Winnaars Autoschade Awards 2016

Autoschadeherstelbranche tilt service naar hoger niveau

Gewassen auto, kinderzitje, hulp bij schadeafhandeling maken verschil

autoschade-award-winnaars-1

 

Amsterdam, 23 maart 2016 – Een goede schadereparatie wordt vandaag de dag als een vanzelfsprekendheid ervaren. Naast het volledig uit handen nemen van de afhandeling van het schadeproces verlangen consumenten ook persoonlijk inlevingsvermogen en kleine extra services van het autoschadebedrijf. Een groeiende groep autoschadeherstelbedrijven heeft het afgelopen jaar goed ingespeeld op die klantvraag. Dat blijkt uit een analyse van 1.200 consumentenervaringen op onafhankelijk review platform Opiness.nl. De resultaten van de analyse werden gisteren bekendgemaakt tijdens de toekenning van de Autoschade Awards 2016, een verkiezing in samenwerking kennis- en netwerk platform Automotive Insiders

Uit Opiness' analyse blijkt dat een persoonlijke benadering en creativiteit van het autoschadebedrijf hoog worden gewaardeerd. In de klantbeoordelingen worden zaken genoemd als het bijleveren van een kinderzitje in de leenauto, het vooraf laten warmdraaien van de auto, snelheid en een heldere toelichting op de reparatie. Ook een kop koffie, een rondleiding op de werkplaats en een foto van de reparatie via Whatsapp worden gewaardeerd met hoge rapportcijfers.

Denis Maessen, voorzitter van de Federatie van Organisaties in de Carrosserie- en Wagenbouw en Aanverwante bedrijven (Focwa) over de uitslag: "Reviews helpen de sector om de klant meer centraal te stellen. Dankzij het rekening houden met het klantperspectief zullen we beter in staat zijn om tot die optimale prestaties te komen die in onze maatschappij breder waardering zullen oogsten"

Top 5 klantwensen bij autoschadeherstel

  1. Attent zijn (wordt genoemd in 22% van de reviews): Het daadwerkelijk inleven in de klant wordt het vaakst genoemd in de reviews. Voorbeelden die genoemd worden zijn onder meer een kinderzitje dat wordt bijgeleverd, het warmdraaien van de auto, koffie die klaarstaat en een passende leenauto voor leaserijders die veel kilometers maken.
  2. Ontzorgen (wordt genoemd in 17% van de reviews): Consumenten stellen het op prijs dat het hele schadeproces uit handen wordt genomen. Vanaf het thuis ophalen van de auto tot en met de afhandeling bij de verzekeraar.
  3. Duidelijke afspraken (wordt genoemd in 15% van de reviews): Het naleven van de gemaakte afspraken over ophalen, eindresultaat en kosten. Ook een heldere toelichting van de reparatie wordt op prijs gesteld.
  4. Snelheid (wordt genoemd in 10% van de reviews): Snel langs kunnen komen en een snelle reparatie, maar ook snel reageren.
  5. Extra service (wordt genoemd in 6% van de reviews) Een extraatje wordt gewaardeerd. Genoemd worden onder meer het keurig schoongemaakt afleveren van de auto, het via Whatsapp sturen van een foto van het reparatieproces en het laten zien van de werkplaats.

Autoschade Award winnaars 2016

Opiness.nl en Automotive Insiders kenden 14 Autoschade Awards toe aan Autoschadeherstelbedrijven die volgens de klantbeoordelingen het best scoorden op service.

Winnaars Opiness Autoschade Awards 2016
Alle 14 Awards Winnaars van 2016

 

Schadebedrijf van het jaar: Schadenet Rosenboom te Utrecht heeft gewonnen met het hoogste cijfer en groot aantal reviews. Voor deze Award telden niet alleen het cijfer mee maar ook het aantal reviews.

De beste keten 2016 is ABS Autoherstel zij wonnen met een 8,9 als eindcijfer over al hun vestigingen.

Nico Stolk, directeur ABS autoherstel: ‘Wij zijn supertrots op onze vestigingen en op het werk wat daar wordt verricht. Kwaliteit en klanttevredenheid staan hoog bij ons in het vaandel. Het winnen van deze awards regionaal en voor beste schadeketen is een hele mooie bevestiging.’

Op een gedeelde tweede plek zijn geëindigd A.A.S en ASN beide met een 8,8.

Team ABS Autoherstel Winnaar Beste Keten
Team ABS Autoherstel Winnaar Beste Keten

 

Regio winnaars 2016

Uitslag regio winnaars, cijfers en aantal reviews op peildatum 7 maart 2016 en in het bezit van minimaal 25 klantervaringen in het afgelopen jaar.

Meer lezen over de regio winnaars (de jury rapporten, de quotes, de foto's) https://opiness.nl/autoschade-awards-2016/

Utrecht Regio winnaar Schadenet Rosenboom 93 9,7
2e plaats Broekhuis Autoschade Zeist 48 9,6
3e plaats ASN Jan de Jong Amersfoort 199 9,2
Noord Holland Regio winnaar Autoschadebedrijf Hilversum 31 9,9
2e plaats Excellent autoschadeherstel 43 9,6
3e plaats ASN Catsman Uithoorn 236 9,5
Zuid Holland Regio winnaar ABS Autoherstel H. Hoogvliet 97 9,4