I, an expat and my partner a Dutch native worked with Libero with abysmal results.
Deceitful irresponsible and bad service. After they got their money, finding them was very difficult; the number they gave us was never answered. Finding them is very difficult after they get paid.
Their service that is supposed to show us houses before funda, doesn't work properly and keeps sending irrelevant results. Out of more than 400 emails, only one had a matching house, the locations, and the price ranges are off.
When we made the offer through them, they just pushed us to overbid by quite a bit while not ensuring the financial clause of our bid. This is the opposite of what they told us. Later they would say there wasn't enough time to make the insurance even though we told them about the house a week in advance. They didn't tell us in time for example 2 houses before the bidding deadline they said they couldn’t guarantee the financial insurance. They waited until the last moments. Even though we told them about a week in advance. We lost 2 houses due to their inadequacy.
When we confronted them with the issue saying that we were unhappy with their service, they were so casual and even calm about wasting our money and resources (saying yes this is what it is) that made us think that this was not the first time that this had happened, but part of their business model.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Klaas
|
Contact opgenomen om een zo goed mogelijke positie te krijgen bij de verkoper.
Ik werd gebeld door een dame en deze vroeg mij ''Wat vraag je van ons?''. Goed mijn eerste vraag was wat mijn startbod moet zijn. ''Nou... 164.000 zei de dame''. Ik ''Maak ik dan een goede kans'?''. Mevrouw ''Ja hoor, het is een jaren 30 woning''. Tsja dacht ik, beetje vreemde uitspraak. De woning is immers wel volledig gerenoveerd . Deze medewerkster kon helemaal niet weten wat de staat was van de woning. Ze vroeg het ook niet.
Tijdens het gesprek kon er ook geen lach vanaf. Ook geen advies gegeven om te bieden met of zonder voorwaarde van financiering. Heeft dus echt geen klap geholpen bij het verkrijgen van een goede onderhandelingspositie! Libero lijkt me verder wel een goed bedrijf, maar de persoon waarmee ik te maken heb gekregen vond ik matig in alles.
4.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Brabant
|
Voor de prijs/kwaliteit verhouding een goede partij. Echter vind ik het vervelend hoe ze reclame maken en te werk gaan. Bijvoorbeeld via de webinar word je voorgelogen, omdat je naar een opname kijkt. De webinar is niets meer dan een ordinair verkooppraatje.
Als je via je VIP abonnement een bod wil inschatten dan krijg je niets terug. Dat lijkt heel makkelijk in de video, maar in werkelijkheid word je dan teruggebeld door een medewerker. Als je niet oppast zit je daarna aan Libero vast en de bijkomende kosten.
6.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Kok
|
Prima aankoopmakelaar maar minder ideaal in een woningmarkt met weinig aanbod, of als je voor het eerst een huis wil kopen. Ze werken met no-cure-no-pay (je hoeft niet te betalen als je het huis niet krijgt) en je betaalt alleen extra toeslag voor wat ze van de vraagprijs af krijgen, wat je het idee geeft dat ze er geen belang bij hebben om een te hoog bod te brengen. In een situatie met meerdere geïnteresseerden in een woning, gaat dit principe niet meer op: Libero heeft er geen baat bij als je te laag biedt dus zullen ze eerder te hoog bieden. Daar komt bij dat ze nauwelijks kijken naar wat het huis echt waard is, wat het risico op een te hoog bod reëel maakt.
De webinar (die ik persoonlijk wat vond tegenvallen) is ook een beetje misleidend. Een van de dingen die ze vertellen is dat je eerst een bod uitbrengt en daarna een bouwkundig rapport laat opstellen zodat je nog een tweede keer kunt onderhandelen. Ze vertellen er niet bij dat dit niet opgaat bij een woning met meerdere geïnteresseerden: opnieuw onderhandeling openen betekent ook de onderhandeling openen voor andere geïnteresseerden.
Een discussie met Libero over de koopakte liep bij ons ook stroef. Een enkele keer hadden we het idee dat ze onze mail zelfs niet goed gelezen hadden. Na telefonisch contact hadden ze de vraag doorgespeeld naar de verkoopmakelaar, waarop ze de reactie terugkregen “Denken ze de hypotheek niet rond te krijgen dan?” – niet echt de beste indruk die je kunt maken op de verkoopmakelaar.
Ondanks dat hebben ze gewoon goed hun werk gedaan en is de verkoop rond gekomen, dus verder hebben we weinig klachten. We zien echter ook de waarde in van een aankoopmakelaar die je helpt met bezichtigen en waarschuwt voor alle gebreken en risico’s – in het bijzonder als je nog onervaren bent in de bizarre wereld van de huizenmarkt.
4.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Joost Klein Poelhuis
|
De site is overzichtelijk en de jurist van Libero leverde goed werk. In de voorbereiding van een bod wordt echter geen enkele moeite gestoken. Libero geeft zelf aan dat ze geen enkele voorbereiding hierin treffen, wat het opstellen van een gewogen waardering onmogelijk maakt. Hierdoor had ik zelf bijna € 10.000,- teveel betaald. Daarnaast vond de oplevering onnodig laat plaats. Uiteindelijk heb ik zelf een betere prijs en gunstiger overdrachtsmoment onderhandeld. De volgende keer schakel ik een aankoopmakelaar in die bereid is onderzoek te doen naar het object ter aankoop. Goedkoop is duurkoop in dit geval
246 Reviews Plaats review
Milad
|I, an expat and my partner a Dutch native worked with Libero with abysmal results.
Deceitful irresponsible and bad service. After they got their money, finding them was very difficult; the number they gave us was never answered. Finding them is very difficult after they get paid.
Their service that is supposed to show us houses before funda, doesn't work properly and keeps sending irrelevant results. Out of more than 400 emails, only one had a matching house, the locations, and the price ranges are off.
When we made the offer through them, they just pushed us to overbid by quite a bit while not ensuring the financial clause of our bid. This is the opposite of what they told us. Later they would say there wasn't enough time to make the insurance even though we told them about the house a week in advance. They didn't tell us in time for example 2 houses before the bidding deadline they said they couldn’t guarantee the financial insurance. They waited until the last moments. Even though we told them about a week in advance. We lost 2 houses due to their inadequacy.
When we confronted them with the issue saying that we were unhappy with their service, they were so casual and even calm about wasting our money and resources (saying yes this is what it is) that made us think that this was not the first time that this had happened, but part of their business model.
Klaas
|Contact opgenomen om een zo goed mogelijke positie te krijgen bij de verkoper.
Ik werd gebeld door een dame en deze vroeg mij ''Wat vraag je van ons?''. Goed mijn eerste vraag was wat mijn startbod moet zijn. ''Nou... 164.000 zei de dame''. Ik ''Maak ik dan een goede kans'?''. Mevrouw ''Ja hoor, het is een jaren 30 woning''. Tsja dacht ik, beetje vreemde uitspraak. De woning is immers wel volledig gerenoveerd . Deze medewerkster kon helemaal niet weten wat de staat was van de woning. Ze vroeg het ook niet.
Tijdens het gesprek kon er ook geen lach vanaf. Ook geen advies gegeven om te bieden met of zonder voorwaarde van financiering. Heeft dus echt geen klap geholpen bij het verkrijgen van een goede onderhandelingspositie! Libero lijkt me verder wel een goed bedrijf, maar de persoon waarmee ik te maken heb gekregen vond ik matig in alles.
Brabant
|Voor de prijs/kwaliteit verhouding een goede partij. Echter vind ik het vervelend hoe ze reclame maken en te werk gaan. Bijvoorbeeld via de webinar word je voorgelogen, omdat je naar een opname kijkt. De webinar is niets meer dan een ordinair verkooppraatje.
Als je via je VIP abonnement een bod wil inschatten dan krijg je niets terug. Dat lijkt heel makkelijk in de video, maar in werkelijkheid word je dan teruggebeld door een medewerker. Als je niet oppast zit je daarna aan Libero vast en de bijkomende kosten.
Kok
|Prima aankoopmakelaar maar minder ideaal in een woningmarkt met weinig aanbod, of als je voor het eerst een huis wil kopen. Ze werken met no-cure-no-pay (je hoeft niet te betalen als je het huis niet krijgt) en je betaalt alleen extra toeslag voor wat ze van de vraagprijs af krijgen, wat je het idee geeft dat ze er geen belang bij hebben om een te hoog bod te brengen. In een situatie met meerdere geïnteresseerden in een woning, gaat dit principe niet meer op: Libero heeft er geen baat bij als je te laag biedt dus zullen ze eerder te hoog bieden. Daar komt bij dat ze nauwelijks kijken naar wat het huis echt waard is, wat het risico op een te hoog bod reëel maakt.
De webinar (die ik persoonlijk wat vond tegenvallen) is ook een beetje misleidend. Een van de dingen die ze vertellen is dat je eerst een bod uitbrengt en daarna een bouwkundig rapport laat opstellen zodat je nog een tweede keer kunt onderhandelen. Ze vertellen er niet bij dat dit niet opgaat bij een woning met meerdere geïnteresseerden: opnieuw onderhandeling openen betekent ook de onderhandeling openen voor andere geïnteresseerden.
Een discussie met Libero over de koopakte liep bij ons ook stroef. Een enkele keer hadden we het idee dat ze onze mail zelfs niet goed gelezen hadden. Na telefonisch contact hadden ze de vraag doorgespeeld naar de verkoopmakelaar, waarop ze de reactie terugkregen “Denken ze de hypotheek niet rond te krijgen dan?” – niet echt de beste indruk die je kunt maken op de verkoopmakelaar.
Ondanks dat hebben ze gewoon goed hun werk gedaan en is de verkoop rond gekomen, dus verder hebben we weinig klachten. We zien echter ook de waarde in van een aankoopmakelaar die je helpt met bezichtigen en waarschuwt voor alle gebreken en risico’s – in het bijzonder als je nog onervaren bent in de bizarre wereld van de huizenmarkt.
Joost Klein Poelhuis
|De site is overzichtelijk en de jurist van Libero leverde goed werk. In de voorbereiding van een bod wordt echter geen enkele moeite gestoken. Libero geeft zelf aan dat ze geen enkele voorbereiding hierin treffen, wat het opstellen van een gewogen waardering onmogelijk maakt. Hierdoor had ik zelf bijna € 10.000,- teveel betaald. Daarnaast vond de oplevering onnodig laat plaats. Uiteindelijk heb ik zelf een betere prijs en gunstiger overdrachtsmoment onderhandeld. De volgende keer schakel ik een aankoopmakelaar in die bereid is onderzoek te doen naar het object ter aankoop. Goedkoop is duurkoop in dit geval