Ik had een probleem met mijn apple oortjes waarbij de rechterkant niet functioneerde naar behoren. Wanneer ik het oortje pas omdraaide in mijn oor zelf (wat er raar uit ziet) , kwam er pas geluid uit. Vervolgens ga ik naar Amac om het te laten repareren, zeggen zij dat het een veelvoorkomend probleem is en dat zij het naar Apple zouden doorsturen. Paar dagen later kom ik terug , zeggen zij dat het vies is en het niet gerepareerd kan worden??? De oortjes zelf waren volledig schoon + ze zeiden dat het een veelvoorkomend probleem was. Nou, daarna moest ik €20.- betalen voor "onderhoudskosten" , terwijl er niet eens naar gekeken werd. Waardeloos bedrijf dit, beter de officiële Apple winkel bellen.
2.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Stefan
|
MacBook pro 15inch touch bar (€2700,-) 3x gereperaard en nog niks willen doen.
Inleiding
Op 29 december 2017 heeft mijn cliënt bij u een Macbook Pro met serienummer SC02VK2ZHxxxx (hierna: het product) aangekocht voor een totaalbedrag van € 2699,- exclusief bijkomende producten. Cliënt heeft daarbij bewust gekozen voor de aankoop van een product van Apple, aangezien de producten van Apple over het algemeen een hoog aanzien genieten op het gebied van werking en kwaliteit.
Situatie
Echter, binnen de termijn van één jaar begon het product gebreken te vertonen. Cliënt heeft daartoe in november 2018 reeds contact met u opgenomen en heeft hem doorverwezen naar de Apple Care support. Daartoe heeft mijn cliënt op 23 november 2018 de gebreken welke het product vertoonde elektronisch gemeld. Vanaf deze datum heeft mijn cliënt tot 4 keer toe de laptop ter reparatie afgegeven en is onder andere het motherboard vervangen (2x). Na de eerste reparatie was cliënt in de veronderstelling dat de problemen verholpen zouden zijn, echter bleken de problemen helaas aan te houden.
Zoals u wel bekend, heeft een laptop een gemiddelde levensduur van circa 5 jaar. Gezien de prijs van het product en de status welke producten van Apple genieten, mocht mijn cliënt er redelijkerwijze van uitgaan dat de Macbook langer zou functioneren dan voor de periode van 1 jaar. Wanneer dat niet het geval was, had mijn cliënt net zo goed een product van mindere kwaliteit kunnen aankopen.
Verzuim
Aangezien mijn cliënt u laatstelijk nog op 6 maart 2019 in gebreke heeft gesteld om het product voor de vierde maal ter herstellen en de problemen bleven aanhouden, bent u in verzuim aangezien cliënt u meer dan voldoende mogelijkheid heeft om de gebreken te herstellen en alsnog de tekortkoming te herstellen. Zeker nadat hij d.d. 7 mei 2019 wederom
te Amsterdam is geweest bij het ‘Apple’, waarna u cliënt herhaaldelijk zelf heeft verwezen, nog niet is geholpen met het non-conforme product. Daarmee bent u ingevolge artikel 6:81 jo. 6:82 BW in verzuim.
Ontbinding van de koopovereenkomst
Namens mijn cliënt, ontbind ik ingevolge artikel 6:265 BW de koopovereenkomst en vorder ik namens mijn cliënt terugbetaling van de door hem gedane betalingen ingevolge artikel 6:271 BW. Cliënt zal uiteraard ook de laptop bij u komen afleveren, waarna terugbetaling kan plaatsvinden.
Resumerend
Gezien de herhaaldelijke verzoeken van mijn cliënt en ingebrekestelling bent u reeds in verzuim en ontbindt mijn cliënt de koopovereenkomst en vordert hij ongedaanmaking van de koopovereenkomst, waaronder wordt verstaan terugbetaling van het aankoopbedrag en retournering van het product.
Graag verneem ik uiterlijk 17 juni 2019 een reactie van uw zijde op dit schrijven, zodat de ongedaanmaking van de overeenkomst kan geschieden. Daartoe maakt mijn cliënt graag bij u een afspraak voor de terugbetaling en afgifte van het product.
Indien ik geen reactie van uw zijde mag ontvangen zal mijn cliënt zich beraden op verder te nemen rechtsmaatregelen. Houdt u er dan voorts rekening mee dat kosten van een te entameren procedure voor uw rekening komen.
Tot slot deel ik u mede dat er tevens een afschrift wordt verzonden aan ‘Apple Support’, aangezien u cliënt reeds eerder hierna toe heeft verwezen en zodoende betrokken is in deze kwestie.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Gezien de geschiedenis van het apparaat van uw client vinden wij ontbindingvan de koopovereenkomst niet op zijn plaats. Nadat uw client problemen ondervond met het apparaat hebben wij gedegen onderzoek verricht. Uit de diagnose zijn geen gebreken geconstateerd. Deze conclusie is getrokken aan meerdere hardware tests die worden gebruikt door Apple zelf.
De situatie is zeer spijtig maar Amac houdt zich aan het reparatierecht. Zwart/wit bekeken heeft Amac zelf maar 1 keer de tijd gehad om het probleem te verhelpen en de tweede keer is er niks hardwarematig gevonden.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
----------------
De brief was aangetekend verstuurd, en de amac in Amersfoort gaf aan hem te hebben ontvangen en doorgestuurd te hebben naar het hoofdkantoor dat ik daar moest wezen. Zo gezegd heb ik gelijk het hoofdkantoor gebeld die aangaf niks te hebben ontvangen en ik zou worden teruggebeld. NAar niet te worden teruggebeld heb ik nogmaals het hoofdkantoor gebeld, die nam weer contact op met de winkel in Amersfoort, die gaf toen aan helemaal er niks van af te weten en niks te hebben ontvangen. (dit alles verongeluk opgenomen dat ze elkaar tegen spreken)
Hun medewerker gaf zelfs aan beter naar Apple zelf te kunnen gaan en daar het op te lossen omdat het daar sneller zou worden opgelost....
Wel bijzonder dat hun aangeven bij hun reparatie dat er niks aan de hand was, terwijl de problemen bleven ben ik letterlijk een week later naar Apple te Amsterdam geweest en die zagen dat het moederbord kapot was. En zo is het keer op keer wat. Ze lossen het probleem niet op maar schuiven het van zich af. Mocht het niet worden opgelost ga ik alles publiekelijk maken inclusief de verongeluk opgenomen opnames van zowel in de winkel als telefonisch!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Ruud Smulders
|
Doe geen zaken met Amac daar krijg je spijt van ze staan op 1 qua klant onvriendelijkheid 10% boete bij retour melden bestelling binnen de tijd en nieuw is dat wel toegestaan in de wet consumenten bescherming
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Gesponsord
K
|
Zeer slechte service AMAC DOETINCHEM
Helaas heb ik meermaals slechte ervaringen gehad bij Amac te Doetinchem. Ik had meerdere problemen met mijn macbook pro en ging terug naar de winkel waar er niet goed met mijn "klacht" werd omgegaan.
Mijn macbook had een paar weken uitgestaan wegens vakantie, vervolgens toen ik deze aan wilde zetten, gaf mijn macbook een verbodsteken en wilde niet meer aan. Hierdoor ging ik terug naar Amac Doetinchem aangezien ik de macbook daar aangeschaft had. Vervolgens werd mij gevraagd hoe oud de macbook was en toen ik aangaf dat deze pas 2 jaar oud is, gaven ze mij aan dat het kwam doordat de macbook "te oud" was. Hierop gaf ik aan dat ik het daar niet meer eens was aangezien de levensduur van zo'n duur apparaat toch wel wat langer zou moeten zijn plus het feit dat er ook nog garantie op zou moeten zitten. In eerste instantie wilde ze mij niet verder helpen maar na lang aandringen werd er toch even naar gekeken. Ze konden mij niet vertellen of het om een hard- of software probleem ging en vervolgens werd, zonder overleg, mijn macbook open geschroefd waarbij onder andere schroefjes zijn kwijtgeraakt en de macbook beschadigd is door niet zorgvuldig handelen.
Hierop werd mijn macbook uitgeschakeld en werd ik naar huis gestuurd met het advies "leg hem maar aan de lader dan komt het wel goed."
Eenmaal aan de lader kreeg ik een heel logbestand als foutmelding en kon ik er letterlijk niks meer meer waarop ik weer terug ben gegaan naar de winkel. Er stond dit keer een andere medewerker die mij vertelde dat ik iMember moest worden voor 89,- per maand (terwijl op de site van apple staat dat dit 149,- per jaar zou kosten). Hierop werd mij verteld dat ze mij pas verder zouden helpen zodra ik iMember was en dat ik dan alle uitleg over iCloud zou krijgen, waarop ik aangaf dat dat niet mijn vraag was. Toen nogmaals aangegeven wat het probleem was en ze bleven aandringen op iCloud en werd ik weggestuurd zonder dat mijn macbook ook maar iets deed.
Vervolgens het hoofdkantoor van Apple gebeld, die mij zeer vriendelijke te woord hebben gestaan. Vervolgens een ander telefoonnummer gekregen waarbij ervaren apple medewerkers met mij mee konden kijken en het bleek een software probleem dat binnen no time door de telefoonmedewerkers kon worden opgelost.
Kortom ga NIET naar Amac Doetinchem, zeer slechte klantenservice en je wordt daar zeker niet verder geholpen!!
1.0
prijs/kwaliteit verhouding
klantgerichtheid
service van de medewerkers
informatieverstrekking
Sammetje
|
Beste lezers, LET OP voordat u zaken doet met AMAC APELDOORN. Zij hebben mijn gloednieuwe iPhone glasscherm stuk gemaakt bij het plaatsen van een protector (die overigens binnen 2 dagen rechtsboven in de hoek al weer losliet, een nieuwe werd geplaatst en deze liet ook weer los etc.).
Ter reparatie (nieuw glasplaatje) op hun kosten naar hun eigen AMAC technische dienst gestuurd. Na weken wachten eindelijk weer de XS terug. Deze vertoonde toen opeens allerlei klachten: tijdens bellen speelde Instagram filmpjes af, Face ID niet te installeren (2 weken lang geprobeerd omdat Face ID een melding geeft: nu niet mogelijk - probeer het later nog eens). Bleek dat na glasschermvervanging door Tech Dienst AMAC mijn toestel op een of andere manier is ‘vernacheld’.
Dus weer opgestuurd naar hun TD. Kreeg e-mailmelding: iPhone niet te repareren:
U ontvangt een NIEUW toestel. Ik blij.... maar nu blijkt dat ik een iPhone XS REMANUFATURED heb ontvangen (deze bevat gerecyclede onderdelen) en is in mijn ogen dus niet geheel NIEUW (wat mijn toestel wel was).
Discussie is ontstaan. Van AMAC Apeldoorn moest het hoofdkantoor maar bellen. Heel lang verhaal maar niet bevredigende oplossing gekregen.
ALS JE EEN BRIEF ONDERTEKENT DAT JE EEN TOESTEL TER REPARATIE OP LAAT STUREN DAN TEKEN JE (de welbekende kleine lettertjes) DAT JE AKKOORD GAAT MET EEN REMANUFACTURED EXEMPLAAR! Werd me gezegd. Wees gewaarschuwd.
DUS LET OP: als je denkt een NIEUWE iPhone te krijgen met het modelnummer beginnend met een F, N of R dan heb je GEEN NIEUW exemplaar gekregen! Ook je garantieperiode van je eerste toestel wordt overgezet op het zgn nieuwe toestel. Dus je krijgt een zgn nieuw en goedwerkend toestel maar minderlange garantie …..? Dan heb je als AMAC toch ook echt geen vertrouwen in dat product lijkt mij?
Ik persoonlijk vind dit een slechte service en zelfs schandalig (voel me zelfs opgelicht). Kortom: Nare ervaring. Superdure telefoon… service NUL.
Deze zaak gaat nu naar mijn rechtsbijstandsverzekering. Conclusie: Beter naar APPLE STORE in Amsterdam gaan. Ik zal dit bericht op alle klachtensites communiceren. Ik voel met opgelicht.
15 Reviews Plaats review
Jan
|Ik had een probleem met mijn apple oortjes waarbij de rechterkant niet functioneerde naar behoren. Wanneer ik het oortje pas omdraaide in mijn oor zelf (wat er raar uit ziet) , kwam er pas geluid uit. Vervolgens ga ik naar Amac om het te laten repareren, zeggen zij dat het een veelvoorkomend probleem is en dat zij het naar Apple zouden doorsturen. Paar dagen later kom ik terug , zeggen zij dat het vies is en het niet gerepareerd kan worden??? De oortjes zelf waren volledig schoon + ze zeiden dat het een veelvoorkomend probleem was. Nou, daarna moest ik €20.- betalen voor "onderhoudskosten" , terwijl er niet eens naar gekeken werd. Waardeloos bedrijf dit, beter de officiële Apple winkel bellen.
Stefan
|MacBook pro 15inch touch bar (€2700,-) 3x gereperaard en nog niks willen doen.
Inleiding
Op 29 december 2017 heeft mijn cliënt bij u een Macbook Pro met serienummer SC02VK2ZHxxxx (hierna: het product) aangekocht voor een totaalbedrag van € 2699,- exclusief bijkomende producten. Cliënt heeft daarbij bewust gekozen voor de aankoop van een product van Apple, aangezien de producten van Apple over het algemeen een hoog aanzien genieten op het gebied van werking en kwaliteit.
Situatie
Echter, binnen de termijn van één jaar begon het product gebreken te vertonen. Cliënt heeft daartoe in november 2018 reeds contact met u opgenomen en heeft hem doorverwezen naar de Apple Care support. Daartoe heeft mijn cliënt op 23 november 2018 de gebreken welke het product vertoonde elektronisch gemeld. Vanaf deze datum heeft mijn cliënt tot 4 keer toe de laptop ter reparatie afgegeven en is onder andere het motherboard vervangen (2x). Na de eerste reparatie was cliënt in de veronderstelling dat de problemen verholpen zouden zijn, echter bleken de problemen helaas aan te houden.
Zoals u wel bekend, heeft een laptop een gemiddelde levensduur van circa 5 jaar. Gezien de prijs van het product en de status welke producten van Apple genieten, mocht mijn cliënt er redelijkerwijze van uitgaan dat de Macbook langer zou functioneren dan voor de periode van 1 jaar. Wanneer dat niet het geval was, had mijn cliënt net zo goed een product van mindere kwaliteit kunnen aankopen.
Verzuim
Aangezien mijn cliënt u laatstelijk nog op 6 maart 2019 in gebreke heeft gesteld om het product voor de vierde maal ter herstellen en de problemen bleven aanhouden, bent u in verzuim aangezien cliënt u meer dan voldoende mogelijkheid heeft om de gebreken te herstellen en alsnog de tekortkoming te herstellen. Zeker nadat hij d.d. 7 mei 2019 wederom
te Amsterdam is geweest bij het ‘Apple’, waarna u cliënt herhaaldelijk zelf heeft verwezen, nog niet is geholpen met het non-conforme product. Daarmee bent u ingevolge artikel 6:81 jo. 6:82 BW in verzuim.
Ontbinding van de koopovereenkomst
Namens mijn cliënt, ontbind ik ingevolge artikel 6:265 BW de koopovereenkomst en vorder ik namens mijn cliënt terugbetaling van de door hem gedane betalingen ingevolge artikel 6:271 BW. Cliënt zal uiteraard ook de laptop bij u komen afleveren, waarna terugbetaling kan plaatsvinden.
Resumerend
Gezien de herhaaldelijke verzoeken van mijn cliënt en ingebrekestelling bent u reeds in verzuim en ontbindt mijn cliënt de koopovereenkomst en vordert hij ongedaanmaking van de koopovereenkomst, waaronder wordt verstaan terugbetaling van het aankoopbedrag en retournering van het product.
Graag verneem ik uiterlijk 17 juni 2019 een reactie van uw zijde op dit schrijven, zodat de ongedaanmaking van de overeenkomst kan geschieden. Daartoe maakt mijn cliënt graag bij u een afspraak voor de terugbetaling en afgifte van het product.
Indien ik geen reactie van uw zijde mag ontvangen zal mijn cliënt zich beraden op verder te nemen rechtsmaatregelen. Houdt u er dan voorts rekening mee dat kosten van een te entameren procedure voor uw rekening komen.
Tot slot deel ik u mede dat er tevens een afschrift wordt verzonden aan ‘Apple Support’, aangezien u cliënt reeds eerder hierna toe heeft verwezen en zodoende betrokken is in deze kwestie.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
-----------------------
Reactie AMAC:
Geachte heer, mevrouw,
Hierbij de reactie van Amac.
Gezien de geschiedenis van het apparaat van uw client vinden wij ontbindingvan de koopovereenkomst niet op zijn plaats. Nadat uw client problemen ondervond met het apparaat hebben wij gedegen onderzoek verricht. Uit de diagnose zijn geen gebreken geconstateerd. Deze conclusie is getrokken aan meerdere hardware tests die worden gebruikt door Apple zelf.
De situatie is zeer spijtig maar Amac houdt zich aan het reparatierecht. Zwart/wit bekeken heeft Amac zelf maar 1 keer de tijd gehad om het probleem te verhelpen en de tweede keer is er niks hardwarematig gevonden.
Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groet / Kind regards,
----------------
De brief was aangetekend verstuurd, en de amac in Amersfoort gaf aan hem te hebben ontvangen en doorgestuurd te hebben naar het hoofdkantoor dat ik daar moest wezen. Zo gezegd heb ik gelijk het hoofdkantoor gebeld die aangaf niks te hebben ontvangen en ik zou worden teruggebeld. NAar niet te worden teruggebeld heb ik nogmaals het hoofdkantoor gebeld, die nam weer contact op met de winkel in Amersfoort, die gaf toen aan helemaal er niks van af te weten en niks te hebben ontvangen. (dit alles verongeluk opgenomen dat ze elkaar tegen spreken)
Hun medewerker gaf zelfs aan beter naar Apple zelf te kunnen gaan en daar het op te lossen omdat het daar sneller zou worden opgelost....
Wel bijzonder dat hun aangeven bij hun reparatie dat er niks aan de hand was, terwijl de problemen bleven ben ik letterlijk een week later naar Apple te Amsterdam geweest en die zagen dat het moederbord kapot was. En zo is het keer op keer wat. Ze lossen het probleem niet op maar schuiven het van zich af. Mocht het niet worden opgelost ga ik alles publiekelijk maken inclusief de verongeluk opgenomen opnames van zowel in de winkel als telefonisch!
Ruud Smulders
|Doe geen zaken met Amac daar krijg je spijt van ze staan op 1 qua klant onvriendelijkheid 10% boete bij retour melden bestelling binnen de tijd en nieuw is dat wel toegestaan in de wet consumenten bescherming
K
|Zeer slechte service AMAC DOETINCHEM
Helaas heb ik meermaals slechte ervaringen gehad bij Amac te Doetinchem. Ik had meerdere problemen met mijn macbook pro en ging terug naar de winkel waar er niet goed met mijn "klacht" werd omgegaan.
Mijn macbook had een paar weken uitgestaan wegens vakantie, vervolgens toen ik deze aan wilde zetten, gaf mijn macbook een verbodsteken en wilde niet meer aan. Hierdoor ging ik terug naar Amac Doetinchem aangezien ik de macbook daar aangeschaft had. Vervolgens werd mij gevraagd hoe oud de macbook was en toen ik aangaf dat deze pas 2 jaar oud is, gaven ze mij aan dat het kwam doordat de macbook "te oud" was. Hierop gaf ik aan dat ik het daar niet meer eens was aangezien de levensduur van zo'n duur apparaat toch wel wat langer zou moeten zijn plus het feit dat er ook nog garantie op zou moeten zitten. In eerste instantie wilde ze mij niet verder helpen maar na lang aandringen werd er toch even naar gekeken. Ze konden mij niet vertellen of het om een hard- of software probleem ging en vervolgens werd, zonder overleg, mijn macbook open geschroefd waarbij onder andere schroefjes zijn kwijtgeraakt en de macbook beschadigd is door niet zorgvuldig handelen.
Hierop werd mijn macbook uitgeschakeld en werd ik naar huis gestuurd met het advies "leg hem maar aan de lader dan komt het wel goed."
Eenmaal aan de lader kreeg ik een heel logbestand als foutmelding en kon ik er letterlijk niks meer meer waarop ik weer terug ben gegaan naar de winkel. Er stond dit keer een andere medewerker die mij vertelde dat ik iMember moest worden voor 89,- per maand (terwijl op de site van apple staat dat dit 149,- per jaar zou kosten). Hierop werd mij verteld dat ze mij pas verder zouden helpen zodra ik iMember was en dat ik dan alle uitleg over iCloud zou krijgen, waarop ik aangaf dat dat niet mijn vraag was. Toen nogmaals aangegeven wat het probleem was en ze bleven aandringen op iCloud en werd ik weggestuurd zonder dat mijn macbook ook maar iets deed.
Vervolgens het hoofdkantoor van Apple gebeld, die mij zeer vriendelijke te woord hebben gestaan. Vervolgens een ander telefoonnummer gekregen waarbij ervaren apple medewerkers met mij mee konden kijken en het bleek een software probleem dat binnen no time door de telefoonmedewerkers kon worden opgelost.
Kortom ga NIET naar Amac Doetinchem, zeer slechte klantenservice en je wordt daar zeker niet verder geholpen!!
Sammetje
|Beste lezers, LET OP voordat u zaken doet met AMAC APELDOORN. Zij hebben mijn gloednieuwe iPhone glasscherm stuk gemaakt bij het plaatsen van een protector (die overigens binnen 2 dagen rechtsboven in de hoek al weer losliet, een nieuwe werd geplaatst en deze liet ook weer los etc.).
Ter reparatie (nieuw glasplaatje) op hun kosten naar hun eigen AMAC technische dienst gestuurd. Na weken wachten eindelijk weer de XS terug. Deze vertoonde toen opeens allerlei klachten: tijdens bellen speelde Instagram filmpjes af, Face ID niet te installeren (2 weken lang geprobeerd omdat Face ID een melding geeft: nu niet mogelijk - probeer het later nog eens). Bleek dat na glasschermvervanging door Tech Dienst AMAC mijn toestel op een of andere manier is ‘vernacheld’.
Dus weer opgestuurd naar hun TD. Kreeg e-mailmelding: iPhone niet te repareren:
U ontvangt een NIEUW toestel. Ik blij.... maar nu blijkt dat ik een iPhone XS REMANUFATURED heb ontvangen (deze bevat gerecyclede onderdelen) en is in mijn ogen dus niet geheel NIEUW (wat mijn toestel wel was).
Discussie is ontstaan. Van AMAC Apeldoorn moest het hoofdkantoor maar bellen. Heel lang verhaal maar niet bevredigende oplossing gekregen.
ALS JE EEN BRIEF ONDERTEKENT DAT JE EEN TOESTEL TER REPARATIE OP LAAT STUREN DAN TEKEN JE (de welbekende kleine lettertjes) DAT JE AKKOORD GAAT MET EEN REMANUFACTURED EXEMPLAAR! Werd me gezegd. Wees gewaarschuwd.
DUS LET OP: als je denkt een NIEUWE iPhone te krijgen met het modelnummer beginnend met een F, N of R dan heb je GEEN NIEUW exemplaar gekregen! Ook je garantieperiode van je eerste toestel wordt overgezet op het zgn nieuwe toestel. Dus je krijgt een zgn nieuw en goedwerkend toestel maar minderlange garantie …..? Dan heb je als AMAC toch ook echt geen vertrouwen in dat product lijkt mij?
Ik persoonlijk vind dit een slechte service en zelfs schandalig (voel me zelfs opgelicht). Kortom: Nare ervaring. Superdure telefoon… service NUL.
Deze zaak gaat nu naar mijn rechtsbijstandsverzekering. Conclusie: Beter naar APPLE STORE in Amsterdam gaan. Ik zal dit bericht op alle klachtensites communiceren. Ik voel met opgelicht.