Reviewplatforms Opiness en Wugly bundelen krachten

Q&A Research en Opiness creëren grootste bedrijvenreviewplatform van Nederland

AMSTERDAM, 4 februari 2016 - Opiness en Wugly gaan per direct samen en zullen hun reviews in de toekomst gezamenlijk publiceren op Opiness.nl. Consumenten kunnen dan op één site terecht voor het zoeken naar een bedrijf dat het beste bij hen past. Opiness.nl bouwt sinds december 2014 aan het transparant maken van klantervaringen met allerlei dienstverleners en heeft sindsdien al meer dan 2 miljoen reviews gepubliceerd. Wugly bouwt sinds 2010 aan het transparant maken van ervaringen met retailers en heeft daarmee meer dan 800.000 reviews verzameld. 
Linda Schulte, CEO en medeoprichter van Opiness: “Met de toetreding van Wugly is Opiness weer dichter bij zijn droom gekomen om in Nederland volledige transparantie te creëren over hoe lokale en landelijk opererende bedrijven presteren volgens hun klanten. Opiness wil het startpunt worden wanneer het gaat om het checken van referenties over bedrijven om zo consumenten meer zekerheid te bieden in hun keuzes.”
Frank Quix, oprichter van Q&A Research en Wugly.nl: “Door met Opiness te gaan samenwerken voor de publicatie van reviews geloven wij meer toegevoegde waarde te gaan leveren aan onze klanten en aan consumenten, die nu alle reviews op één plek kunnen vinden.”
Veel reviews met duidelijke herkomst geven consumentenvertrouwen
Reviews krijgen pas waarde voor consumenten als het er voldoende zijn en als ze ook daadwerkelijk van echte klanten afkomstig zijn. Het borgen van de echtheid van reviews doet Opiness door zijn samenwerking met onderzoeksbureaus. 95 Procent van de meningen op het Opiness-platform is namelijk afkomstig vanuit onderzoek na contactmomenten (Closed Loop Feedback) en onderzoekpanels. Voor spontane reviews en reviews gegeven tijdens verkiezingen wordt een redactie ingezet. Door de koppelingen met bureaus is het de verwachting dat Opiness in 2016 naar 3,8 miljoen reviews groeit.
Zichtbaarheid van de Opiness-score
Het komende jaar krijgen consumenten steeds vaker te zien of bedrijven een mooie Opiness-score hebben verkregen op basis van hun klantreferenties. Zij zullen de ‘Opiness-widget’ tegenkomen op websites met daarin een real-time rapportcijfer. Bedrijven die uitmuntende prestaties hebben geleverd zijn tevens herkenbaar omdat zij een Opiness Award of “Certificaat Aanbevolen door klanten” hebben ontvangen. Ook geeft Opiness deurstickers uit waarmee bedrijven en retailers op hun deur kunnen markeren dat hun onderneming is beoordeeld op Opiness.
Verdere groei als de grootste reviewwebsite van Nederland
Frank Quix, directeur van Q&A zal toetreden als aandeelhouder van Opiness. Een sterk team van specialisten op het gebied van onderzoek en reviews staat achter de groei en stabiliteit van het Opiness-platform. De aandeelhouders van Opiness zijn - naast Quix - Bas Rasker (Axivate Capital, voormalig oprichter Zoover), Govert Janssen (Tevreden.nl), Linda Schulte (Preferenso.nl), Arjan van Es (The Feedback Company) en Bruno van de Laar (voormalig marketingmanager Zoover).
Einde persbericht
_____________________
Over Opiness.nl
Opiness.nl is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Reviews van anderen zijn zeer waardevol als je een keuze moet maken. Opiness nodigt bedrijven dan ook uit om openlijk het resultaat van hun klantonderzoek te publiceren op Opiness, mits ze werken met een gerenommeerd onderzoeksbureau en bereid zijn alle informatie transparant te publiceren.
Opiness is de grootste, onafhankelijke én betrouwbaarste site voor meningen over bedrijven, retailers en dienstverleners. Opiness.nl biedt transparantie in de prestaties van zowel lokale als landelijke bedrijven en ambieert dit aan te bieden in alle sectoren waar consumenten keuzes moeten maken. Opiness breidt het aantal rubrieken continu uit en heeft momenteel meer dan 2 miljoen reviews gepubliceerd. Introductiefilm Opiness: https://opiness.nl/over-opiness
Over Wugly en Q&A 
Q&A Research & Consultancy is in 2003 opgericht en is een marktonderzoeksbureau dat is gespecialiseerd in retail. Q&A is onder meer bekend van de ‘Beste Winkelketen’ verkiezing. Wugly.nl in 2010 opgericht door Q&A Research & Consultancy met als doel in spelen op de wens van consumenten om het gehele jaar onafhankelijke beoordelingen van lokale winkels te lezen en schrijven. Het platform is sindsdien uitgegroeid tot de grootste database met onafhankelijke winkelbeoordelingen van consumenten met 800.000 reviews.