Van een dierbare vriend kreeg ik een aantal weken geleden een prachtige vitrinekast, zonder leggers.
Na wat gesurf op het internet kwam ik bij Aartsglas uit. Het leek een klein gespecialiseerd bedrijf met aandacht voor vakmanschap.
Ik nam contact met hen op en heb uitgelegd dat ik nieuwe leggers voor mijn kast nodig had maar dat die wel wat gewicht moesten kunnen dragen omdat ik er mijn keramiek op moest kunnen zetten.
De receptioniste aan de andere kant van de lijn vroeg me met de kast langs te komen. Dat is door de afmeting van de kast helaas niet mogelijk. In dat geval mocht ik de leggers ook zelf opmeten maar dan moest ik goede foto’s maken zodat hun glasspecialisten kunnen beoordelen of ik het goed gedaan heb.
Ik wil het best zelf meten maar bied ook aan dat ze bij mij langs mogen komen om te meten.
Mevrouw geeft aan eea na te vragen voor mij en er dan per mail op terug te komen. Als ik dan alvast de maat wil nemen dan zouden we er samen wel uitkomen.
Ik heb maten en foto’s doorgestuurd zoals van me gevraagd werd en kreeg als terugkoppeling of ik zeker van deze maten was en dat tegen betaling ook wel iemand zou kunnen komen meten.
Ik wist dat de maten die ik genomen had klopte en bericht hen terug dat wat mij betreft langskomen dan niet nodig is.
Er wordt me op het hart gedrukt dat als de maat achteraf toch niet blijkt te kloppen dat dan voor mijn rekening is. Prima, ik krijg een offerte waar ik mee akkoord ga. Qua glassoort en dikte vertrouw ik op hun expertise en voor de maatvoering neem ik de verantwoordelijkheid. Aartsglas gaat ermee aan de slag en na een week of twee liggen drie leggers en een bodem van 6mm dik floatglas voor mij klaar.
Als ik ze af ga halen en het resterende bedrag betaal is de medewerker die me te woord staat zo vriendelijk om ze even in mijn auto te tillen.
Thuisgekomen leg ik ze voorzichtig in mijn kast en richt ik hem in. Het is prachtig en ik ben superblij. Als bedankje stuur ik er nog een mailtje achteraan met een foto van de nu ingerichte kast.
Ik ben er een tijdje heel gelukkig mee tot die ene bewuste middag. Ik zit met mijn nicht een kopje thee te drinken als we letterlijk uit onze stoel schieten als we worden opgeschrikt door een enorme knal.
Een van de glazen leggers ligt in duizend stukken door de kast. Alles op de bewuste legger ligt ook een etage lager waar ook alles door elkaar ligt nu.
Mijn nachtmerrie, vlak voor een belangrijke markt liggen nu mijn spullen in duigen.
Geschrokken, boos en verdrietig ruim ik heel voorzichtig de kast uit waarbij ik de schade inventariseer. Een aantal grote stukken en een hand vol kleiner werk is onverkoopbaar geworden door de knal.
Aangezien er niemand in de buurt van de kast of de legger was ten tijde van de knal kan de oorzaak niet liggen bij iets dat ik gedaan heb. Dus lijkt mij de meest logische volgende stap Aartsglas aansprakelijk stellen voor de schade, zijnde de kosten van de leggers (de overgebleven vertrouw ik nu ook niet meer) en de waarde van de stukken keramiek die ik nu niet meer verkopen kan.
Na een lange stilte belt toch de receptioniste me terug. Ze heeft geen leuke mededeling voor mij. Op de eerste plaats doen ze nooit dit soort gevallen vergoeden op de tweede plaats heb ik geen garantie op het glas omdat ik het zelf ingemeten heb.
Ik geef aan het er niet mee eens te zijn, de maat is goed genomen, de platen liggen vrij en er is niemand in de buurt van de kast of leggers geweest ten tijde van de ontploffing. Ik ben van mening dat er iets niet goed moet zijn geweest met het glas, of ik ben verkeerd geadviseerd. De kast staat er nog, het gebroken glas heb ik bewaard evenals de gebroken werkstukken. Ik geef aan dat ze mogen komen kijken om te beoordelen wat er nu gebeurd is. Het is compleet terecht dat Aartsglas geen garantie op de maat van het glas geeft omdat ik het zelf ingemeten heb, maar geen garantie geven op het glas an sich omdat ik het zelf ingemeten heb is natuurlijk onzin.
De dame aan de telefoon geeft aan dat ze dit weer moet terugkoppelen aan haar meerdere en dat ze er op terug komt.
Dat doet ze een paar dagen later ook. Ze komen niet kijken naar de kast en het glas en ze beoordelen aan de hand van ws hun glazen bol dat de scherven mijn schuld zijn. Ze blijven bij hun standpunt maar willen uit coulance wel een nieuwe plaat voor me snijden, mits… en nu komt ie… ik zelf de maten doorgeef!
Dus de schuld van de gebroken plaat is volgens Aartsglas geheel te wijden aan mijn onkunde voor het nemen van een juiste maat. En de oplossing volgens hen is dat deze ongeschikte persoon, die geen talent heeft voor het aflezen van de juiste maat, nogmaals zelf de maten doorgeeft waarop jullie dan weer 1 glasplaat snijden, die dan naar jullie verwachting gewoon weer klappen gaat natuurlijk.
Nee bedankt! Een aansprakelijkheidstelling beoordelen zonder het eerst te bekijken is allerminst glashelder.
Dit was de eerste en de allerlaatste keer dat ik zaken met deze ‘ondernemer’ gedaan heb!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
service van de medewerkers
R.J.
|
Authentieke service. Aarts Glas is al sinds lange tijd de plaats voor service en maatwerk. Ieder product dat afgeleverd wordt is door vakmensen gemaakt en voldoet altijd aan mijn verwachtingen. Vele mensen in mijn omgeving kunnen ook alleen maar vol lof over dit ambachtelijk bedrijf spreken, door de jarenlange ervaring en de kleinschaligheid kunnen ze altijd persoonlijk advies geven over alle mogelijke glas-producten. Pluspunten: Hoogwaardig advies
Kwaliteitsproducten
2 Reviews Plaats review
Rosalie
|Van een dierbare vriend kreeg ik een aantal weken geleden een prachtige vitrinekast, zonder leggers.
Na wat gesurf op het internet kwam ik bij Aartsglas uit. Het leek een klein gespecialiseerd bedrijf met aandacht voor vakmanschap.
Ik nam contact met hen op en heb uitgelegd dat ik nieuwe leggers voor mijn kast nodig had maar dat die wel wat gewicht moesten kunnen dragen omdat ik er mijn keramiek op moest kunnen zetten.
De receptioniste aan de andere kant van de lijn vroeg me met de kast langs te komen. Dat is door de afmeting van de kast helaas niet mogelijk. In dat geval mocht ik de leggers ook zelf opmeten maar dan moest ik goede foto’s maken zodat hun glasspecialisten kunnen beoordelen of ik het goed gedaan heb.
Ik wil het best zelf meten maar bied ook aan dat ze bij mij langs mogen komen om te meten.
Mevrouw geeft aan eea na te vragen voor mij en er dan per mail op terug te komen. Als ik dan alvast de maat wil nemen dan zouden we er samen wel uitkomen.
Ik heb maten en foto’s doorgestuurd zoals van me gevraagd werd en kreeg als terugkoppeling of ik zeker van deze maten was en dat tegen betaling ook wel iemand zou kunnen komen meten.
Ik wist dat de maten die ik genomen had klopte en bericht hen terug dat wat mij betreft langskomen dan niet nodig is.
Er wordt me op het hart gedrukt dat als de maat achteraf toch niet blijkt te kloppen dat dan voor mijn rekening is. Prima, ik krijg een offerte waar ik mee akkoord ga. Qua glassoort en dikte vertrouw ik op hun expertise en voor de maatvoering neem ik de verantwoordelijkheid. Aartsglas gaat ermee aan de slag en na een week of twee liggen drie leggers en een bodem van 6mm dik floatglas voor mij klaar.
Als ik ze af ga halen en het resterende bedrag betaal is de medewerker die me te woord staat zo vriendelijk om ze even in mijn auto te tillen.
Thuisgekomen leg ik ze voorzichtig in mijn kast en richt ik hem in. Het is prachtig en ik ben superblij. Als bedankje stuur ik er nog een mailtje achteraan met een foto van de nu ingerichte kast.
Ik ben er een tijdje heel gelukkig mee tot die ene bewuste middag. Ik zit met mijn nicht een kopje thee te drinken als we letterlijk uit onze stoel schieten als we worden opgeschrikt door een enorme knal.
Een van de glazen leggers ligt in duizend stukken door de kast. Alles op de bewuste legger ligt ook een etage lager waar ook alles door elkaar ligt nu.
Mijn nachtmerrie, vlak voor een belangrijke markt liggen nu mijn spullen in duigen.
Geschrokken, boos en verdrietig ruim ik heel voorzichtig de kast uit waarbij ik de schade inventariseer. Een aantal grote stukken en een hand vol kleiner werk is onverkoopbaar geworden door de knal.
Aangezien er niemand in de buurt van de kast of de legger was ten tijde van de knal kan de oorzaak niet liggen bij iets dat ik gedaan heb. Dus lijkt mij de meest logische volgende stap Aartsglas aansprakelijk stellen voor de schade, zijnde de kosten van de leggers (de overgebleven vertrouw ik nu ook niet meer) en de waarde van de stukken keramiek die ik nu niet meer verkopen kan.
Na een lange stilte belt toch de receptioniste me terug. Ze heeft geen leuke mededeling voor mij. Op de eerste plaats doen ze nooit dit soort gevallen vergoeden op de tweede plaats heb ik geen garantie op het glas omdat ik het zelf ingemeten heb.
Ik geef aan het er niet mee eens te zijn, de maat is goed genomen, de platen liggen vrij en er is niemand in de buurt van de kast of leggers geweest ten tijde van de ontploffing. Ik ben van mening dat er iets niet goed moet zijn geweest met het glas, of ik ben verkeerd geadviseerd. De kast staat er nog, het gebroken glas heb ik bewaard evenals de gebroken werkstukken. Ik geef aan dat ze mogen komen kijken om te beoordelen wat er nu gebeurd is. Het is compleet terecht dat Aartsglas geen garantie op de maat van het glas geeft omdat ik het zelf ingemeten heb, maar geen garantie geven op het glas an sich omdat ik het zelf ingemeten heb is natuurlijk onzin.
De dame aan de telefoon geeft aan dat ze dit weer moet terugkoppelen aan haar meerdere en dat ze er op terug komt.
Dat doet ze een paar dagen later ook. Ze komen niet kijken naar de kast en het glas en ze beoordelen aan de hand van ws hun glazen bol dat de scherven mijn schuld zijn. Ze blijven bij hun standpunt maar willen uit coulance wel een nieuwe plaat voor me snijden, mits… en nu komt ie… ik zelf de maten doorgeef!
Dus de schuld van de gebroken plaat is volgens Aartsglas geheel te wijden aan mijn onkunde voor het nemen van een juiste maat. En de oplossing volgens hen is dat deze ongeschikte persoon, die geen talent heeft voor het aflezen van de juiste maat, nogmaals zelf de maten doorgeeft waarop jullie dan weer 1 glasplaat snijden, die dan naar jullie verwachting gewoon weer klappen gaat natuurlijk.
Nee bedankt! Een aansprakelijkheidstelling beoordelen zonder het eerst te bekijken is allerminst glashelder.
Dit was de eerste en de allerlaatste keer dat ik zaken met deze ‘ondernemer’ gedaan heb!
R.J.
|Authentieke service. Aarts Glas is al sinds lange tijd de plaats voor service en maatwerk. Ieder product dat afgeleverd wordt is door vakmensen gemaakt en voldoet altijd aan mijn verwachtingen. Vele mensen in mijn omgeving kunnen ook alleen maar vol lof over dit ambachtelijk bedrijf spreken, door de jarenlange ervaring en de kleinschaligheid kunnen ze altijd persoonlijk advies geven over alle mogelijke glas-producten. Pluspunten: Hoogwaardig advies
Kwaliteitsproducten