Winnaars Opiness Beste Service Awards 2017

Winnaar Beste Service Awards 2017

Op 24 januari werden veertien dienstverleners beloond met een Opiness Service Award voor het leveren van de beste service in 2017 in hun sector volgens hun klanten. De best presterende dienstverleners van Nederland in 2017 blinken uit in het voorop lopen met technologie waarmee zij hun klanten snelheid en gemak bieden en daarmee tijdwinst. De winnaars scoren hun hoge rapportcijfers door het nakomen van hun beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en de prijs (8%). Echter onderscheidend waren zij op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen. Dit blijkt uit en een analyse van 1.400 reviews van de winnaars. Het bieden van snelheid en gemak door technologie is van groot belang voor consumenten momenteel. In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie.

Beste Service Award 2017

De veertien beste dienstverleners van Nederland 

Casper Overbeek van Bol.com ontvangt Beste Service Award Webwinkels van Dennis de Boer van VANAD en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar web warenhuizen: Bol.com 8,6 (1.470 reviews) Bol.com wordt geprezen door haar klanten om haar ruime assortiment, in maar liefst 25% van reviews ging het hierover en het blijkt dus echt een asset. Bol.com maakt de belofte waar met een supersnelle levering en als er iets is, is men bereikbaar voor klanten. Klanten geven dan ook aan al jaren bij hen te kopen.Bol.com wint de award nu voor het derde jaar.

winnaar vliegtickets Opiness Beste Service Awards 2017

Jacqueline Bloemer en Maxime Bloemberg van Vliegtickets.nl ontvangen Beste Service Award vliegtickets van Dennis de Boer van VANAD en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar vliegticket aanbieder: Vliegtickets.nl 8,9 (608 reviews) Vliegtickets.nl maakt het klanten echt gemakkelijk om snel te zoeken en te boeken, dit krijgen zij terug in mooie beoordelingen die vaak gaan over de overzichtelijke website. Daarnaast krijg je ook vriendelijke medewerkers aan de telefoon. Prijs is een belangrijk aspect en de klanten geven aan dan ook al jaren klant te zijn.

Opiness winnaar italieplein Beste Service Awards 2017

Stefan Tibben van Italieplein ontvangt Beste Service Award Webwinkels xs van Dennis de Boer van VANAD en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar webwinkels xs: Italië plein 9,8 (603 reviews) Tussen de duizenden webwinkel initiatieven zitten echte pareltjes. Italieplein blijkt er eentje van die met een 9,8 over meer dan 600 beoordelingen echte fans heeft opgebouwd. Italieplein maakt indruk met haar snelle, persoonlijk getinte levering en correcte verpakkingen. Ook de geleverde producten maken het waar qua kwaliteit.

Winnaar Fuif.nl Opiness Beste Service Awards 2017

Brenda de Kruif, Marije Ellens en Markvan Heusden van Fuif.nl ontvangen Beste Service Award webwinkels xl van Dennis de Boer van VANAD en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar webwinkels xl: Fuif.nl 9,7 (3.634 reviews)  Ook verleden jaar won fuif.nl. Het behoud van een 9,7 als cijfer bij 3.600 reviews is een knappe prestatie (verleden jaar hadden zij er nog 1.000) Het aanbod om snel zelf uitnodigen te maken ondersteunt door hoogwaardige service wordt zeer gewaardeerd. De persoonlijke ondersteuning in het online maakproces indien nodig wordt ook zeer warm ontvangen.

Winnaar XS4all Opiness Beste Service Awards 2017

Martijn van Klaveren en collega van XS4all ontvangen Beste Service Award Internet van Alexander de Ruiter van OBI4wan en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar internet: XS4ALL 7,9 (439 reviews) XS4ALL is een echte prijzenpakker en dit jaar winnen zij ook de Opiness Service Award. XS4ALL is een gevestigde partij en scoort dan ook zeer hoog op betrouwbaarheid bij hun klanten. De belofte zoals gecommuniceerd wordt dubbel en dwars waargemaakt met een deskundige en vriendelijke helpdesk zoals beloofd in hun reclames.

Valentijn Rensing en Carel van Hoogenhuyze ontvangen Beste Service Award Telecom van Alexander de Ruiter van OBI4wan en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar Telecom: Youfone 8,9 (873 reviews) Youfone heeft heel veel blije klanten die dat ook nog eens graag vertellen in de reviews. De prijs en het gemak van de service en de app worden met name genoemd. Je kan zaken snel regelen en als je een medewerkers nodig hebt zijn die altijd vriendelijk en behulpzaam. Het levert hen net als verleden jaar de Service Award op. Ook voelen veel klanten zich connected het merk ‘Marcelino’, dat vinden velen een ‘toffe gast.’

Winnaar Knab Opiness Beste Service Awards 2017

Don van Arem, Christa Ruck en Floris Wakka ontvangen Beste Service Award Banken van Jeroen Rietberg van CYS en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar banken: Knab 8,7 (431 reviews) Voor de tweede keer wint Knab de Service Award banken en met overtuiging. Deze nieuwkomer en pure internetbank weet klanten te behagen met alle gemakken van de online mogelijkheden en toch een persoonlijke service. Klanten zijn ook zeer te spreken over de proactieve houding en de duidelijke en relevante informatievoorziening. Het woord topservice wordt veel in de mond genomen.

Wouter de Vries, Michiel van der Geest en collega ontvangen Beste Service Award verzekeren van Jeroen Rietberg van CYS en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar verzekeren algemeen: Ditzo 7,8 (686 reviews) Ditzo is een serial winner van de Service Award. De service van Ditzo wordt het meest gewaardeerd doordat alles snel en gemakkelijke te regelen is. De online features, de website, de chat, de sociale kanalen het spreekt hun klanten aan en zorgt voor mooie klantreviews.

Opiness Winnaar UintedConsumers Beste Service Awards 2017

Marijke Gunneman, Monique Daems, Andras Sinkiewicz van UnitedConsumers ontvangen Beste Service Award zorgverzekeraars van Jeroen Rietberg van CYS en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar zorgverzekeraars: UnitedConsumers 8,8 (322 reviews) De klanten UnitedConsumers zijn zeer tevreden over hun zorgverzekering bij hen. Het product is goed, de afspraken worden nagekomen en wanneer er vragen zijn is er altijd snel iemand beschikbaar die er alles aan doet om je te helpen die alles weet over waar je eerder over belde. Zorgen voor een goed CRM systeem is gouden greep geweest van UnitedConsumers en dit is terug te lezen in de reviews. Ook vinden klanten het sparen voor korting als je meerdere producten afneemt bij hen een enorme pre.

Winnaar Opiness Beste allsecur Service Awards 2017

RonAdams en Annemarie Lagerweij van Allsecur ontvangen Beste Service Award autoverzekeraars van Jeroen Rietberg van CYS en Linda Schulte van Opiness.

Winnaar autoverzekeringen: Allsecur 8,0 (1.497 reviews) Allsecur heeft al jaren hele tevreden klanten en nemen deze Award maar liefst voor de vijfde maal in ontvangst. Het personeel wordt vriendelijk en deskundig gevonden en zeer gewaardeerd. De beloftes worden nagekomen en dat geven klanten dan ook terug. De prijs is wel een hele belangrijke factor. De gratis wintercheck daarentegen werd weer echt ervaren als een cadeautje.