Amsterdam, 23 maart 2016 – Een goede schadereparatie wordt vandaag de dag als een vanzelfsprekendheid ervaren. Naast het volledig uit handen nemen van de afhandeling van het schadeproces verlangen consumenten ook persoonlijk inlevingsvermogen en kleine extra services van het autoschadebedrijf. Een groeiende groep autoschadeherstelbedrijven heeft het afgelopen jaar goed ingespeeld op die klantvraag. Dat blijkt uit een analyse van 1.200 consumentenervaringen op onafhankelijk review platform Opiness.nl. De resultaten van de analyse werden gisteren bekendgemaakt tijdens de toekenning van de Autoschade Awards 2016, een verkiezing in samenwerking kennis- en netwerk platform Automotive Insiders Uit Opiness' analyse blijkt dat een persoonlijke benadering en creativiteit van het autoschadebedrijf hoog worden gewaardeerd. In de klantbeoordelingen worden zaken genoemd als het bijleveren van een kinderzitje in de leenauto, het vooraf laten warmdraaien van de auto, snelheid en een heldere toelichting op de reparatie. Ook een kop koffie, een rondleiding op de werkplaats en een foto van de reparatie via Whatsapp worden gewaardeerd met hoge rapportcijfers. Denis Maessen, voorzitter van de Federatie van Organisaties in de Carrosserie- en Wagenbouw en Aanverwante bedrijven (Focwa) over de uitslag: "Reviews helpen de sector om de klant meer centraal te stellen. Dankzij het rekening houden met het klantperspectief zullen we beter in staat zijn om tot die optimale prestaties te komen die in onze maatschappij breder waardering zullen oogsten" Top 5 klantwensen bij autoschadeherstel
- Attent zijn (wordt genoemd in 22% van de reviews): Het daadwerkelijk inleven in de klant wordt het vaakst genoemd in de reviews. Voorbeelden die genoemd worden zijn onder meer een kinderzitje dat wordt bijgeleverd, het warmdraaien van de auto, koffie die klaarstaat en een passende leenauto voor leaserijders die veel kilometers maken.
- Ontzorgen (wordt genoemd in 17% van de reviews): Consumenten stellen het op prijs dat het hele schadeproces uit handen wordt genomen. Vanaf het thuis ophalen van de auto tot en met de afhandeling bij de verzekeraar.
- Duidelijke afspraken (wordt genoemd in 15% van de reviews): Het naleven van de gemaakte afspraken over ophalen, eindresultaat en kosten. Ook een heldere toelichting van de reparatie wordt op prijs gesteld.
- Snelheid (wordt genoemd in 10% van de reviews): Snel langs kunnen komen en een snelle reparatie, maar ook snel reageren.
- Extra service (wordt genoemd in 6% van de reviews) Een extraatje wordt gewaardeerd. Genoemd worden onder meer het keurig schoongemaakt afleveren van de auto, het via Whatsapp sturen van een foto van het reparatieproces en het laten zien van de werkplaats.
Autoschade Award winnaars 2016 Opiness.nl en Automotive Insiders kenden 14 Autoschade Awards toe aan Autoschadeherstelbedrijven die volgens de klantbeoordelingen het best scoorden op service. [caption id="attachment_462505" align="aligncenter" width="357"] Alle 14 Awards Winnaars van 2016[/caption] Schadebedrijf van het jaar: Schadenet Rosenboom te Utrecht heeft gewonnen met het hoogste cijfer en groot aantal reviews. Voor deze Award telden niet alleen het cijfer mee maar ook het aantal reviews. De beste keten 2016 is ABS Autoherstel zij wonnen met een 8,9 als eindcijfer over al hun vestigingen. Nico Stolk, directeur ABS autoherstel: ‘Wij zijn supertrots op onze vestigingen en op het werk wat daar wordt verricht. Kwaliteit en klanttevredenheid staan hoog bij ons in het vaandel. Het winnen van deze awards regionaal en voor beste schadeketen is een hele mooie bevestiging.’ Op een gedeelde tweede plek zijn geëindigd A.A.S en ASN beide met een 8,8. [caption id="attachment_462559" align="aligncenter" width="357"] Team ABS Autoherstel Winnaar Beste Keten[/caption] Regio winnaars 2016 Uitslag regio winnaars, cijfers en aantal reviews op peildatum 7 maart 2016 en in het bezit van minimaal 25 klantervaringen in het afgelopen jaar. Meer lezen over de regio winnaars (de jury rapporten, de quotes, de foto's) https://opiness.nl/autoschade-awards-2016/
Over de Autoschade Awards Automotive Insiders en Opiness.nl hebben samen het initiatief genomen voor de Autoschade Awards verkiezing gebaseerd op pure klant meningen. Op 22 maart 2016 zijn de consumenten Awards uitgereikt: Twaalf Schade Regio Awards, één Award voor het Beste Landelijke autoschade bedrijf en één Award voor de Beste keten. De Awards zijn gegeven op basis van klantreviews. De winnaars moeten het hoogste klantoordeel hebben en minimaal 25 reviews hebben ontvangen het afgelopen jaar. Peildatum voor de cijfers was 7 maart. Ook wordt er naar de weging gekeken. De gegeven reviews zijn spontaan gegeven op Opiness maar ook afkomstig vanuit de onderzoeksresultaten van o.a. onderzoeksbureau Tevreden, Markteffect, Expoints. Tevens heeft Fixico haar reviews over het afgelopen jaar op Opiness gedeeld. Het Award logo gebruik is exclusief voor de winnaars en valt onder copyright, tevens is verwijzing naar de bron een vereist, dat kan de Opiness pagina zijn of deze pagina met de uitslag. Over Opiness.nl Opiness.nl is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Reviews van anderen zijn zeer waardevol als je een keuze moet maken. Opiness.nl nodigt bedrijven dan ook uit om openlijk het resultaat van hun klantonderzoek te publiceren op Opiness.nl, mits ze werken met een gerenommeerd onderzoeksbureau en bereid zijn alle informatie transparant te publiceren. Opiness.nl is de grootste, onafhankelijke én betrouwbaarste site voor meningen over bedrijven, retailers en dienstverleners. Opiness.nl biedt transparantie in de prestaties van zowel lokale als landelijke bedrijven en ambieert dit aan te bieden in alle sectoren waar consumenten keuzes moeten maken. Opiness.nl breidt het aantal rubrieken continu uit en heeft momenteel meer dan 2 miljoen reviews gepubliceerd. Introductiefilm Opiness.nl: https://opiness.nl/over-opiness Over Automotive Insiders Automotive Insiders is het grootste onafhankelijke kennisplatform en netwerkorganisatie voor directie en management in de gehele mobiliteitssector. Zij doet onderzoek, runt de Automotive Insiders Sociëteit en organiseert o.a. bijeenkomsten over tal van onderwerpen. |
||||