Dit bedrijf is volstrekt incompetent voor het leveren en installeren van warmtepompen voor hogere temperaturen afgiftesystemen. Men offreerde tot 2 maal toe een eentraps 14kW monoblock warmtepomp van Chinese makelij met een 800 of 1000 liter buffervat. En toen de pomp er uiteindelijk stond bleek het een onder OEM condities gemodificeerd inverter-systeem te zijn van 2,5 – 21,5 kW. De machine werd geleverd zonder zichtbare merktekens. Ik kreeg te horen dat men dit systeem zelf ontwikkeld had en het in Europa had laten maken. Ik ontdekte later, toen ik eens goed keek, dat op een zijpaneel een specificatiesticker zat, waar heel klein opstond dat het een Hotjet product was uit Tsjechië. Bij een OEM product vervalt iedere fabrieksgarantie en je bent overgeleverd aan de garantie van de leverancier. Deze ontdekkingen deed ik, als de pomp inmiddels geplaatst is en men wanhopig bezig was het systeem goed in bedrijf te stellen.
Het Burgerlijk Wetboek bepaalt, dat een leverancier verplicht is exact te leveren wat er geoffreerd is. Mocht er onverhoopt iets anders worden geleverd dan moet dit schriftelijk worden meegedeeld en de koper moet hier schriftelijk mee akkoord gaan. Als dit niet gedaan is kan de koper de koopovereenkomst ontbinden. In de offerte stond ook een code waarmee subsidie kon worden aangevraagd. Echter die code was bij het subsidieloket onbekend.
Inmiddels verliep de installatie volstrekt chaotisch en omdat men totaal geen kennis had hoe men de geavanceerde elektronische procesregelaar moest inregelen, werkte de pomp volledig ongecontroleerd. Door heftige vibratie scheurde een aantal keren de leiding van het koudemiddel waardoor de machine uitviel. Daarnaast verbruikte de pomp een gigantische hoeveelheid elektriciteit. Men kreeg het niet voor elkaar en ze zagen het niet meer zitten. Ze zijn vertrokken en liet ons met de brokken en een astronomisch hoge energierekening zitten.
Ik heb de koopovereenkomst ontbonden en de aanbetaling van 8000 euro teruggeëist. Maar u voelt wel, die krijg je dus niet terug.
Later ontdekte ik ook dat het bedrijf eerder opereerde onder de naam Prior 24/7 en daarvoor onder de naam Rimplex (niet te verwarren met Dimplex). Het zal binnenkort doorgaan onder de naam Dutch Eco Systems. Als u dit leest, heeft u zoiets al niet eens eerder gezien bij het televisieprogramma “opgelicht”?
1 Review Plaats review
Eric
|Dit bedrijf is volstrekt incompetent voor het leveren en installeren van warmtepompen voor hogere temperaturen afgiftesystemen. Men offreerde tot 2 maal toe een eentraps 14kW monoblock warmtepomp van Chinese makelij met een 800 of 1000 liter buffervat. En toen de pomp er uiteindelijk stond bleek het een onder OEM condities gemodificeerd inverter-systeem te zijn van 2,5 – 21,5 kW. De machine werd geleverd zonder zichtbare merktekens. Ik kreeg te horen dat men dit systeem zelf ontwikkeld had en het in Europa had laten maken. Ik ontdekte later, toen ik eens goed keek, dat op een zijpaneel een specificatiesticker zat, waar heel klein opstond dat het een Hotjet product was uit Tsjechië. Bij een OEM product vervalt iedere fabrieksgarantie en je bent overgeleverd aan de garantie van de leverancier. Deze ontdekkingen deed ik, als de pomp inmiddels geplaatst is en men wanhopig bezig was het systeem goed in bedrijf te stellen.
Het Burgerlijk Wetboek bepaalt, dat een leverancier verplicht is exact te leveren wat er geoffreerd is. Mocht er onverhoopt iets anders worden geleverd dan moet dit schriftelijk worden meegedeeld en de koper moet hier schriftelijk mee akkoord gaan. Als dit niet gedaan is kan de koper de koopovereenkomst ontbinden. In de offerte stond ook een code waarmee subsidie kon worden aangevraagd. Echter die code was bij het subsidieloket onbekend.
Inmiddels verliep de installatie volstrekt chaotisch en omdat men totaal geen kennis had hoe men de geavanceerde elektronische procesregelaar moest inregelen, werkte de pomp volledig ongecontroleerd. Door heftige vibratie scheurde een aantal keren de leiding van het koudemiddel waardoor de machine uitviel. Daarnaast verbruikte de pomp een gigantische hoeveelheid elektriciteit. Men kreeg het niet voor elkaar en ze zagen het niet meer zitten. Ze zijn vertrokken en liet ons met de brokken en een astronomisch hoge energierekening zitten.
Ik heb de koopovereenkomst ontbonden en de aanbetaling van 8000 euro teruggeëist. Maar u voelt wel, die krijg je dus niet terug.
Later ontdekte ik ook dat het bedrijf eerder opereerde onder de naam Prior 24/7 en daarvoor onder de naam Rimplex (niet te verwarren met Dimplex). Het zal binnenkort doorgaan onder de naam Dutch Eco Systems. Als u dit leest, heeft u zoiets al niet eens eerder gezien bij het televisieprogramma “opgelicht”?