Uitslag Service Beste Service Awards 2016

Winnaars Service Awards 2016

Gisteravond 11 januari 2016 ontvingen Allsecur, Bol.com, Ditzo, Fuif.nl, Knab, Lidl, Moois en Meer, Solcon, UnitedConsumers en Youfone van hun klanten een Service Award in hun segment voor hun excellente service van het afgelopen jaar. Van de winnaars werden 5.600 reviews geanalyseerd en het toverwoord voor de service gerichte consument anno 2016 is vooral ‘snel’ en het krijgen van (onverwachte) extra’s.Belangrijkste reden om zeer hoge cijfers te geven was voor klanten echter ook de persoonlijke touch, de extra’s die men niet had verwacht van deze bedrijven of standaard krijgt. De Service Award winnaars zetten een stapje meer lijkt het, in de vorm van extra verpakking, extra aandacht, extra service of door de klant wat terug te geven.

SA-2016-autoverzekeraar

 

Allsecur (8,5) wint in de rubriek Autoverzekeraars

Rapportcijfer 8,5 (1171 reviews) - Voor de vijfde jaar op rij heeft Allsecur de Beste Service Award autoverzekeraar verdiend. Zij heeft zelfs haar rapportcijfer van verleden jaar weten te overtreffen van een 8,3 naar een 8,5 wat hoog is zeker als het zoveel reviews betreft. In 55% van de reviews staat het woord ‘goed’ en  ‘goedkoop’. 16% gebruikt het woord prima en 10% schrijft zelfs ‘perfect of super’ Ook valt op dat men de ‘snelheid’ van afhandelen en communiceren zeer waardeert bij Allsecur, 26% schrijft daarover in de reviews.

Mooiste review: Piet Meijer, 28 december 2015: “Een fantastisch verzekeringsbedrijf met personeel die ik graag in mijn voormalige bedrijven in dienst had willen hebben. Ik raad dan ook iedereen aan uw auto te verzekeren bij ALL SECURE.”

Wat is hun geheim? Annemarie Lagerweij, Manager Operations Allsecur: "Het geheim is dat wij vanaf de start als doel hebben gehad om de klant altijd centraal te stellen binnen onze serviceverlening. Dit betekent dat wij op dagelijkse basis de klantverwachting proberen te overtreffen. En dat hebben wij voor elkaar gekregen door heel hard te werken en het doel voor ogen te houden om nr. 1 op dit vlak te willen worden."

 

EPF_3753
Ron Adams (Brandmanager), Annemarie Lagerweij (Manager Operations) en Wendy Daniels (operationeel manager) van Allsecur ontvangen Award van Govert Janssen (Directeur Tevreden) en Linda Schulte (Opiness)

         SA-2016-webwarenhuizen

Bol.com (8,3) wint in de rubriek Webwarenhuizen

Rapportcijfer 8,3 (1277 reviews) - De snelle levering en service is wat de helft van de klanten noemt in hun reviews (49%).Maar ook de goede klantenservice en het ruime assortiment zijn redenen voor hoge rapportcijfers. Klanten vinden Bol ook betrouwbaar (10%) en waarderen de prijsstelling (10%)

Leuke review: Fjpo op 6 december 2015: “We kopen maandelijks wel iets bij Bol.com en elke keer is alles tot in de puntjes georganiseerd. Levertijden worden gerespecteerd en ook de speciale wensen worden gehonoreerd. Bovendien de beste op hun terrein ten aanzien van pre- en aftersales.

Casper Overbeek van Bol.com als reactie op het winnen van de awards:  "Bol.com is er van zeer van bewust dat achter elke online aankoop een mens zit. Daarom proberen wij alle online innovatie en communicatie zoveel mogelijk een menselijk gezicht te geven en zo in het hart van onze klanten te komen."

Casper Overbeek, Customer Service Director van Bol.com ontvangt Service Award van Hendrik-Jan Glerum van The Feedback Company en Linda Schulte van Opiness

 

 

SA-2016-verzekeringen

Ditzo (7,9) wint in de rubiek Verzekeraars

Rapportcijfer 7,9 ( 318 reviews) - Ditzo is volgens klanten in de reviews snel (17%) en goed (16%) maar geeft daarnaast ook zeer vriendelijke en goede service (21%) belangrijk voor Ditzo klanten is ook het online aspect van Ditzo, in 10% van de reviews worden de onlinemogelijkheden positief benoemd. Tot slot is ook de goede prijs belangrijk en dit werd in 13% van de reviews beschreven. De telefonische bereikbaarheid bij Ditzo wordt wel ervaren als minpunt.

Mooie review: klant van Ditzo op 18 februari 2015: "Had een aanrijding veroorzaakt met achteruit rijden tegen een stilstaande auto die niet goed geparkeerd stond. Heb toen papieren ingevuld en opgestuurd en binnen paar dagen was alles geregeld ook met de tegenpartij. daarna werd ik zelfs nog gebeld of het met mij wel goed ging en hoe ze het afgehandeld hadden. naar mijn mening werd gevraagd."

Wouter de Vries, Performance manager klanten bij Ditzo over hun geheim: “Het zit in het DNA van de Ditzo klantenservice mensen om de service continue te verbeteren. Vanuit Ditzo stimuleren we innovatie binnen klantenservice om ons te onderscheiden binnen onze markt. We zijn dan ook blij dat onze klanten dit waarderen met deze onderscheiding”

EPF_3791
Wouter de Vries (Performance Manager klanten) en Christel van Capelleveen (Online marketing) van Ditzo met gewonnen Service Award

 

SA-2016-webwinkels

Fuif.nl (9,7) wint in de rubriek Webwinkels

Rapportcijfer 9,7 (1014 reviews) - Op een gedeelde eerste plek staat fuif.nl omdat zij met meer dan 1000 reviews een 9,7 hebben behaald. Bij fuif.nl kunnen consumenten hun uitnodigingskaart zelf samenstellen. Klanten zijn erg positief over de kwaliteit, de aanpasbaarheid van het product en het gemak waarmee het programma te gebruiken is. Waardering over de snelheid werd in 64% van de reviews benoemd en het leuk verpakt ontvangen (7%) werd ook specifiek benoemd.

Leuke review: Simone op 18 december 2015: "Superleuk ver