Op 5 november 2023 een complete boxspring, topper, molton en hoeslaken besteld bij Swiss Sense in Heerlen. Na het horen van diverse 'klachten' (van familie) over de kwaliteit van de hoeslakens van dit merk, besloten om het filiaal te bellen om te verzoeken om het hoeslaken van de order te verwijderen. Helaas na (letterlijk) tientalle belpogingen eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Daar dit niet de persoon was met wie wij de order aangemaakt hadden, beloofde hij dat we teruggebeld zouden worden. Dit was echter na ruim 1,5 dag helaas nog niet gedaan. Een email naar de klantenservice geschreven, waarna ik binnen no time wèl opeens een telefoontje ontving. Heel verontwaardigd (was zich van geen kwaad bewust) beloofde ze mij om het hoeslaken te wissen en ons een nieuwe, aangepaste order toe te laten komen. Die kregen we, maar hierop staat helaas geen bedrag van aanbetaling (gelukkig heb ik keihard bewijs hiervoor)...zucht..
Opgelost.......dachten we........
De oorspronkelijke leverdatum van de bestelling werd bij aankoop gesteld op week 05-2024. Echter op 15-11-2023 ontving ik een email met een bezorgafspraak voor 30-11-2023 (????). Hierover direct met de klantenservice contact opgenomen en zonder moeite werd de oorspronkelijke levertijd van week 05-2024 weer hersteld (we moesten eerst namelijk de slaapkamer nog opknappen).
Opgelost...dachten we...(alweer),
Vandaag (tijdens het opknappen van de slaapkamer) zagen we hoe vlot de werkzaamheden opschoten en besloten de klantenservice van Swiss Sense te bellen met de vraag of de levering misschien al in week 04 zou kunnen plaatsvinden..."euhhhhh...helaas meneer, uw bestelling is niet voorradig! Nog sterker deze staat nu gepland in week 08". Ik heb aangegeven dit onacceptabel te vinden, maar daar had de dame echter geen oor naar.
Ik ben in de auto gestapt en naar hun filiaal in Heerlen gereden. Daar aangekomen heb ik de verkoopster om opheldering gevraagd. Een mannelijke collega van haar kwam zich er even mee bemoeien, en vond dat ik onbeschoft was en hen daar niet voor moest aankijken, daar dit buiten hen om geregeld werd. De goeie man heb ik duidelijk gemaakt dat ik met HEN het contract afgesloten heb en zij dus voor mij de directe aanspreekpartners zijn! Tevens wilde hij mij effetjes verwijten dat WIJ de levertijd verzet hadden, en daardoor onze bestelling doorgeschoven werd naar een andere klant. Ik heb de meneer zwart-op-wit aangetoond dat de afspraak op week 05-2024 stond en dat de planning van hen ons véél te vroeg wilde beleveren (30-11-2023). Hier was hij 'stil van'. Ze hebben (waar ik bij was) gebeld met de klantenservice, en hebben leverweek 06 'eruit weten te slepen'. Ik heb aangegeven niet helemaal comfortabel te zijn hiermee en ik het niet vertrouw. Bij het verlaten van de winkel voegde de verkoopster nog toe dat ik dit even moest overleggen met mijn vrouw en als we echt niet verder wilden met Swiss Sense, we onze aanbetaling terug konden krijgen.
Na grondig overleg met mijn vrouw, besloten om af te zien van het contract. Terug naar Heerlen en mevrouw de verkoopster netjes verteld dat we gebruik willen maken van teruggave van de aanbetaling en verder af willen zien van de overeenkomst..."Ja dat kan, maar houd er wel rekening mee dat hier kosten aan verbonden zullen zijn", kreeg ik als antwoord (?). Na haar collega geraadpleegd te hebben, blijkt dat de kosten bestaan uit 50% van het totale orderbedrag....Wat een uitgekookte en ontzettend klantontvriendelijke bejegening!!!! Blijkbaar moet je bij Swiss Sense héél goed zijn in het lezen van de héle kleine lettertjes, want daar houden ze zich strikt aan (als het hun uitkomt!)
Zeer teleurgesteld en door meneer (want mevrouw was opeens verdwenen) in de waan gelaten dat de leverproblemen veroorzaakt werden door de piraten die de boten zouden kapen en ze daardoor weken vertraging oplopen, ben ik de winkel uitgestapt.
Op weg naar huis nogmaals mijn 'geluk' gezocht bij de klantenservice. Maar nee joh....zo stoer en vasthoudend als de meest taaie dikke stroop. Men durfde mij er zelfs op te wijzen dat ik regelmatig leverupdates via email had ontvangen...ECHT NIET dus!
Vanmiddag een email naar de klantenservice gestuurd met het verzoek om mij per email in duidelijke taal en met harde afspraken te laten weten hoe en wanneer de levering zal plaatsvinden. Ik heb ze de tijd gegeven tot morgenavond 18:00 uur (zal ik hierop antwoord krijgen?)
Kortom, ze hebben een 'geweldige verkooptechniek' en 'alles kan', 'komt goed', 'maakt u zich daar maar geen zorgen over', 'kunnen wij ons niet veroorloven', enz. enz.
In andere reviews lees je o.a. "ze nemen je in de maling met beloftes en met hun tussentijdse updates", "vertraging i.v.m. omvaren van containerschip", en ga zo nog maar even door!
1 Review Plaats review
Ron L.
|Op 5 november 2023 een complete boxspring, topper, molton en hoeslaken besteld bij Swiss Sense in Heerlen. Na het horen van diverse 'klachten' (van familie) over de kwaliteit van de hoeslakens van dit merk, besloten om het filiaal te bellen om te verzoeken om het hoeslaken van de order te verwijderen. Helaas na (letterlijk) tientalle belpogingen eindelijk iemand aan de lijn gekregen. Daar dit niet de persoon was met wie wij de order aangemaakt hadden, beloofde hij dat we teruggebeld zouden worden. Dit was echter na ruim 1,5 dag helaas nog niet gedaan. Een email naar de klantenservice geschreven, waarna ik binnen no time wèl opeens een telefoontje ontving. Heel verontwaardigd (was zich van geen kwaad bewust) beloofde ze mij om het hoeslaken te wissen en ons een nieuwe, aangepaste order toe te laten komen. Die kregen we, maar hierop staat helaas geen bedrag van aanbetaling (gelukkig heb ik keihard bewijs hiervoor)...zucht..
Opgelost.......dachten we........
De oorspronkelijke leverdatum van de bestelling werd bij aankoop gesteld op week 05-2024. Echter op 15-11-2023 ontving ik een email met een bezorgafspraak voor 30-11-2023 (????). Hierover direct met de klantenservice contact opgenomen en zonder moeite werd de oorspronkelijke levertijd van week 05-2024 weer hersteld (we moesten eerst namelijk de slaapkamer nog opknappen).
Opgelost...dachten we...(alweer),
Vandaag (tijdens het opknappen van de slaapkamer) zagen we hoe vlot de werkzaamheden opschoten en besloten de klantenservice van Swiss Sense te bellen met de vraag of de levering misschien al in week 04 zou kunnen plaatsvinden..."euhhhhh...helaas meneer, uw bestelling is niet voorradig! Nog sterker deze staat nu gepland in week 08". Ik heb aangegeven dit onacceptabel te vinden, maar daar had de dame echter geen oor naar.
Ik ben in de auto gestapt en naar hun filiaal in Heerlen gereden. Daar aangekomen heb ik de verkoopster om opheldering gevraagd. Een mannelijke collega van haar kwam zich er even mee bemoeien, en vond dat ik onbeschoft was en hen daar niet voor moest aankijken, daar dit buiten hen om geregeld werd. De goeie man heb ik duidelijk gemaakt dat ik met HEN het contract afgesloten heb en zij dus voor mij de directe aanspreekpartners zijn! Tevens wilde hij mij effetjes verwijten dat WIJ de levertijd verzet hadden, en daardoor onze bestelling doorgeschoven werd naar een andere klant. Ik heb de meneer zwart-op-wit aangetoond dat de afspraak op week 05-2024 stond en dat de planning van hen ons véél te vroeg wilde beleveren (30-11-2023). Hier was hij 'stil van'. Ze hebben (waar ik bij was) gebeld met de klantenservice, en hebben leverweek 06 'eruit weten te slepen'. Ik heb aangegeven niet helemaal comfortabel te zijn hiermee en ik het niet vertrouw. Bij het verlaten van de winkel voegde de verkoopster nog toe dat ik dit even moest overleggen met mijn vrouw en als we echt niet verder wilden met Swiss Sense, we onze aanbetaling terug konden krijgen.
Na grondig overleg met mijn vrouw, besloten om af te zien van het contract. Terug naar Heerlen en mevrouw de verkoopster netjes verteld dat we gebruik willen maken van teruggave van de aanbetaling en verder af willen zien van de overeenkomst..."Ja dat kan, maar houd er wel rekening mee dat hier kosten aan verbonden zullen zijn", kreeg ik als antwoord (?). Na haar collega geraadpleegd te hebben, blijkt dat de kosten bestaan uit 50% van het totale orderbedrag....Wat een uitgekookte en ontzettend klantontvriendelijke bejegening!!!! Blijkbaar moet je bij Swiss Sense héél goed zijn in het lezen van de héle kleine lettertjes, want daar houden ze zich strikt aan (als het hun uitkomt!)
Zeer teleurgesteld en door meneer (want mevrouw was opeens verdwenen) in de waan gelaten dat de leverproblemen veroorzaakt werden door de piraten die de boten zouden kapen en ze daardoor weken vertraging oplopen, ben ik de winkel uitgestapt.
Op weg naar huis nogmaals mijn 'geluk' gezocht bij de klantenservice. Maar nee joh....zo stoer en vasthoudend als de meest taaie dikke stroop. Men durfde mij er zelfs op te wijzen dat ik regelmatig leverupdates via email had ontvangen...ECHT NIET dus!
Vanmiddag een email naar de klantenservice gestuurd met het verzoek om mij per email in duidelijke taal en met harde afspraken te laten weten hoe en wanneer de levering zal plaatsvinden. Ik heb ze de tijd gegeven tot morgenavond 18:00 uur (zal ik hierop antwoord krijgen?)
Kortom, ze hebben een 'geweldige verkooptechniek' en 'alles kan', 'komt goed', 'maakt u zich daar maar geen zorgen over', 'kunnen wij ons niet veroorloven', enz. enz.
In andere reviews lees je o.a. "ze nemen je in de maling met beloftes en met hun tussentijdse updates", "vertraging i.v.m. omvaren van containerschip", en ga zo nog maar even door!
Hoe verzint Swiss Sense het?!
FOEI !! Nooit meer!!