Doe wat je belooft, doe het snel en bied extra’s
Een op drie consumenten sprak in de reviews zijn waardering uit voor snelle service, snel contact, snelle bezorging, snelle afhandeling of alles snel online kunnen doen. Snel lijkt synoniem te zijn geworden aan een goede servicebeleving, waar in eerdere jaren een goede prijs of goedkoop een belangrijk aspect was. In de reviews van de winnaars over 2015 gaf slechts 10% van de consumenten het belang van de prijs aan.
Reden zeer hoge cijfers
Belangrijkste reden om zeer hoge cijfers te geven was voor klanten echter ook de persoonlijke touch, de extra’s die men niet had verwacht van deze bedrijven of standaard krijgt. De Beste Service Award-winnaars zetten een stapje meer, in de vorm van extra verpakking, extra aandacht, extra service of door de klant wat terug te geven.
Winnaars maken beloftes waar
Linda Schulte van Opiness: “We hebben te maken met vijf ‘serial’ winnaars en vijf nieuwkomers dit jaar. De winnaars onderscheiden zich duidelijk door hun belofte echt waar te maken, maar vooral ook juist door wat extra’s te doen. De klant vooral ‘snel’ bedienen, verrassen en speciaal laten voelen lijkt momenteel de gouden combinatie in de optimale ‘customer experience’ dit jaar.”
Over de Opiness Beste Service Awards Jaarlijks kijkt Opiness naar de prestaties in diverse segmenten van bedrijven op basis van de reviews die zij krijgen van hun klanten. De bedrijven met het hoogste rapportcijfer in hun branche en voldoende meningen worden categoriewinnaar.De Beste Service Awards waren dit jaar mede gesponsord door een aantal bedrijven die zich bezighouden met het klantgericht maken van bedrijven: OBI4wan, The Feedback Company, Tevreden en de VANAD group.
Winnaar Beste Service Awards 2016 volgens consumenten
- Allsecur (8,5) Beste Service Autoverzekeraar
- bol.com (8,3) Beste Service Webwarenhuizen
- Ditzo (7,9) Beste Service Verzekeraar
- Fuif.nl (9,7) Beste Service Webwinkels (gedeelde eerste plaats)
- Knab (9,0) Beste Service Banken
- Lidl (8,2) Beste Service Supermarkten
- Moois en Meer (9,8) Beste Service Webwinkels (gedeelde eerste plaats)
- Solcon (8,9) Beste Service Internet
- UnitedConsumers (8,9) Beste Service Energie en (8,4) Beste Service Zorgverzekeraar
- Youfone (8,0) Beste Service Telecom
Voor analyses over alle winnaars verwijzen wij naar https://opiness.nl/beste-service-awards-2016/
----EINDE BERICHT------
Over Opiness.nl
Opiness.nl is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Reviews van anderen zijn zeer waardevol wanneer je een keuze moet maken. Opiness nodigt bedrijven dan ook uit om openlijk het resultaat van hun klantonderzoek te publiceren op Opiness, mits men werkt met een bureau en men bereid is alle informatie transparant te publiceren. De startup ambieert de grootste, onafhankelijke én meest betrouwbare site te worden voor meningen over dienstverleners en heeft al meer dan 2.000.000 reviews online.
Het Award logo gebruik is exclusief voor de winnaars en valt onder copyright, tevens is verwijzing naar de bron een vereist, dat kan de Opiness pagina zijn of deze pagina met de uitslag.
Voor meer informatie
Contact Opiness: Linda Schulte, [email protected]
Contact Proudly Represents: Remco Janssen, [email protected]