SAMENGEVAT (zie en oordeel zelf): Geen service, alsmede ook in feite waarschijnlijk misleiding dan wel ***; Lees zelf en oordeel. Mail 1: Verzoek tot gezamenlijke oplossing. Mail 2: Kluitje in het riet verhaal van verkoper. Mail 3: Reactie en uitleg waarom het verhaal van verkoper onzinnig is. Mail 4: Geen enkele antwoord => dus diverse informeringen (geen enkele reactie…). Mail 1: Verzoek tot gezamenlijke oplossing Geachte heer/mevrouw, Mijn vriendin en ik hebben bij uw brandblusapparaten gekocht (zieonderstaande email). Dit vanwege het feit dat de verzekering dit eist (zodat wij deze niet ieder DRIE jaar hoeven te laten keuren), vanwege een rietendak. Daarom zijn deze ook explicit aangekocht met keuring(ssticker). Echter uit de keuringssticker, indien wij het goed hebben begrepen (zie sticker hier), blijkt dat in 2024 al een herkeuring moet plaatsvinden. Wat ons inziens niet overeenstemt met een duurzame product/wat een consument mag verwachten; zeker bezien dat uw website aangeeft: garantie van 5 jaar. De vraag is nu concreet: hoe kunnen we dit probleem praktisch oplossen? Tot slot, zekerheidshalve, beroep ik mij bij voorbaat op de 14 dagentermijn (ter voorkoming voor het geval we deze zaak niet praktisch kunnen oplossen) inzake koop op afstand. Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet, Mail 2: Kluitje in het riet verhaal van verkoper Goedemiddag garantie is niet hetzelfde als keuren. Wij zijn gehouden aan de Reob en NEN-2559 M.v.g. R. Klaasman Brandblussercentrale Mail 3: Reactie en uitleg waarom het verhaal van verkoper onzinnig is Geachte heer Klaasman, Dank voor uw bericht. Ik zal eerst ingaan op uw aangeving, om daarna te komen tot de vraag hoe wij deze kwestie samen naar tevredenheid van beiden kunnen oplossen: “garantie is niet hetzelfde als keuren. Wij zijn gehouden aan de Reob en NEN-2559” Garantie geeft aan dat het product zonder problemen dan wel dat men het met ongestoorde genot het product kan gebruiken. Een product dat geen ongestoorde genot kan garanderen, voldoet niet aan de gestelde (wettelijke gebruik- en/of verkoopvoorwaarden). Een keuring dan wel nadat een keuring heeft plaatsgevonden, kan eventueel worden gegarandeerd dat men het product ongestoord kan gebruiken (mits het product wordt goedgekeurd). Zonder keuring mag men er niet vanuit gaan/moet men er vanuit gaan dat het product niet het ongestoorde genot kan garanderen. Zie de veiligheidseisen en veiligheidsregels; zoals ondermeer de door u zelf aangehaalde Reob en NEN-2559. Kortom: garantie en de keuring zijn wel twee samenhangende factoren. Een product dat niet gekeurd is, mag niet alleen niet worden verkocht, maar kan ook niet garanderen dat het product ongestoorde genot kan verstrekken. Waarbij men vanuit moet gaan, dat na de keuringsdatum, het product geen ongestoorde genot kan waarborgen totdat het gekeurd is. Indien een product geen ongestoorde genot kan verstrekken (en zeker niet gedurende de wettelijke -garantie- termijn van minstens 2 jaar dan wel het economische levensduur van 5 jaar of meer), is er geen sprake van voldoening aan de afgesloten (consumenten)overeenkomst. Afgezien van bovenstaande: Wij hebben in 2019/2020 ook brandblussers gekocht. Aangezien wij deze nodig hebben voor de verzekering: Elke 3 jaar (nieuwe) brandblussers of elke drie jaar de (oude) brandblussers laten keuren. Aangezien het keuren duurder is, kopen wij elke drie jaar nieuwe brandblussers. De in 2019/2020 gekochte brandblussers, moesten per 2027 gekeurd worden (zie sticker; bijlage 1). M.a.w. de gekochte brandblussers in 2019/2020 geven een ongestoorde genot dan wel gebruik aan van (minstens) zeven jaar. De bij uw aangekochte brandblussers (inclusief de betaling voor extra validatie-stickers) eind juli 2023, zouden in ieder geval een bepaalde ongestoorde genot/gebruik moeten aangeven. Volgens de door uw geleverde brandblussers/validatie-stickers (zie bijlage 2), geven deze aan dat de in juli 2023 aangekochte brandblussers in ieder geval het ongestoorde genot geven tot eind juli 2024. Aangezien deze, volgens de validatie-stickers, in augustus 2024 gekeurd moeten worden. Want pas na keuring blijkt of het aangekochte product nog steeds al dan niet ongestoorde genot kan verschaffen. M.a.w. het aangekochte product heeft een waarborg dat tot eind juli 2024 er sprake is van ongestoorde genot dan wel dat men dit mag verwachten tot eind juli 2024. Vanaf aankoop door ons: Eind juli 2023. Wat in feite inhoudt: 1 jaar (keuring, voor: augustus 2024 -/- aankoop: eind juli 2023). Een dergelijke product, wat is aangekocht door ons, gaat zeker langer mee dan wel moet langer onvoorwaardelijk waarborgen (en dat kan niet zonder dat het gekeurd is) dat het langer bruikbaar is dan 1 jaar. Volgens de wettelijke garantieregels: minstens 2 jaar. Volgens de wettelijke economische levensduurgarantieregels kan men makkelijk wel uitgaan van 5 jaar (zeker bezien de aangeving op uw website: garantie/waarborging van 5 jaar en/of gezien bijlage 1). M.a.w.: blijkbaar hebben wij (oude) stock voorraden van u aangekocht dan wel een product die zijn houdbaarheidsdatum bijna is benaderd/overschreden. Hoe kunnen we deze kwestie oplossen, ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Mail 4: Geen enkele antwoord => dus diverse informeringen (geen enkele reactie…) Geachte heer Klaasman, Het is al enige tijd geleden en tot op heden hebben wij niets van u mogen vernemen. Wij zouden graag een redelijke voorstel/oplossing wensen om het probleem gezamenlijk op te lossen (aangezien uw gegeven antwoord non-valide is). Dit zou kunnen zijn alles terugnemen (vanwege de buitengerechtelijke ontbinding) dan wel een voorstel tot (deels) terugbetaling/korting te verlenen. Mochten wij niets van u horen binnen 14 dagen vanaf heden, dan behouden wij ons alle rechten voor; waarbij de kosten hiervan geheel voor uw rekening is. U hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
jorn
|
Ik had een slangenhaspel besteld en betaald. Op de website stond dat er gratis verzending was.
Nadien kreeg ik even doodleuk een mail dat ik 60,50 euro ( 50 euro + btw) diende bij te betalen voor de verzending, waardoor het totaalbedrag 34% duurder was dan het bestelde bedrag. Ik mailde dat dat nergens vermeldt stond. Ze mailden me een voorbeeld dat het was vermeldt bij bestelling van een brandblusser. Maar ik had een brandhaspel besteld, en daar stond dat verzending gratis was! Ook op de factuur stond gratis verzending. Pure oplichters dus, best naar andere webshops gaan, er zijn er voldoende die wel betrouwbaar en correct werken.
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
J. Scheffers
|
Mooi brandblusser webwinkel. Kon goed slagen op de website. Pluspunten: Snelle service
3 Reviews Plaats review
Pieter
|SAMENGEVAT (zie en oordeel zelf): Geen service, alsmede ook in feite waarschijnlijk misleiding dan wel ***; Lees zelf en oordeel. Mail 1: Verzoek tot gezamenlijke oplossing. Mail 2: Kluitje in het riet verhaal van verkoper. Mail 3: Reactie en uitleg waarom het verhaal van verkoper onzinnig is. Mail 4: Geen enkele antwoord => dus diverse informeringen (geen enkele reactie…). Mail 1: Verzoek tot gezamenlijke oplossing Geachte heer/mevrouw, Mijn vriendin en ik hebben bij uw brandblusapparaten gekocht (zieonderstaande email). Dit vanwege het feit dat de verzekering dit eist (zodat wij deze niet ieder DRIE jaar hoeven te laten keuren), vanwege een rietendak. Daarom zijn deze ook explicit aangekocht met keuring(ssticker). Echter uit de keuringssticker, indien wij het goed hebben begrepen (zie sticker hier), blijkt dat in 2024 al een herkeuring moet plaatsvinden. Wat ons inziens niet overeenstemt met een duurzame product/wat een consument mag verwachten; zeker bezien dat uw website aangeeft: garantie van 5 jaar. De vraag is nu concreet: hoe kunnen we dit probleem praktisch oplossen? Tot slot, zekerheidshalve, beroep ik mij bij voorbaat op de 14 dagentermijn (ter voorkoming voor het geval we deze zaak niet praktisch kunnen oplossen) inzake koop op afstand. Ik verneem graag van u. Met vriendelijke groet, Mail 2: Kluitje in het riet verhaal van verkoper Goedemiddag garantie is niet hetzelfde als keuren. Wij zijn gehouden aan de Reob en NEN-2559 M.v.g. R. Klaasman Brandblussercentrale Mail 3: Reactie en uitleg waarom het verhaal van verkoper onzinnig is Geachte heer Klaasman, Dank voor uw bericht. Ik zal eerst ingaan op uw aangeving, om daarna te komen tot de vraag hoe wij deze kwestie samen naar tevredenheid van beiden kunnen oplossen: “garantie is niet hetzelfde als keuren. Wij zijn gehouden aan de Reob en NEN-2559” Garantie geeft aan dat het product zonder problemen dan wel dat men het met ongestoorde genot het product kan gebruiken. Een product dat geen ongestoorde genot kan garanderen, voldoet niet aan de gestelde (wettelijke gebruik- en/of verkoopvoorwaarden). Een keuring dan wel nadat een keuring heeft plaatsgevonden, kan eventueel worden gegarandeerd dat men het product ongestoord kan gebruiken (mits het product wordt goedgekeurd). Zonder keuring mag men er niet vanuit gaan/moet men er vanuit gaan dat het product niet het ongestoorde genot kan garanderen. Zie de veiligheidseisen en veiligheidsregels; zoals ondermeer de door u zelf aangehaalde Reob en NEN-2559. Kortom: garantie en de keuring zijn wel twee samenhangende factoren. Een product dat niet gekeurd is, mag niet alleen niet worden verkocht, maar kan ook niet garanderen dat het product ongestoorde genot kan verstrekken. Waarbij men vanuit moet gaan, dat na de keuringsdatum, het product geen ongestoorde genot kan waarborgen totdat het gekeurd is. Indien een product geen ongestoorde genot kan verstrekken (en zeker niet gedurende de wettelijke -garantie- termijn van minstens 2 jaar dan wel het economische levensduur van 5 jaar of meer), is er geen sprake van voldoening aan de afgesloten (consumenten)overeenkomst. Afgezien van bovenstaande: Wij hebben in 2019/2020 ook brandblussers gekocht. Aangezien wij deze nodig hebben voor de verzekering: Elke 3 jaar (nieuwe) brandblussers of elke drie jaar de (oude) brandblussers laten keuren. Aangezien het keuren duurder is, kopen wij elke drie jaar nieuwe brandblussers. De in 2019/2020 gekochte brandblussers, moesten per 2027 gekeurd worden (zie sticker; bijlage 1). M.a.w. de gekochte brandblussers in 2019/2020 geven een ongestoorde genot dan wel gebruik aan van (minstens) zeven jaar. De bij uw aangekochte brandblussers (inclusief de betaling voor extra validatie-stickers) eind juli 2023, zouden in ieder geval een bepaalde ongestoorde genot/gebruik moeten aangeven. Volgens de door uw geleverde brandblussers/validatie-stickers (zie bijlage 2), geven deze aan dat de in juli 2023 aangekochte brandblussers in ieder geval het ongestoorde genot geven tot eind juli 2024. Aangezien deze, volgens de validatie-stickers, in augustus 2024 gekeurd moeten worden. Want pas na keuring blijkt of het aangekochte product nog steeds al dan niet ongestoorde genot kan verschaffen. M.a.w. het aangekochte product heeft een waarborg dat tot eind juli 2024 er sprake is van ongestoorde genot dan wel dat men dit mag verwachten tot eind juli 2024. Vanaf aankoop door ons: Eind juli 2023. Wat in feite inhoudt: 1 jaar (keuring, voor: augustus 2024 -/- aankoop: eind juli 2023). Een dergelijke product, wat is aangekocht door ons, gaat zeker langer mee dan wel moet langer onvoorwaardelijk waarborgen (en dat kan niet zonder dat het gekeurd is) dat het langer bruikbaar is dan 1 jaar. Volgens de wettelijke garantieregels: minstens 2 jaar. Volgens de wettelijke economische levensduurgarantieregels kan men makkelijk wel uitgaan van 5 jaar (zeker bezien de aangeving op uw website: garantie/waarborging van 5 jaar en/of gezien bijlage 1). M.a.w.: blijkbaar hebben wij (oude) stock voorraden van u aangekocht dan wel een product die zijn houdbaarheidsdatum bijna is benaderd/overschreden. Hoe kunnen we deze kwestie oplossen, ik hoor graag van u. Met vriendelijke groet, Mail 4: Geen enkele antwoord => dus diverse informeringen (geen enkele reactie…) Geachte heer Klaasman, Het is al enige tijd geleden en tot op heden hebben wij niets van u mogen vernemen. Wij zouden graag een redelijke voorstel/oplossing wensen om het probleem gezamenlijk op te lossen (aangezien uw gegeven antwoord non-valide is). Dit zou kunnen zijn alles terugnemen (vanwege de buitengerechtelijke ontbinding) dan wel een voorstel tot (deels) terugbetaling/korting te verlenen. Mochten wij niets van u horen binnen 14 dagen vanaf heden, dan behouden wij ons alle rechten voor; waarbij de kosten hiervan geheel voor uw rekening is. U hiermee naar behoren te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet,
jorn
|Ik had een slangenhaspel besteld en betaald. Op de website stond dat er gratis verzending was.
Nadien kreeg ik even doodleuk een mail dat ik 60,50 euro ( 50 euro + btw) diende bij te betalen voor de verzending, waardoor het totaalbedrag 34% duurder was dan het bestelde bedrag. Ik mailde dat dat nergens vermeldt stond. Ze mailden me een voorbeeld dat het was vermeldt bij bestelling van een brandblusser. Maar ik had een brandhaspel besteld, en daar stond dat verzending gratis was! Ook op de factuur stond gratis verzending. Pure oplichters dus, best naar andere webshops gaan, er zijn er voldoende die wel betrouwbaar en correct werken.
J. Scheffers
|Mooi brandblusser webwinkel. Kon goed slagen op de website. Pluspunten: Snelle service