bij binnenkomst begaf ik mij naar de portemonnees, die zich in een bak op de toonbank bevonden, bij de ingang om de hoek. Ik nam er één uit, inspecteerde hem, legde hem terug, pakte de volgende, enz. "Kan ik u helpen?" en gefocust als ik was, reageerde ik niet direct, wat al een eerste "foute" indruk wekte, of zo.
"Nee, ik kijk wat rond."
Toen ik een geschikte gevonden had, keek ik om me heen en dus ook in de richting van de deur (tweede "foute" indruk), om te kijken of er ruimte was om een pas naar achteren te doen om ruimte te creëren om mijn eigen portemonnee uit mijn jaszak te halen. Ik stond wat dicht tegen de toonbank aan. Ik had de pas naar achteren net gezet... "KAN IK U HELPEN??!!", hetgeen ik, samen met de verkoopster haar lichaamstaal, opvatte als de eerste betichting van potentiële diefstal.
"Nee, ik pak mijn eigen portemonnee erbij om te vergelijken." "Hij is iets groter", werd er gezegd, waar ik het mee eens was, waardoor ik de portemonnee weer op zijn plek legde. Ik stelde vervolgens twee vragen over de kwaliteit van het leer en de prijzen van de portemonnees, welke keurig en vriendelijk werden beantwoord.
Mijn eigen portemonnee had ik nog in mijn hand, welke ik weer wegstopte in dezelfde jaszak, waarna ik na een laatste blik in de bak met portemonnees, de winkel wilde verlaten. Wegwezen uit dit kleptofobische stalletje, dacht ik.
"Wat stop je nou net in je zak?!"
"Dat is mijn eigen portemonnee."
"Oké, het ziet er namelijk nog al raar uit."
"Dat kan ik goed begrijpen, kan ik goed begrijpen", zei ik tot slot en ik verliet de winkel.
Kortom, ze springen bij Diforza nogal kleptofobisch met potentiële klanten om en je word benaderd en behandeld als in een souvenirstentje in een Turkse badplaats. Let goed op je eigen lichaamstaal en indrukken die je achterlaat, want al bij binnenkomst word je zo tot crimineel bestempeld.
3.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ivy
|
*Samenvatting: DEZE WINKEL GEEFT GEEN GELD TERUG EN HEEFT ONBESCHOFTE MEDEWERKERS* Deze winkel geeft geen geld terug. Je krijgt een tegoedbon. Ik heb een tas gekocht in deze winkel. De tas was van slechte kwaliteit daarom ben ik terug gegaan om de tas terug te brengen en mijn geld terug te krijgen. Daarnaast zijn de mensen die werken in deze winkel: onbeschoft, onbeleefd en niet klantvriendelijk. Mijn advies, loop een stuk verder door en ga naar een winkel waar producten ingeruild en omgeruild kunnen worden.
In de winkel staat niet aangegeven dat de winkel geen geld terug geeft. Hun beleid staat nergens in de winkel vermeld. De verkoopster gaf aan: "er is een bord waar op staat dat u geen geld terug krijgt, maar het bord is weggehaald omdat we moesten schoonmaken". Met andere woorden: ze geven niet aan dat je geen geld terug krijgt. Toen dat werd gezegd zij de verkoopster: "Het is uw verantwoordelijkheid om aan mij te vragen of u, uw geld terug krijgt of niet".
Ter bewijs een foto van hun kassa, hier is nergens aangegeven dat je geen geld maar een tegoedbon krijgt.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ivy
|
*Samenvatting: DEZE WINKEL GEEFT GEEN GELD TERUG EN HEEFT ONBESCHOFTE MEDEWERKERS* Deze winkel geeft geen geld terug. Je krijgt een tegoedbon. Ik heb een tas gekocht in deze winkel. De tas was van slechte kwaliteit daarom ben ik terug gegaan om de tas terug te brengen en mijn geld terug te krijgen. Daarnaast zijn de mensen die werken in deze winkel: onbeschoft, onbeleefd en niet klantvriendelijk. Mijn advies, loop een stuk verder door en ga naar een winkel waar producten ingeruild en omgeruild kunnen worden.
In de winkel staat niet aangegeven dat de winkel geen geld terug geeft. Hun beleid staat nergens in de winkel vermeld. De verkoopster gaf aan: "er is een bord waar op staat dat u geen geld terug krijgt, maar het bord is weggehaald omdat we moesten schoonmaken". Met andere woorden: ze geven niet aan dat je geen geld terug krijgt. Toen dat werd gezegd zij de verkoopster: "Het is uw verantwoordelijkheid om aan mij te vragen of u, uw geld terug krijgt of niet".
Ter bewijs een foto van hun kassa, hier is nergens aangegeven dat je geen geld maar een tegoedbon krijgt.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Jerry Wouterson
|
Zeer slechte after sales. Ik had een probleem met mijn Samsonite laptopbag uit de premium serie van Samsonite (lifetime guarantee). Eerst contact met Samsonite servicenummer die mij uitstekend hielp en mij aangaf dat ik met mijn tas naar een Samsonite dealer kan gaan en ter reparatie aan te bieden. Ik dus vervolgens naar deze dealer en wat schertst mijn verbazing, ik moet vooraf EUR 17,50 betalen anders wordt de reparatie (die notabene onder de garantie viel) niet uitgevoerd. Er werd mij verteld dat ik de EUR 17,50 kan terugvragen van Samsonite. Dit was in volkomen tegenspraak tot hetgeen Samsonite mij heeft verteld. Kortom, ga niet naar deze winkel als after sales belangrijk is!
4 Reviews Plaats review
Jeff de Vries
|Bij binnenkomst begaf ik mij naar de portemonnees, die zich in een bak op de toonbank bevonden, bij de ingang om de hoek. Ik nam er één uit, inspecteerde hem, legde hem terug, pakte de volgende, enz. "Kan ik u helpen?" en gefocust als ik was, reageerde ik niet direct, wat al een eerste "foute" indruk wekte, of zo.
"Nee, ik kijk wat rond."
Toen ik een geschikte gevonden had, keek ik om me heen en dus ook in de richting van de deur (tweede "foute" indruk), om te kijken of er ruimte was om een pas naar achteren te doen om ruimte te creëren om mijn eigen portemonnee uit mijn jaszak te halen. Ik stond wat dicht tegen de toonbank aan. Ik had de pas naar achteren net gezet... "KAN IK U HELPEN??!!", hetgeen ik, samen met de verkoopster haar lichaamstaal, opvatte als de eerste betichting van potentiële diefstal.
"Nee, ik pak mijn eigen portemonnee erbij om te vergelijken." "Hij is iets groter", werd er gezegd, waar ik het mee eens was, waardoor ik de portemonnee weer op zijn plek legde. Ik stelde vervolgens twee vragen over de kwaliteit van het leer en de prijzen van de portemonnees, welke keurig en vriendelijk werden beantwoord.
Mijn eigen portemonnee had ik nog in mijn hand, welke ik weer wegstopte in dezelfde jaszak, waarna ik na een laatste blik in de bak met portemonnees, de winkel wilde verlaten. Wegwezen uit dit kleptofobische stalletje, dacht ik.
"Wat stop je nou net in je zak?!"
"Dat is mijn eigen portemonnee."
"Oké, het ziet er namelijk nog al raar uit."
"Dat kan ik goed begrijpen, kan ik goed begrijpen", zei ik tot slot en ik verliet de winkel.
Kortom, ze springen bij Diforza nogal kleptofobisch met potentiële klanten om en je word benaderd en behandeld als in een souvenirstentje in een Turkse badplaats. Let goed op je eigen lichaamstaal en indrukken die je achterlaat, want al bij binnenkomst word je zo tot crimineel bestempeld.
Ivy
|*Samenvatting: DEZE WINKEL GEEFT GEEN GELD TERUG EN HEEFT ONBESCHOFTE MEDEWERKERS* Deze winkel geeft geen geld terug. Je krijgt een tegoedbon. Ik heb een tas gekocht in deze winkel. De tas was van slechte kwaliteit daarom ben ik terug gegaan om de tas terug te brengen en mijn geld terug te krijgen. Daarnaast zijn de mensen die werken in deze winkel: onbeschoft, onbeleefd en niet klantvriendelijk. Mijn advies, loop een stuk verder door en ga naar een winkel waar producten ingeruild en omgeruild kunnen worden.
In de winkel staat niet aangegeven dat de winkel geen geld terug geeft. Hun beleid staat nergens in de winkel vermeld. De verkoopster gaf aan: "er is een bord waar op staat dat u geen geld terug krijgt, maar het bord is weggehaald omdat we moesten schoonmaken". Met andere woorden: ze geven niet aan dat je geen geld terug krijgt. Toen dat werd gezegd zij de verkoopster: "Het is uw verantwoordelijkheid om aan mij te vragen of u, uw geld terug krijgt of niet".
Ter bewijs een foto van hun kassa, hier is nergens aangegeven dat je geen geld maar een tegoedbon krijgt.
Ivy
|*Samenvatting: DEZE WINKEL GEEFT GEEN GELD TERUG EN HEEFT ONBESCHOFTE MEDEWERKERS* Deze winkel geeft geen geld terug. Je krijgt een tegoedbon. Ik heb een tas gekocht in deze winkel. De tas was van slechte kwaliteit daarom ben ik terug gegaan om de tas terug te brengen en mijn geld terug te krijgen. Daarnaast zijn de mensen die werken in deze winkel: onbeschoft, onbeleefd en niet klantvriendelijk. Mijn advies, loop een stuk verder door en ga naar een winkel waar producten ingeruild en omgeruild kunnen worden.
In de winkel staat niet aangegeven dat de winkel geen geld terug geeft. Hun beleid staat nergens in de winkel vermeld. De verkoopster gaf aan: "er is een bord waar op staat dat u geen geld terug krijgt, maar het bord is weggehaald omdat we moesten schoonmaken". Met andere woorden: ze geven niet aan dat je geen geld terug krijgt. Toen dat werd gezegd zij de verkoopster: "Het is uw verantwoordelijkheid om aan mij te vragen of u, uw geld terug krijgt of niet".
Ter bewijs een foto van hun kassa, hier is nergens aangegeven dat je geen geld maar een tegoedbon krijgt.
Jerry Wouterson
|Zeer slechte after sales. Ik had een probleem met mijn Samsonite laptopbag uit de premium serie van Samsonite (lifetime guarantee). Eerst contact met Samsonite servicenummer die mij uitstekend hielp en mij aangaf dat ik met mijn tas naar een Samsonite dealer kan gaan en ter reparatie aan te bieden. Ik dus vervolgens naar deze dealer en wat schertst mijn verbazing, ik moet vooraf EUR 17,50 betalen anders wordt de reparatie (die notabene onder de garantie viel) niet uitgevoerd. Er werd mij verteld dat ik de EUR 17,50 kan terugvragen van Samsonite. Dit was in volkomen tegenspraak tot hetgeen Samsonite mij heeft verteld. Kortom, ga niet naar deze winkel als after sales belangrijk is!