- Youfone 8,0 (376 reviews)
- Simyo 7,7 (351 reviews)
- Ziggo Mobiel 7,6 (108 reviews)
- Telfort 7,6 (426 reviews)
- T-mobile 7,5 (587 reviews)
Als mobiele aanbieder zorg je er in ieder geval voor dat je product en service goed is. Daarnaast los je problemen correct op en is prijs nog steeds erg belangrijk. In 13% van de reviews wordt iets over de prijs geschreven en in 10% van de reviews wordt het woord goedkoop gebruikt. Consumenten vinden bereik (12%) en internet en data (10%) belangrijke topics als ze aanbieders met elkaar vergelijken. Over het algemeen vinden consumenten de bedrijven in kwestie prima (10%) en zijn consumenten tevreden (9%).
Winnaar Youfone onderscheidt zich op snelheid (19%) en het aanbieden van goedkope (18%) sim only (10%) abonnementen. Twaalf procent van de consumenten noemt de hulpvaardigheid van Youfone en het woord 'vriendelijk' komt voor in 10% van de reviews. Ook gemak en de mate van service worden vaak genoemd. Daarnaast hebben consumenten het relatief vaak over het gemak van de nummer overname en de overzichten op de website
Simyo staat op de tweede plek en onderscheidt zich door goedkope tarieven (21%) en het aanbieden van het KPN netwerk (28%). Klanten regelen alles gemakkelijk (12%) zelf via internet (17%). Consumenten hebben het bij Simyo voornamelijk over de prijs en de goede service (25%)
Ziggo Mobiel is een dochter van Ziggo. Ziggo is natuurlijk van huis uit een kabelaar en is daar de extra service Ziggo Mobiel bij gestart. Opvallend is dat de reviews bij Ziggo Mobiel een stuk korter zijn en dat consumenten een stuk minder betrokken lijken bij het product dan bij andere providers. 18 procent van de klanten vind Ziggo Mobiel goed, problemen (10%) worden opgelost en er is weinig storing (8%). Klanten geven aan geen klachten (5%) te hebben.
Telfort doet volgens hun klanten precies wat de reclame belooft, een hoge kwaliteit (8%) voor een lage prijs (17%). Met name het bereik (19%) en het makkelijk regelen via internet (9%) wordt genoemd. De service (15%) is goed, ze vinden Telfort betrouwbaar (3%) en over het algemeen is men tevreden (9%).
T-Mobile moet het met name hebben van hun serviceverlening, 20% van hun klanten benoemt dit in hun review. Ze noemen de klantenservice vriendelijk (8%), behulpzaam (8%) en duidelijk (5%). Zes procent van de klanten geeft aan al jaren bij T-Mobile klant te zijn. T-Mobile heeft een uitgebreide app (6%), het bereik is goed (13%) en ze bieden 4G (3%) aan.