Zelf een verkeerd product besteld (verkeerde maat radiator handdoekrek), geen maatwerk echter moest het wel bij de leverancier besteld worden. Normaliter ben ik zelf niet van het retourneren, echter doordat dit twee artikelen betreffen van samen €386,00 zet ik graag mijn recht kopen op afstand in.
Na het sturen van een email dat ik graag gebruik wil maken van mijn retourrecht, werd ik gebeld. Er werd aangegeven dat het speciaal besteld is, retouren is niet mogelijk.
Na aanleiding van deze reactie ben ik nagegaan wat mijn recht is. Aangezien het geen 'maatwerk product' betreft maar 'speciaal besteld' heb ik recht om het product te retourneren. (wet kopen op afstand)
De term 'speciaal besteld - retourneren niet mogelijk' word regelmatig gebruikt, dit heeft echter juridisch geen meerwaarde, het schrikt enkel af voor de consument om te retourneren.
Meerdere malen heb ik een email gestuurd, binnen de 14 dagen, dat ik graag de twee producten wil retourneren, helaas krijg ik hierop geen reactie.
Helaas ben ik hierdoor genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.
6:230a van het Burgerlijk Wetboek.
Onderstaand de mailberichten die verzonden zijn.
Beste (naam afgeschermd, ivm privacy),
Ga ik nog een reactie ontvangen, we zijn bijna een week verder? (niet echt netjes)
Wanneer ik maandag nog geen terugkoppeling heb, schakel ik een juriste in.
Met vriendelijke groet,
(naam afgeschermd, ivm privacy)
Van: …
Verzonden: maandag 14 december 2020 13:27
Aan: Team Badkamer Outlet badkamer-outlet.nl
Onderwerp: RE: Badkamer Outlet: Uw bestelling # 100008433
Beste …(naam afgeschermd, ivm privacy),
Vandaag heb ik, na aanleiding van onderstaand bericht u telefonisch gesproken. U geeft aan de koopovereenkomst niet te kunnen ontbinden, dit doordat het artikel speciaal besteld is voor mij. Graag wil ik benadrukken dat er een verschil is tussen ‘maatwerk’ en ‘dit artikel wordt speciaal voor u besteld’.
In de wet heet het “zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper”. Dat betekent dat je als koper dingen moet hebt aangegeven over hoe het product eruit moet gaan zien. Bijvoorbeeld wanneer ik een aanpassing voor het bestelde product heb doorgegeven. Dit is hierin niet het geval.
Wordt er aan het product zelf niets gewijzigd of toegevoegd op jouw specificatie, dan valt het niet onder de uitzondering van ‘maatwerk’. Een speciaal bij de groothandel besteld product mag dus gewoon worden teruggestuurd en de webwinkelier (Badkamer-outlet.nl) moet gewoon het hele bedrag terugbetalen.
Het is een truc welke vaak toegepast word, echter heeft het totaal geen recht. Hoe duidelijk en hoe vaak je het ook aangeeft, het heeft simpelweg geen waarde.
Zelf heb ik ook een aantal webshops en begrijp dat het vervelend is producten retour te nemen, dit hoort er echter bij. Het kan gebeuren dat iets verkeerd besteld word.
Graag wil ik bij deze nogmaals vriendelijk verzoeken de bestelling retour te nemen, tevens het volledige bedrag retour storten. Indien je aangeeft dat het echt niet mogelijk is, zal ik helaas genoodzaakt zijn juridische vervolgstappen te ondernemen.
Van: … (naam afgeschermd, ivm privacy)
Verzonden: zaterdag 12 december 2020 10:09
Aan: Team Badkamer Outlet badkamer-outlet.nl
Onderwerp: RE: Badkamer Outlet: Uw bestelling # 100008433
Goedemorgen …,
Graag willen wij de order retourneren en ruilen voor een maat groter, helaas hebben wij de verkeerde maat besteld.
Op de website staat echter aangegeven dat het speciaal besteld word, waardoor retourneren niet mogelijk is.
Dit is echter niet van toepassing ‘wet kopen op afstand’ Het is geen maatwerk product, enkel besteld.
Graag ontvangen wij de retourgegevens.
Mijn excuses voor het ongemak en alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
(naam afgeschermd, ivm privacy)
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
LiesbethTijs
|
Retourneren van een artikel is niet mogelijk.
Klantenservice zeer onbeschoft!
Spijt van bestelling, nooit meer!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
diana
|
goede service en advies. Omdat wij een lastige douchebak en deuren nodig hadden die in een niet gangbare kleur moesten worden besteld, veel contact met Wim gehad. Ook goed advies voor toilletpotten en bijpassende brillen. Na levering met scheurtje, volgende dag omruilen en ook tegenvallende produkten konder terug worden gestuurd en vervangen voor gewenste produkten. Niets dan lof!. Pluspunten: Aandacht en goed advies. Afspraken worden nagekomen. Snelle omruiling en bestelling enkele weken eerder binnen dan verwacht. Minpunten: geen.
3 Reviews Plaats review
rick
|Zelf een verkeerd product besteld (verkeerde maat radiator handdoekrek), geen maatwerk echter moest het wel bij de leverancier besteld worden. Normaliter ben ik zelf niet van het retourneren, echter doordat dit twee artikelen betreffen van samen €386,00 zet ik graag mijn recht kopen op afstand in.
Na het sturen van een email dat ik graag gebruik wil maken van mijn retourrecht, werd ik gebeld. Er werd aangegeven dat het speciaal besteld is, retouren is niet mogelijk.
Na aanleiding van deze reactie ben ik nagegaan wat mijn recht is. Aangezien het geen 'maatwerk product' betreft maar 'speciaal besteld' heb ik recht om het product te retourneren. (wet kopen op afstand)
De term 'speciaal besteld - retourneren niet mogelijk' word regelmatig gebruikt, dit heeft echter juridisch geen meerwaarde, het schrikt enkel af voor de consument om te retourneren.
Meerdere malen heb ik een email gestuurd, binnen de 14 dagen, dat ik graag de twee producten wil retourneren, helaas krijg ik hierop geen reactie.
Helaas ben ik hierdoor genoodzaakt juridische stappen te ondernemen.
6:230a van het Burgerlijk Wetboek.
Onderstaand de mailberichten die verzonden zijn.
Beste (naam afgeschermd, ivm privacy),
Ga ik nog een reactie ontvangen, we zijn bijna een week verder? (niet echt netjes)
Wanneer ik maandag nog geen terugkoppeling heb, schakel ik een juriste in.
Met vriendelijke groet,
(naam afgeschermd, ivm privacy)
Van: …
Verzonden: maandag 14 december 2020 13:27
Aan: Team Badkamer Outlet badkamer-outlet.nl
Onderwerp: RE: Badkamer Outlet: Uw bestelling # 100008433
Beste …(naam afgeschermd, ivm privacy),
Vandaag heb ik, na aanleiding van onderstaand bericht u telefonisch gesproken. U geeft aan de koopovereenkomst niet te kunnen ontbinden, dit doordat het artikel speciaal besteld is voor mij. Graag wil ik benadrukken dat er een verschil is tussen ‘maatwerk’ en ‘dit artikel wordt speciaal voor u besteld’.
In de wet heet het “zaken die zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper”. Dat betekent dat je als koper dingen moet hebt aangegeven over hoe het product eruit moet gaan zien. Bijvoorbeeld wanneer ik een aanpassing voor het bestelde product heb doorgegeven. Dit is hierin niet het geval.
Wordt er aan het product zelf niets gewijzigd of toegevoegd op jouw specificatie, dan valt het niet onder de uitzondering van ‘maatwerk’. Een speciaal bij de groothandel besteld product mag dus gewoon worden teruggestuurd en de webwinkelier (Badkamer-outlet.nl) moet gewoon het hele bedrag terugbetalen.
Het is een truc welke vaak toegepast word, echter heeft het totaal geen recht. Hoe duidelijk en hoe vaak je het ook aangeeft, het heeft simpelweg geen waarde.
Zelf heb ik ook een aantal webshops en begrijp dat het vervelend is producten retour te nemen, dit hoort er echter bij. Het kan gebeuren dat iets verkeerd besteld word.
Graag wil ik bij deze nogmaals vriendelijk verzoeken de bestelling retour te nemen, tevens het volledige bedrag retour storten. Indien je aangeeft dat het echt niet mogelijk is, zal ik helaas genoodzaakt zijn juridische vervolgstappen te ondernemen.
Van: … (naam afgeschermd, ivm privacy)
Verzonden: zaterdag 12 december 2020 10:09
Aan: Team Badkamer Outlet badkamer-outlet.nl
Onderwerp: RE: Badkamer Outlet: Uw bestelling # 100008433
Goedemorgen …,
Graag willen wij de order retourneren en ruilen voor een maat groter, helaas hebben wij de verkeerde maat besteld.
Op de website staat echter aangegeven dat het speciaal besteld word, waardoor retourneren niet mogelijk is.
Dit is echter niet van toepassing ‘wet kopen op afstand’ Het is geen maatwerk product, enkel besteld.
Graag ontvangen wij de retourgegevens.
Mijn excuses voor het ongemak en alvast bedankt!
Met vriendelijke groet,
(naam afgeschermd, ivm privacy)
LiesbethTijs
|Retourneren van een artikel is niet mogelijk.
Klantenservice zeer onbeschoft!
Spijt van bestelling, nooit meer!
diana
|goede service en advies. Omdat wij een lastige douchebak en deuren nodig hadden die in een niet gangbare kleur moesten worden besteld, veel contact met Wim gehad. Ook goed advies voor toilletpotten en bijpassende brillen. Na levering met scheurtje, volgende dag omruilen en ook tegenvallende produkten konder terug worden gestuurd en vervangen voor gewenste produkten. Niets dan lof!. Pluspunten: Aandacht en goed advies. Afspraken worden nagekomen. Snelle omruiling en bestelling enkele weken eerder binnen dan verwacht. Minpunten: geen.