Winnaars Kinderopvang Awards 2015

Gisteren ontvingen 17 kinderdagverblijven een consumentenprijs van Opiness als beloning voor de hoge rapportcijfers die zij kregen van hun klanten. Uit een analyse van 600 geschreven reviews over deze winnaars blijkt dat met name de persoonlijke aandacht van de leidsters richting de ouders hen onderscheidend maakt.

Ouders willen betrokken en lieve leidster op vertrouwde, deskundige locatie Uit de analyse van 600 reviews over de winnaars bleek dat bijna een derde van alle ouders hoge cijfers gaf door de betrokkenheid en persoonlijke aandacht (30%) van de leidsters die niet alleen naar de kinderen uitging maar ook naar de ouders zelf. Het tweede meeste belangrijke aspect in de reviews (18%) was het vertrouwen, het’ thuis voelen.’ Er werden veelvuldig woorden gebruikt als ‘warm bad’, ‘warm welkom’, ‘warm nest’, ‘warm gevoel.’ Naast deskundig en vakkundig zijn (16%) en ruimte bieden voor creatieve ontplooiing (9%) viel ook op dat vooral ‘lief’ (8%) zijn erg wordt gewaardeerd bij de kinderopvangorganisaties. Tot slot viel op dat de winnaars ook goed scoren op transparant zijn en goede informatieverstrekking (7%). Marjet Winsemuis van Stichting Voor Werkende  Ouders: “Deze uitslag verbaast mij eigenlijk niet. De kwaliteit in de kinderopvang wordt in de ogen van ouders bepaald door de pedagogisch medewerker. Is ze lief? Ziet ze mijn kind? Heeft ze een goede klik met mijn kind? En dan is het helemaal fantastisch als die pedagogisch medewerker ook aandacht heeft voor de ouder. Dat is net dat stapje meer, als slagroom op de taart.”   Winnaars Kinderopvang Awards 2015 foto3   De Regio Award Winnaars De winnende kinderopvangorganisaties hadden het hoogste rapportcijfer in de regio en een gemiddeld gewogen aantal reviews in het afgelopen jaar

Regio winnaar Brabant: KDV Pantomime in Helmond 9,5 (117 reviews)

Gerdo Oerlemans en Carla Rooijakkers van KDV Pantomime Helmond ontvangt Regio Award van Opiness
De kindjes van pantomime worden allemaal op handen gedragen”, wordt gezegd in een van de  reviews. Maar ook “Onze zoon zou het liefst elke dag naar Pantomime gaan!” Het is vooral de sfeer die heerst op deze kinderopvang die zorgt dat kinderen, maar dus ook vooral de ouders erg enthousiast zijn en zeer hoge rapportcijfers geven. Het resulteert in woorden als “Warm bad en warm welkom.” Een klant schreef het volgende compliment “Net alsof je kindje bij de gezellige tantes gaat logeren.” Gerdo Oerlemans van KDV Pantomime over het winnen van de Regio Award: “Wij zijn er supertrots op dat de ouders onze inspanningen zo hoog waarderen. Wij zullen ons werk zonder twijfel op deze manier voortzetten!”

Regio Winnaar Gelderland: KDV de Toverfluit in Hedel 9,5 (121 reviews)

Greta Luites en Jantine Oomen van KDV De Toverfluit met Opiness Award
Greta Luites en Jantine Oomen van KDV De Toverfluit met Opiness Award
Mijn kind heeft het goed naar zijn zin en het wil zelfs soms niet eens met mama mee naar huis.” wordt gezegd in een van de  reviews. De betrokkenheid van de leidsters,  die “lief” en “enthousiast” worden  genoemd maken hier het verschil. Maar ook het feit dat kinderen op hun eigen tempo zich mogen ontwikkelen is een aspect wat ouders van belang achten hier.  Ook wordt  de kleinschaligheid gewaardeerd,kwaliteit i.p.v. kwantiteit en dat zien we terug aan onze blije kinderen als we  ze op komen halen.” Tevens wordt de flexibele instelling van deze organisatie als een pre benoemd. Tot slot wordt veel geschreven door de ouders dat zij de kinderen met een “gerust hart” achter laten. Greta Luites- Hazelhoff van KDV de Toverfluit over het winnen van de Regio Award “ Voor KDV de Toverfluit is een tevreden ouder als ambassadeur goud waard!”

Regio Winnaar Zuid Holland:  KDV de Kattekop in Leiden 9,2 (217 reviews)

KDV de Kattekop met Regio Award
Tilly Pannebakker, Sandra Moenen, Dorine van Noort en Carla van de Heiden van KDV de Kattekop in Leiden met Opiness regio Award
We zouden voor geen goud een andere opvang willen hebben.”  De leidster zijn zeer betrokken en zorgen voor een “veilige haven”  waar men de kinderen met een “gerust hart” kan achterlaten. Maar ook de deskundigheid wordt hier gewaardeerd en de informatievestrekking wordt zeer goed bevonden. ‘Ons zoontje heeft het er zo naar zijn zin dat hij zelfs op dagen dat hij niet gaat, vraagt of hij naar de Kattekop mag.” Tilly Pannebakker, directeur van kinderdagverblijf De Kattekop van de Universiteit Leiden:"We zijn blij en trots dat we door onze ouders zo positief gewaardeerd worden: voor de twééde keer achtereen winnaar van de regio Zuid Holland!  Het is een pluim voor ons team en een kroon op ons werk. De prijs is een extra stimulans om ons maximaal te blijven inzetten en door te gaan op de ingeslagen weg."

Regio Winnaar Noord Holland: Peuterspeel zaal Lieveheersbeestje 8,8 (27 reviews)

Ellen Paul en Anita Volger van Peuterspeelzaal Lieveheersbeestje in Purmerend met Opiness Regio Award
Ellen Paul en Anita Volger van Peuterspeelzaal Lieveheersbeestje in Purmerend met Opiness Regio Award
Lieve juf met heel veel respect voor de kinderen.” Lief vakkundig personeel maakt hier het verschil voor de ouders. Ook de persoonlijke begeleiding wordt opgemerkt “Een kind kan en mag zichzelf zijn.”  “Kinderen een leuke tijd bezorgen is wat de organisatie en al de staf drijft.” Corine Laurant, directeur-bestuurder van Kinderen en Ouders, over het winnen van de Regio Award: “We zijn ontzettend trots op dit team. Als stichting willen we een warme plek bieden aan zowel kind als ouder en we hebben een sterke visie op kwaliteit. Het is fantastisch dat dit zo hoog wordt gewaardeerd door ouders. Deze award is dan ook een enorm compliment aan deze enthousiaste pedagogisch medewerkers en de locatiemanager.”

Regio Winnaar Overijssel: KDV de Rode bank in Raalte 8,4 (169 reviews)

Jurgen Bruggeman en team KDV De Rode Bank ontvangt Regio Award van Opiness
Jurgen Bruggeman en team KDV De Rode Bank ontvangt Regio Award van Opiness
De betrokkenheid en goede communicatie van het personeel zorgt voor hoge rapportcijfers. “Het personeel staat altijd klaar, zowel aan het begin als aan het einde van de dag, met een persoonlijk woordje voor en over onze dochter.” Ook wordt veel geschreven dat men zich vertrouwd voelt hier en wordt het warme welkom gewaardeerd.  “Onze dochter voelt zich er prima thuis. We worden elke dag weer vriendelijk ontvangen.” Verder wordt de deskundigheid door de ouders opgemerkt en ook de flexibele opstelling wordt in de reviews benoemd. “Ze denken goed mee, zijn enthousiast, betrokken en zorgen er voor dat onze kinderen met plezier naar de opvang toe gaan.” Jurgen Bruggeman, Directeur Kindcentrum de Bolster over het winnen van de Regio Award: “Wij zijn blij verrast dat wij net als in 2013 deze klanttevredenheidsprijs weer hebben gewonnen. Een erkenning voor ons innovatieve manier van werken.”

Regio Winnaar Utrecht: KDV Robinson in Maarssen 8,4 (44 reviews)

 “Kindercentrum Robinson is een warme huiskamer waar de kinderen echt thuis zijn. Vaak heb ik moeite om mijn kindje ‘s avonds weer mee naar huis te krijgen.” De persoonlijke betrokkenheid bij ouder en kind staat hier voorop. “Bijna alle medewerkers kennen de kinderen stuk voor stuk.”  Het personeel is deskundig, toegewijd maar vooral ook lief staat in de reviews van de ouders. “Er wordt met je mee gedacht en het belangrijkste: mijn zoontje heeft het erg naar zijn zin.”

Regio Winnaar Groningen: BSO Schildersbuurt in Groningen  8,8 (311 reviews)

De leiders zijn echt top en hebben hart voor de zaak, we kunnen geen betere wensen. Ook is het ongelooflijk wat de kinderen allemaal kunnen doen: toneel, voetballen in de grote zaal, knutselen in het atelier, buiten spelen” Het grote aanbod aan activiteiten op deze BSO en de deskundige leidsters zorgen dat kinderen zich “thuis” en “vertrouwd” voelen. Maar ook de ouders voelen de betrokkenheid “Ouderavonden zijn ontzettend inspirerend, de inzet en enthousiasme van team wordt aan ouders met verve getoond.”  De goede en enthousiaste begeleiding wordt gewaardeerde met hoge rapportcijfers en veel van de reviews zijn zeer uitgebreid. “Het personeel gaat op een pedagogisch prettige manier met kinderen om. Er is veel aandacht voor het individu en de groep.” En geschreven wordt “ Veel aandacht voor sociale ontwikkeling en creativiteit. Het aanbod is bijzonder divers en verrassend.” Directeur Judith Lechner van BSO de Schilderbuurt: “Deze award is een erkenning voor al onze medewerkers die zich met hart en ziel inzetten voor zowel de kinderen als hun ouders. We geven onze kinderen vrijheid en verantwoordelijkheid. We hebben een geweldig gebouw met veel bijzondere activiteiten. Onze aanpak betaald zich op deze manier terug. We zijn super trots!”

Regio Winnaar Friesland: BSO de Brede School in Joure 8,1 (31 reviews)

“Kind vriendelijk en met zeer enthousiaste, liefdevolle en bekwaamde werknemers.”  De betrokkenheid van de leidsters wordt hier goed gewaardeerd  “Zeer positief, een ieder is behulpzaam en oprecht bezig met ons en ons kind.  Het aanbod van activiteiten zorgt ook voor hoge rapportcijfers “Goede betrokken medewerkers die de kinderen met creatieve ideeën kennis laten maken met diverse gebieden (koken, knutselen, tuinieren, gym etc).” Ook wordt het luisteren naar feedback van de ouders gewaardeerd “Ook wanneer je twijfels of klachten hebt, wordt daar op een goede manier mee omgegaan.”   Runners up, kinderopvang organisaties met hoogste klantoordeel in hun plaats beloond met Certificaat ‘Aanbevolen door klanten’

Kinderdagverblijf Bloem in Amsterdam 8,7 (87 reviews)

Ramon Rikken KDV Bloem ontvangt Certificaat van Opiness
Ramon Rikken KDV Bloem ontvangt Certificaat van Opiness
De leidsters zijn uniek in hun betrokkenheid, inzet en enthousiasme.”  Het is met name de betrokkenheid van het personeel wat in veel reviews beloond wordt met hoge rapportcijfers. Het personeel is professioneel maar vooral ook “lief” volgens de ouders.  “Mijn oudste dochter komt altijd vrolijk thuis nadat ze bij Bloem is geweest. “ Ook de kleinschaligheid van de locatie wordt gewaardeerd. “Er hangt een fijne sfeer. Kinderen mogen zichzelf zijn en lekker spelen, maar ook verdrietig zijn bijvoorbeeld bij het vertrek van de ouder.”  De heer Ramon Rikken van Kinderdagopvang Bloem over het winnen van het Opiness Certificaat:“Het mooie van deze consumentenprijs is dat het een hele fijne opsteker is voor de medewerkers, die dag in en dag uit keihard werken met heel veel ziel en zaligheid. Je kunt al werkgever best wel eens complimentjes geven, maar als het van de klanten zelf komt, is dat toch veel mooier en sterker. Ik kan mij alleen maar voorstellen dat de medewerkers ontzettend trotst hierop zijn. En als werkgever zijn wij trots dat wij de juiste medewerkers hebben uitgezocht!”

KDV en BSO Het steigertje in Rotterdam  8,5 (313 reviews)

Yvonne van der Panne, Marijke Stoep en Lea Bloemen van KDV ´t Steigertje Rotterdam met Opiness Certficaat
Yvonne van der Panne, Marijke Stoep en Lea de Bloeme van KDV ´t Steigertje Rotterdam met Opiness Certficaat
Betrokken, professioneel en lief personeel zorgde voor hoge rapportcijfers waar ouders met een gerust hart hun kinderen achterlaten. “Het Steigertje is een fijne opvang met veel lieve medewerkers waar je je kind met een gerust hart kunt achterlaten.”  Zowel ouders als kinderen voelen zich thuis blijkt uit de reviews: “Je voelt je erg welkom” wordt geschreven of “ Hij was soms zelfs teleurgesteld wanneer ik hem te vroeg kwam ophalen. Hij heeft er een top tijd gehad en ik dus ook. Tot slot: ” Ons dochtertje komt altijd vrolijk en zingend thuis van het steigertje.” Lea de Bloeme van kinderopvang Het Steigertje over het winnen van het certificaat: "Ik vind het geweldig dat we deze Award gewonnen hebben en wil alle ouders bedanken voor de mooie beoordelingen. We hebben zoveel reviews gehad met zo’n hoge score. Ik ben vooral blij met het grote vertrouwen in ons. We doen het iedere dag met veel plezier en dit vinden we helemaal super”.

KDV De Vrije Vogels Laan van Chartroise in Utrecht 8,0 (256 reviews)

Max van der Blaak van KDV de Vrije Vogels ontvangt Opiness Certificaat
Max van der Blaak van KDV de Vrije Vogels ontvangt Opiness Certificaat
“Open en toegankelijk dagverblijf. Veel aandacht voor het ontdekken van nieuwe dingen.” De leidsters zijn professioneel, lief en doen veel leuk dingen zeggen ouders in de reviews. “Er worden leuke activiteiten georganiseerd en mijn zoon heeft het hier erg naar zijn zin, wil zelfs nog even blijven als ik hem kom halen.” Ook krijgt de  ruimte waarin deze opvang gevestigd is een compliment van sommige ouders. “Niet alleen de goed opgeleide, betrokken begeleidsters, de omgeving en uitstraling van het gebouw maar vooral ook ons tevreden zoontje als wij hem wegbrengen en ophalen maken dat wij het KDV als heel positief ervaren.” Max van de Blaak van Kinderopvang De Vrije Vogels over het winnen van het Certificaat:” Het behalen van het certificaat is voor ons een mooie erkenning dat ouders onze dienstverlening waarderen!

Bambino Kinderopvang, Provincialeweg in Dordrecht  8,5 (73 reviews)

Yvonne van Ree en Arianne Visser van KDV Bambino Dordrecht ontvangt Certificaat van Opiness
Yvonne van Ree en Arianne Visser van KDV Bambino Dordrecht ontvangt Certificaat van Opiness
“Prettig kleinschalige en persoonlijke opvang. Oprecht aandacht voor het kind.” Ouders noemen de leidster kundig en geven aan dat zij veel oog hebben voor de kinderen en te zorgen voor goede communicatie. “Ik heb het gevoel dat mijn zoon wordt gezien.” De sfeer is positief en er wordt veel ondernomen wordt geschreven inde reviews. Ook de kleinschaligheid wordt gewaardeerd. “ Warme, kleinschalige en betrokken kinderopvang.” Arianne Visser, leidinggevende van Bambino kinderopvang op de Provincialeweg in Dordrecht over het winnen van de consumentenprijs  “Wij zijn dolblij met deze prijs. Het is niet de GGD of een instituut dat ons nu heeft onderzocht, het zijn de ouders zélf die ons zo positief hebben beoordeeld. Ik zie dat alleen maar als een stimulans om het nog beter te doen. Samen met de ouders en kinderen werken we zo aan kinderopvang die verschil maakt.”

KDV en BSO De kinderkamer in Alkmaar 8,1 (585 reviews)

 

Bea de Wit en Yvette Kool-Schut van KDV en BSO de Kinderkamer in Alkmaar ontvangen Certificaat van Opiness
Bea de Wit en Yvette Kool-Schut van KDV de Kinderkamer in Alkmaar ontvangen Certificaat van Opiness
“De Kinderkamer voelt als een huiskamer: de medewerkers zijn heel vertrouwd voor de kinderen (door alle groepen heen) en de omgeving nodigt uit lekker te spelen of te chillen. Daarnaast is het aanbod van activiteiten heel gevarieerd.” Naast dat het personeel zowel ‘lief’ als ‘kundig’ wordt bevonden is ook het ruime aanbod van activiteiten het benoemen waard door de ouders. De sfeer wordt gewaardeerd “Kindercentrum De Kinderkamer is een zonnige en prettige organisatie.” En ook werd gezegd  “De Kinderkamer is een als een thuis voor de kinderen.” Mevrouw  Bea de Wit van KDV en BSO De  Kinderkamer in Alkmaar over het winnen van het Certificaat: “Het team van de Kinderkamer is blij verrast met het gewonnen Opiness Certificaat ! Dankzij de betrokkenheid van de ouders en hun respons op ons doorlopende Tevredenheidsonderzoek kunnen wij aan onze kwaliteit blijven werken. Het aantal positieve reviews dat De Kinderkamer heeft ontvangen is veruit het hoogste in Nederland. Ook voor het team is dit een felicitatie waard en is het een stimulans om onze kwaliteit te blijven verbeteren!” Certificaat Winnaar Kindercentrum de Stoel, KDV ’t Stoeltje en BSO de Stoelbus in Amstelveen 8,7 (32 reviews)
Kindercentrum de stoel met Opiness Certificaat
Linda Veenvliet, Edith de Ridder, Sylvana Fransen en Jantine Stoelman van kindercentrum de Stoel in Amstelveen met Opiness Certificaat
“Het is een prettige kleinschalige opvang met vaste leidsters, die zorgzaam en enthousiast zijn” het personeel maakt het verschil en dat geven ouders dan ook terug in hun reviews en rapportcijfers. De leidsters op het kindercentrum verstaan hun vak en de informatie  verstrekking is erg goed volgens de ouders “De uitwisseling van informatie tussen ouders en medewerkers is heel volledig. Thuis kunnen we de items oppakken die op de BSO spelen en vice versa.” Ook de enthousiaste  houding wordt gewaardeerd. “Mijn dochter gaat altijd met een lach naar haar groep.” Linda Veenvliet, leidinggevende KDV ’t Stoeltje over het winnen van de consumentenprijs “Een hele mooie opsteker voor Kindercentrum de Stoel en haar team. We vinden het heel erg leuk om zoveel waardering te krijgen van de ouders van KDV 't Stoeltje en BSO de Stoelbus in de vorm van deze prijs!

Certificaat Winnaar   Kinderopvang Pinokkio in Maastricht 8,3 (263 reviews)

 “Prima opvang met een persoonlijke benadering en oog voor de behoeften van ieder kind.”  Professioneel, deskundig en zeer betrokken medewerkers dat zeggen de ouders in de reviews. “Gecertificeerde leidsters, wisselende thema’s (dagprogramma’s) voor de kinderen, een mooi gebouw naast de basisschool gelegen.” Maar ook de communicatie wordt goed beoordeeld. “De crèche kenmerkt zich door flexibiliteit en snelle heldere communicatie.”

Certificaat Winnaar  Mickey’s kinderopvang, Bergkwartier in Amersfoort 8,3 (28 reviews)

team robinson
Team KDV Mickey's met Opiness Certficaat

“De leidsters zijn lief voor de kinderen, creatief, ondernemen geregeld activiteiten en zijn een steun in de opvoeding.” De leidsters worden door de ouders deskundig genoemd maar vooral ook “lief” De betrokken en flexibele  opstelling wordt gewaardeerd en ook de communicatie wordt als erg positief ervaren. “Het is een fijne en knusse kinderopvang met fijne leidsters.”

Certificaat Winnaar   Kinderopvang Dribbel Matrix in Den Bosch  8,1 (123 reviews)

“Wij hebben ons zoontje altijd met een gerust hart weg gebracht. Hij werd goed verzorgd en hij had het goed naar zijn zin.” De persoonlijke benadering, de professionele opstelling en de goede informatieverstrekking aan de ouders worden benoemd in de reviews en er worden mooie rapportcijfers gegeven.  “Mijn zoontje is hier altijd met heel veel warmte opgevangen door deskundige medewerkers. Ook wij als ouders werden altijd zeer vriendelijk en respectvol bejegend.”   Over Opiness Awards De ‘Beste en Slechtste Service Awards’ worden jaarlijks toegekend aan bedrijven in een aantal branches. Een Opiness Award is een consumentenprijs omdat deze puur is gebaseerd op klantoordelen en niet op basis van oordelen van experts. Winnaars moeten een minimaal aantal reviews hebben. De Service Awards zijn in 2011, 2012 en 2013 al eerder georganiseerd onder de naam Preferenso. Preferenso.nl is opgegaan in Opiness in 2014. De uitslag van de Beste Service Awards 2014 is terug te lezen op de website. Voor de Kinderopvang Awards zijn alle kinderopvang organisaties uitgenodigd op Opiness om hun resultaten openbaar te maken. Momenteel waren met name de resultaten die verzameld worden door onderzoeksbureau Tevreden op Opiness te zien. De Award winnaars moesten het hoogste rapportcijfer hebben en minimaal 25 reviews over het afgelopen jaar, op die manier konden ook kleinere vestigingen kans maken op de prijs. De Certificaat winnaars hebben het hoogste rapportcijfer in hun plaats en minimaal 25 reviews. Er is gekeken naar de 50 grootste gemeentes van Nederland. Tevreden en Vakblad Management Kinderopvang (Reed Business Information) zijn partners van  de Kinderopvang  Regio Awards. Eerder deze maand werden ook de Apotheken Regio Awards toegekend. Het Award logo gebruik is exclusief voor de winnaars en valt onder copyright, tevens is verwijzing naar de bron een vereist, dat kan de Opiness pagina zijn of deze pagina met de uitslag. De Winnaar 10-rittenkaart bij Ballorig! Wouter Flach is de winnaar geworden van de 10-rittenkaart bij Speelparadijs Ballorig met zijn review op 2 juni 2015 at 19:27 over Kinderdagverblijf de Toverfluit!   Tevreden en Vakblad Management Kinderopvang (Reed Business Information) partners van  de Kinderopvang  Regio Awards Onderzoeksbureau Tevreden  is partner  van de Opiness kinderopvang Regio Awards 2015 en zal de  Award uitreiking  organiseren. tevreden Vakblad Management Kinderopvang is ook partner van de  Regio Awards, zij zal de start aankondigen en de uitslag publiceren in het vakblad en op de site Kinderopvangtotaal.nl en aanwezig zijn bij de uitreiking.   Logo ManagementKinderOpvang   Hoe konden kinderopvangorganisaties meedingen ? Alle kinderopvang organisaties kunnen meedoen en kans maken op een Regio Award of certificaat. Door bijvoorbeeld een oproep te plaatsen via een nieuwsbrief of Facebook pagina en zo te vragen om een review te plaatsen op Opiness. Kinderopvang instellingen die nog niet bekend zijn op Opiness kunnen zich aanmelden bij Opiness. Tevens kan men bij Opiness een speciale flyer aanvragen via info(at)opiness.nl  en die gebruiken om klanten uit te nodigen. Opiness-Sticker-RGB Opiness-Award-RGB-kinderopvang