Digitale service doorslaggevend bij klantervaring

Winnaars Beste Service Awards 2017 

Amsterdam, 25 januari 2017 – Gisteravond zijn veertien Nederlandse dienstverleners beloond met een Beste Service Award van Opiness, een consumentenprijs alleen bepaald door klantbeoordelingen. De best presterende dienstverleners van Nederland in 2017 blinken uit in het voorop lopen met technologie waarmee zij hun klanten snelheid en gemak bieden en daarmee tijdwinst.

De 2017 winnaars zijn: Allsecur, Bol.com, Ditzo, Holland America Line, Italiëplein, Fuif.nl, Knab, Transavia, UnitedConsumers, Vliegtickets.nl XS4ALL, Picnic en Youfone. Opvallende nieuwkomer is dit jaar Picnic die binnen het segment supermarkten de gevestigde orde flink achter zich te laat op klantbeleving. De winnaars scoren hun hoge rapportcijfers door het nakomen van hun beloften (32%), persoonlijke en deskundige service (18%) en de prijs (8%). Echter onderscheidend waren zij op het leveren van snelheid en gemak (20%) door digitale service en het leveren van extra’s en verrassingen.

Gemak en snelheid doorslaggevend

Uit een analyse van 1.400 reviews van de winnaars blijkt dat snelheid en het geboden gemak door technologie van groot belang is voor consumenten momenteel. In een vijfde van de reviews worden zaken benoemd als: een optimaal werkende website, een app, chat of communicatie.

Linda Schulte medeoprichter van Opiness.nl: “Tijd is schaars en tijd besteden aan zaken als internet, telefonie, bankzaken, energie en verzekeringen is voor veel consumenten een noodzakelijk kwaad. Ook iets zoeken en boeken op internet moet soepel en snel gaan. Voor dienstverleners is hier de komende jaren veel terrein te winnen. Een goed online platform, of dat nu een app, een chat of social media is, waarmee je makkelijk in contact treedt met een bedrijf is essentieel en zorgt dat klanten voor je kiezen en bij je blijven.”

De gehele uitslag is hier te vinden: https://opiness.nl/beste-service-awards-2017

De veertien beste dienstverleners van Nederland / of winnaars

  1. Winnaar web warenhuizen: Bol.com 8,6 (1.470 reviews)
  2. Winnaar vliegticket aanbieder: Vliegtickets.nl 8,9 (608 reviews)
  3. Winnaar webwinkels xs: Italië plein 9,8 (603 reviews)
  4. Winnaar webwinkels xl: Fuif.nl 9,7 (3.634 reviews)
  5. Winnaar internet: XS4ALL 7,9 (439 reviews)
  6. Winnaar Telecom: Youfone 8,9 (873 reviews)
  7. Winnaar banken: Knab 8,7 (431 reviews)
  8. Winnaar verzekeren algemeen: Ditzo 7,8 (686 reviews)
  9. Winnaar zorgverzekeraars: UnitedConsumers 8,8 (322 reviews)
  10. Winnaar autoverzekeringen: Allsecur 8,0 (1.497 reviews)
  11. Winnaar Energie: UnitedConsumers 9,1 (628 reviews)
  12. Winnaar Vliegmaatschappijen: Transavia 8,4 (1.583 reviews)
  13. Winnaar Reisaanbieders: Holland America Line 9,1 (1.016 reviews)
  14. Winnaar Supermarkten: Picnic 9,7 (697 reviews)

 

                                                               ----EINDE BERICHT------

Over de Opiness Beste Service Awards

Jaarlijks kijkt Opiness naar de prestaties in diverse segmenten van bedrijven op basis van de reviews die zij krijgen van hun klanten op het onafhankelijke platform.. De bedrijven met het hoogste rapportcijfer in hun branche en voldoende meningen worden categoriewinnaar. De Beste Service Awards waren dit jaar mede gesponsord door een aantal bedrijven die zich bezighouden met het klantgericht maken van bedrijven: CYS, OBI4wan, The Feedback Company en de VANAD group.

 

Over Opiness.nl
Opiness.nl is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Reviews van anderen zijn zeer waardevol wanneer je een keuze moet maken. Opiness nodigt bedrijven dan ook uit om openlijk het resultaat van hun klantonderzoek te publiceren op Opiness, mits men werkt met een bureau en men bereid is alle informatie transparant te publiceren. Opiness is inmiddels het grootste, onafhankelijke platform voor meningen over dienstverleners en heeft al meer dan 3,3 miljoen reviews online.