Onze misselijkmakende ervaringen met Belcentrale is begonnen op 6 november 2017 toen een zogenaamde “monteur” langskwam bij mij in het restaurant om iets te controleren/installeren. Ikzelf was niet aanwezig en een collega van mij heeft toen deze monteur begeleid. Na afloop diende er een “orderformulier” ondertekend te worden. Zo onschuldig als het leek heeft mijn collega het ondertekend in de veronderstelling dat het een normale werkbon van de monteur betrof.
Toen ik dit formulier onder ogen kreeg zag ik met verbazing dat het om een geheel nieuw contract ging voor twee jaren voor onbeperkt internet terwijl ik al uitstekende internet had bij een ander bedrijf. Uiteindelijk contact opgenomen met zeer incompetente en onvriendelijke ‘’klantenservice’’-medewerkers die zich van het domme hielden en doelgericht de juridische leek, de particulieren/eenmanszaken, manipuleren en de situatie uitbuitte. Een beëindiging zou niet meer kosteloos zijn en uit coulance mocht je het afkopen voor € 200,-. In de vrees dat zij de telefoonlijn zouden afsluiten ben ik met spijt akkoord gegaan. Achteraf gezien hadden zij geen enkele cent van mij meer moeten verdienen.
Uiteindelijk besloten om het contract uit te zitten, welke dit jaar zou aflopen. In de tussentijd nogmaals gevraagd wanneer het contract precies afloopt. Er werd een datum gegeven, welke overeenkwam met het tweejarige contract (twee jaar na ingangsdatum). Vorige maand bij Belcentrale aangegeven dat ik het contract niet meer wenste te verlengen en dat ik het zou opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Een medewerkster had daarna meerdere malen gevraagd voor telefonisch contact om het af te handelen. Deze bleef volhouden dat het contract pas later zou eindigen vanwege de latere activatie van een dienst. En dat het uiteraard niet kosteloos zou zijn.
Deze medewerkster begon uiteindelijk zeer geïrriteerd te reageren en probeerde via de mail nog snel het een en ander te ‘’bevestigen’’. Een ezel stoot zich echter geen tweemaal aan dezelfde steen. Uiteindelijk aangegeven tegen deze brutale medewerkster dat van mijn zijde netjes zal worden gehouden aan het contract en nu maar hopen dat Belcentrale dat zal gaan doen.
Mijn verwachting is echter dat Belcentrale van deze klantenservice en agressieve verkooptechnieken een verdienmodel van heeft gemaakt. De medewerkers, van ‘’monteurs’’ tot ‘’klantenservicemedewerkers’’, zijn getraind om de juridisering van onze maatschappij ten volle uit te buiten. Particulieren, ZZP’ers en kleine bedrijven pas op met wie u in zee gaat! Belcentrale zal proberen elke cent te graaien die er maar is. Schakel tijdig juridisch advies in! Geloof niet in de goede reviews die door Belcentrale worden gekocht of zelf zijn geschreven!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Rines
|
Erg kundige installateurs. Nog erg jong, maar kennen de apparatuur door en door. Blijkbaar doen ze dit vaak. Gratis bruikleen toestellen bij Belcentrale vind ik wel een pluspunt, alles in een vast bedrag en ik hoef niks zelf te doen.
9.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Shano 2
|
De mening van deze boze meneer hieronder gaat daadwerkelijk nergens over. Alles word je duidelijk uitgelegd en op contracten (die je naar alle waarschijnlijkheid) met je eigen hand hebt ondertekend, staan alle bedragen etc. Met KOEIELETTERS op. Bevalt het je niet ga dan lekker naar een ander! Ik ben al jaren een tevreden klant bij Belcentrale!
10
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gesponsord
Suzanne
|
Mijn onderstaande beoordeling werd door Belcentrale zelf verwijderd van Trustpilot. Ik heb dit in de gaten gehouden en dit gebeurt bij verdacht veel beoordelingen van vooral 1 of 2 sterren! Dat kán toch niet! Dan mag het wat mij betreft óók geen TRUSTpilot meer heten: een totaal onjuist beeld wordt er zo afgegeven van in ieder geval Belcentrale en daardoor zullen er nog méér nieuwe klanten de dupe gaan worden van de werkwijze van Belcentrale! Echt heel héél slecht, en ook erg verdacht om een beoordeling te verwijderen als je het mij vraagt. Dit had ik geschreven op Trustpilot: Binnen het bedrijf waar ik werk, zijn we korte tijd geleden overgestapt naar VOIP via Belcentrale.nl. Toen het contract eenmaal ondertekend was door ons, ging het direct mis; beloftes werden niet nagekomen, er wordt niet teruggebeld, de facturen kloppen niet, alles kost extra geld en verder is het een grote administratieve chaos binnen het bedrijf. Kortom: het is één grote RAMP: horror!! En de ‘cursus’ die ze aanbieden is echt schandalig slecht en voegt niks toe; daar zit je dan 2 uur lang voor in de auto (en file) om op tijd in Rotterdam te zijn. De positieve(re) reacties over Belcentrale zijn naar alle waarschijnlijkheid grotendeels NEP. Het is namelijk zo dat alle medewerkers van Belcentrale met een eigen referentienummer óók een bericht kunnen plaatsen. Er wordt zo een beeld geschetst dat totaal niet strookt met de waarheid. Met dit in de gedachte heeft u het juiste beeld van de werkwijze binnen Belcentrale zoals wij dat ervaren tot nu toe. Ik wil graag dat mijn beoordeling voor IEDEREEN zichtbaar is binnen Trustpilot, omdat ik anderen duidelijk wil maken wat mijn ervaring is (binnen het bedrijf waar ik werk) met Belcentrale. De consument en bedrijven kunnen daardoor zelf betrouwbaar onderzoek kunnen doen, en vervolgens zelf bepalen met welke telecomprovider te in zee gaan. Als wij dit van tevoren geweten hadden, hadden wij in ieder geval nóóit een voip-contract afgespoten bij Belcentrale!
4 Reviews Plaats review
Johnny
|Beste iedereen,
Onze misselijkmakende ervaringen met Belcentrale is begonnen op 6 november 2017 toen een zogenaamde “monteur” langskwam bij mij in het restaurant om iets te controleren/installeren. Ikzelf was niet aanwezig en een collega van mij heeft toen deze monteur begeleid. Na afloop diende er een “orderformulier” ondertekend te worden. Zo onschuldig als het leek heeft mijn collega het ondertekend in de veronderstelling dat het een normale werkbon van de monteur betrof.
Toen ik dit formulier onder ogen kreeg zag ik met verbazing dat het om een geheel nieuw contract ging voor twee jaren voor onbeperkt internet terwijl ik al uitstekende internet had bij een ander bedrijf. Uiteindelijk contact opgenomen met zeer incompetente en onvriendelijke ‘’klantenservice’’-medewerkers die zich van het domme hielden en doelgericht de juridische leek, de particulieren/eenmanszaken, manipuleren en de situatie uitbuitte. Een beëindiging zou niet meer kosteloos zijn en uit coulance mocht je het afkopen voor € 200,-. In de vrees dat zij de telefoonlijn zouden afsluiten ben ik met spijt akkoord gegaan. Achteraf gezien hadden zij geen enkele cent van mij meer moeten verdienen.
Uiteindelijk besloten om het contract uit te zitten, welke dit jaar zou aflopen. In de tussentijd nogmaals gevraagd wanneer het contract precies afloopt. Er werd een datum gegeven, welke overeenkwam met het tweejarige contract (twee jaar na ingangsdatum). Vorige maand bij Belcentrale aangegeven dat ik het contract niet meer wenste te verlengen en dat ik het zou opzeggen met inachtneming van de opzegtermijn. Een medewerkster had daarna meerdere malen gevraagd voor telefonisch contact om het af te handelen. Deze bleef volhouden dat het contract pas later zou eindigen vanwege de latere activatie van een dienst. En dat het uiteraard niet kosteloos zou zijn.
Deze medewerkster begon uiteindelijk zeer geïrriteerd te reageren en probeerde via de mail nog snel het een en ander te ‘’bevestigen’’. Een ezel stoot zich echter geen tweemaal aan dezelfde steen. Uiteindelijk aangegeven tegen deze brutale medewerkster dat van mijn zijde netjes zal worden gehouden aan het contract en nu maar hopen dat Belcentrale dat zal gaan doen.
Mijn verwachting is echter dat Belcentrale van deze klantenservice en agressieve verkooptechnieken een verdienmodel van heeft gemaakt. De medewerkers, van ‘’monteurs’’ tot ‘’klantenservicemedewerkers’’, zijn getraind om de juridisering van onze maatschappij ten volle uit te buiten. Particulieren, ZZP’ers en kleine bedrijven pas op met wie u in zee gaat! Belcentrale zal proberen elke cent te graaien die er maar is. Schakel tijdig juridisch advies in! Geloof niet in de goede reviews die door Belcentrale worden gekocht of zelf zijn geschreven!
Rines
|Erg kundige installateurs. Nog erg jong, maar kennen de apparatuur door en door. Blijkbaar doen ze dit vaak. Gratis bruikleen toestellen bij Belcentrale vind ik wel een pluspunt, alles in een vast bedrag en ik hoef niks zelf te doen.
Shano 2
|De mening van deze boze meneer hieronder gaat daadwerkelijk nergens over. Alles word je duidelijk uitgelegd en op contracten (die je naar alle waarschijnlijkheid) met je eigen hand hebt ondertekend, staan alle bedragen etc. Met KOEIELETTERS op. Bevalt het je niet ga dan lekker naar een ander! Ik ben al jaren een tevreden klant bij Belcentrale!
Suzanne
|Mijn onderstaande beoordeling werd door Belcentrale zelf verwijderd van Trustpilot. Ik heb dit in de gaten gehouden en dit gebeurt bij verdacht veel beoordelingen van vooral 1 of 2 sterren! Dat kán toch niet! Dan mag het wat mij betreft óók geen TRUSTpilot meer heten: een totaal onjuist beeld wordt er zo afgegeven van in ieder geval Belcentrale en daardoor zullen er nog méér nieuwe klanten de dupe gaan worden van de werkwijze van Belcentrale! Echt heel héél slecht, en ook erg verdacht om een beoordeling te verwijderen als je het mij vraagt. Dit had ik geschreven op Trustpilot: Binnen het bedrijf waar ik werk, zijn we korte tijd geleden overgestapt naar VOIP via Belcentrale.nl. Toen het contract eenmaal ondertekend was door ons, ging het direct mis; beloftes werden niet nagekomen, er wordt niet teruggebeld, de facturen kloppen niet, alles kost extra geld en verder is het een grote administratieve chaos binnen het bedrijf. Kortom: het is één grote RAMP: horror!! En de ‘cursus’ die ze aanbieden is echt schandalig slecht en voegt niks toe; daar zit je dan 2 uur lang voor in de auto (en file) om op tijd in Rotterdam te zijn. De positieve(re) reacties over Belcentrale zijn naar alle waarschijnlijkheid grotendeels NEP. Het is namelijk zo dat alle medewerkers van Belcentrale met een eigen referentienummer óók een bericht kunnen plaatsen. Er wordt zo een beeld geschetst dat totaal niet strookt met de waarheid. Met dit in de gedachte heeft u het juiste beeld van de werkwijze binnen Belcentrale zoals wij dat ervaren tot nu toe. Ik wil graag dat mijn beoordeling voor IEDEREEN zichtbaar is binnen Trustpilot, omdat ik anderen duidelijk wil maken wat mijn ervaring is (binnen het bedrijf waar ik werk) met Belcentrale. De consument en bedrijven kunnen daardoor zelf betrouwbaar onderzoek kunnen doen, en vervolgens zelf bepalen met welke telecomprovider te in zee gaan. Als wij dit van tevoren geweten hadden, hadden wij in ieder geval nóóit een voip-contract afgespoten bij Belcentrale!