Doe geen zaken met dit bedrijf. *** De materialen zijn prima, maar al het andere, van klantenservice tot Montage en van sales tot aan binnendienst zijn verschrikkelijk. De "aannemer" die Brugman ons had toegewezen, The Craftman Projects uit Woudenberg, heeft zeer slecht werk geleverd. Brugman greep niet in maar hield deze aannemer de hand boven het hoofd. Wij hebben toen zelf besloten om deze aannemer de toegang tot de woning te ontzeggen, grappig genoeg heeft Brugman een paar weken later ook afscheid genomen van deze fantast. Een droeftoeter eerste klas *** van The Craftman Projects. Waardeloze "aannemer". Hoe Brugman in deze hele situatie heeft geacteerd is dermate klantonvriendelijk en asociaal dat ik het iedereen afraad om met dit bedrijf zaken te doen.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Richard
|
Na een goede ervaring met ons aanrechtblad (niet de rest van de keuken), zijn wij in januari 2020 vol vertrouwen bij Brugman Utrecht binnengestapt om bij dit bedrijf ook onze nieuwe badkamer uit te zoeken.
Al snel hadden wij in de showroom mooie tegels gezien. Helaas waren deze niet meer te bestellen. Misleidend dat dit niet in de showroom vermeld stond en dat twee weken later nog steeds deze tegels in de showroom hingen.
Na andere tegels te hebben gevonden, hebben we samen met de verkoper een ontwerp van onze badkamer gemaakt. Achteraf bleek de verkoper helaas niet alle opties met ons doorgesproken te hebben.
Begin juni 2020 is Kodax Klusbedrijf - in opdracht van Brugman - bij ons begonnen met het slopen van de badkamer. In twee weken zouden wij een mooie nieuwe badkamer hebben.
Nu - ruim 8 maanden later - is onze badkamer 'klaar'. Nog steeds niet naar volle tevredenheid, maar wij zijn helemaal klaar met zowel Kodax klusbedrijf als Brugman.
Er is heel veel misgegaan bij onze badkamer: nieuwe wand en plafond zijn scheef geplaatst, ventilatieschacht kapot gemaakt, scheve tegels, loslatende tegels, lelijk gekit, voegen niet goed dichtgemaakt of ontbreken, lijm op de tegels, sifon verkeerd aangelegd waardoor wij lekkage kregen, leidingen verkeerd gelegd, sierstrips verkeerd geplaatst, etc.
Uiteraard hebben wij verschillende keren aangegeven een andere aannemer te willen dan Kodax klusbedrijf. Dit kon niet, omdat een aannemer recht heeft om zijn eigen fouten te herstellen. Blijkbaar gaat dit ook op wanneer een aannemer vier of vijf keer zijn werk verprutst.
Wij hebben regelmatig contact opgenomen met de kwaliteitscontroleur van Brugman. Deze was zeer slecht bereikbaar en belde vaak niet terug.
Na oplevering hebben wij contact opgenomen met Brugman over een financiële tegemoetkoming voor de slechten montage service. Dit konden wij wel vergeten.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
V.Ivanov
|
I bought a kitchen from Arvid de Haard in the Brugman shop in Utrecht. He overpromised and underdelivered. At least 20 times during our conversation I mentioned I want everything included in the price. Multiple times every time the contractor came,they kept adding up costs. Initial price was €10,000,ended up costing €12,500.
The contarctor (West Nederland Bouw) they used was ridiculous. Wanted 200 euros for removing 3 square meters of laminaat (did it myself in 15 minutes although it should have been included). Charged 4 times more than Praxis for cement and tile glue claiming they use seperior product-they were using the same brand sold in Praxis. The person straightening the floor for tile work did a terrible job and it had to be redone by another person. The person clearing beton from the floor drilled a hole in the floor and had debris falling into my downstairs neighbour. The person installing the retainer wall didn't finish properly so the water and electric work couldn't be finished-somebody else had to come back (leaving hanging electric cables for 5 days instead of fixing it next day). Trying to "hide" the water pipes they left a hole in the retainer wall that needs to be covered still. When connecting the water pipes,they tore the existing metal pipe. On top of all they dumped left over cement in my neighbour's garden in front of the building. And left a total mess throughtout the entire building.
On installation day mechanics were supposed to come between 7:00 and 7:30 and finish around 15:00. They showed up at 9:00 (without a message they will be late) and were working so slow that by 21:00 they were done with what could be installed).
And a lot of things couldn't be installed because they delivered the wrong model or damaged products (Arvid ordered the wrong exhaust without asking for my approval to change it,the wrong sink was delivered,the cooking plate is deffective,one of the cabinets was scratched and the mechanic ruined the wall cover so a new one had to be ordered.)
My kitchen was supposed to be finished on Aug 27. I am now waiting till October 13 to have the wrong things replaced and installed(hopefully for good)-2months delay.
Customer service is absolutely inadequate. After waiting 20 minites on hold,they always try to send me to someone else,blaming the contractor or Siemens for the appliances. I have had to call 100s of times and send 100s of emails and wasted dozens hours of my time trying to solve all the problems they created. Contractor was supposed to only be at my place 4 times. I had somebody 11 times (and it's not over yet). Almost every piece of work had to be redone.
No compensation or anything for all my time and troubles.
Save yourself the hassle and go with a company that actually knows how to do a kitchen properly.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gesponsord
Jolanda levering
|
Superfijn geholpen veel Duidelijke info gekregen en uiteindelijk mijn droomkeuken gekocht Met dank aan Jos *** werkzaam Hollantlaan 14 en miranda *** vriendin ook werkzaam brugman andere vestiging zo samen zijn we goed uitgekomen
8.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Kervers
|
Komen gemaakte afspraken goed na. Prijs/kwaliteitsverhouding prima in orde. Strakke levertijden.
67 Reviews Plaats review
Bram Slaats
|Doe geen zaken met dit bedrijf. *** De materialen zijn prima, maar al het andere, van klantenservice tot Montage en van sales tot aan binnendienst zijn verschrikkelijk. De "aannemer" die Brugman ons had toegewezen, The Craftman Projects uit Woudenberg, heeft zeer slecht werk geleverd. Brugman greep niet in maar hield deze aannemer de hand boven het hoofd. Wij hebben toen zelf besloten om deze aannemer de toegang tot de woning te ontzeggen, grappig genoeg heeft Brugman een paar weken later ook afscheid genomen van deze fantast. Een droeftoeter eerste klas *** van The Craftman Projects. Waardeloze "aannemer". Hoe Brugman in deze hele situatie heeft geacteerd is dermate klantonvriendelijk en asociaal dat ik het iedereen afraad om met dit bedrijf zaken te doen.
Richard
|Na een goede ervaring met ons aanrechtblad (niet de rest van de keuken), zijn wij in januari 2020 vol vertrouwen bij Brugman Utrecht binnengestapt om bij dit bedrijf ook onze nieuwe badkamer uit te zoeken.
Al snel hadden wij in de showroom mooie tegels gezien. Helaas waren deze niet meer te bestellen. Misleidend dat dit niet in de showroom vermeld stond en dat twee weken later nog steeds deze tegels in de showroom hingen.
Na andere tegels te hebben gevonden, hebben we samen met de verkoper een ontwerp van onze badkamer gemaakt. Achteraf bleek de verkoper helaas niet alle opties met ons doorgesproken te hebben.
Begin juni 2020 is Kodax Klusbedrijf - in opdracht van Brugman - bij ons begonnen met het slopen van de badkamer. In twee weken zouden wij een mooie nieuwe badkamer hebben.
Nu - ruim 8 maanden later - is onze badkamer 'klaar'. Nog steeds niet naar volle tevredenheid, maar wij zijn helemaal klaar met zowel Kodax klusbedrijf als Brugman.
Er is heel veel misgegaan bij onze badkamer: nieuwe wand en plafond zijn scheef geplaatst, ventilatieschacht kapot gemaakt, scheve tegels, loslatende tegels, lelijk gekit, voegen niet goed dichtgemaakt of ontbreken, lijm op de tegels, sifon verkeerd aangelegd waardoor wij lekkage kregen, leidingen verkeerd gelegd, sierstrips verkeerd geplaatst, etc.
Uiteraard hebben wij verschillende keren aangegeven een andere aannemer te willen dan Kodax klusbedrijf. Dit kon niet, omdat een aannemer recht heeft om zijn eigen fouten te herstellen. Blijkbaar gaat dit ook op wanneer een aannemer vier of vijf keer zijn werk verprutst.
Wij hebben regelmatig contact opgenomen met de kwaliteitscontroleur van Brugman. Deze was zeer slecht bereikbaar en belde vaak niet terug.
Na oplevering hebben wij contact opgenomen met Brugman over een financiële tegemoetkoming voor de slechten montage service. Dit konden wij wel vergeten.
V.Ivanov
|I bought a kitchen from Arvid de Haard in the Brugman shop in Utrecht. He overpromised and underdelivered. At least 20 times during our conversation I mentioned I want everything included in the price. Multiple times every time the contractor came,they kept adding up costs. Initial price was €10,000,ended up costing €12,500.
The contarctor (West Nederland Bouw) they used was ridiculous. Wanted 200 euros for removing 3 square meters of laminaat (did it myself in 15 minutes although it should have been included). Charged 4 times more than Praxis for cement and tile glue claiming they use seperior product-they were using the same brand sold in Praxis. The person straightening the floor for tile work did a terrible job and it had to be redone by another person. The person clearing beton from the floor drilled a hole in the floor and had debris falling into my downstairs neighbour. The person installing the retainer wall didn't finish properly so the water and electric work couldn't be finished-somebody else had to come back (leaving hanging electric cables for 5 days instead of fixing it next day). Trying to "hide" the water pipes they left a hole in the retainer wall that needs to be covered still. When connecting the water pipes,they tore the existing metal pipe. On top of all they dumped left over cement in my neighbour's garden in front of the building. And left a total mess throughtout the entire building.
On installation day mechanics were supposed to come between 7:00 and 7:30 and finish around 15:00. They showed up at 9:00 (without a message they will be late) and were working so slow that by 21:00 they were done with what could be installed).
And a lot of things couldn't be installed because they delivered the wrong model or damaged products (Arvid ordered the wrong exhaust without asking for my approval to change it,the wrong sink was delivered,the cooking plate is deffective,one of the cabinets was scratched and the mechanic ruined the wall cover so a new one had to be ordered.)
My kitchen was supposed to be finished on Aug 27. I am now waiting till October 13 to have the wrong things replaced and installed(hopefully for good)-2months delay.
Customer service is absolutely inadequate. After waiting 20 minites on hold,they always try to send me to someone else,blaming the contractor or Siemens for the appliances. I have had to call 100s of times and send 100s of emails and wasted dozens hours of my time trying to solve all the problems they created. Contractor was supposed to only be at my place 4 times. I had somebody 11 times (and it's not over yet). Almost every piece of work had to be redone.
No compensation or anything for all my time and troubles.
Save yourself the hassle and go with a company that actually knows how to do a kitchen properly.
Jolanda levering
|Superfijn geholpen veel Duidelijke info gekregen en uiteindelijk mijn droomkeuken gekocht Met dank aan Jos *** werkzaam Hollantlaan 14 en miranda *** vriendin ook werkzaam brugman andere vestiging zo samen zijn we goed uitgekomen
Kervers
|Komen gemaakte afspraken goed na. Prijs/kwaliteitsverhouding prima in orde. Strakke levertijden.