Opiness gaat samenwerking aan met The Feedback Company

PERSBERICHT

AMSTERDAM 22 oktober 2015 - Het nieuwe Nederlandse review-platform Opiness.nl heeft krap tien maanden na lancering al meer dan 1,9 miljoen reviews over dienstverleners en bedrijven. Dat heeft Opiness te danken aan haar strategische aanpak om te groeien door samenwerkingen met bureaus in klantfeedback. Sinds vandaag is Opiness een nieuwe strategische partnership gestart met The Feedback Company, waardoor het review aanbod op het platform is verdubbeld. Geen andere reviewwebsite in Nederland groeide eerder zo snel in aantallen reviews.

feedbackcompany.jpg

Reviews van onderzoeksbureaus

Opiness bundelt reviews van onderzoek- en feedbackbureaus en andere partijen op één plek, waardoor er een meer compleet beeld ontstaat over wat echte klanten zeggen over verschillende bedrijven in verschillende branches. Bezoekers kunnen zo op Opiness.nl vooraf onderzoeken welke dienstverlener het beste bij hen past door de ervaringen van anderen en de reacties van bedrijven te lezen

Google hecht belang aan reviews

Het vragen van feedback aan klanten doormiddel van klantreviews is mede door het belang dat Google hecht aan reviews sterk toegenomen. Dankzij het grote volume aan reviews uit feedback-en klantonderzoek op Opiness.nl zijn bedrijven niet meer louter afhankelijk van spontane reviews. Slechts 1% van de bezoekers aan reviewwebsites laat spontaan een review achter. Maar liefst 20-30% van de klanten geeft feedback via een e-mail invitatie na een aankoop of een contactmoment.

Consumenten eisen transparantie

Arjan van Es, oprichter van The Feedback Company: “Consumenten eisen transparantie van bedrijven. Met de oplossing van The Feedback Company kunnen organisaties gemakkelijk echte klantreviews over zichzelf verzamelen. Door de reviews ook op het onafhankelijke Opiness te publiceren maken we het consumenten nog gemakkelijker om een goede vergelijking te maken in hun zoektocht naar de juiste aanbieder.”

Feedback na relevante klantcontactmomenten

Linda Schulte medeoprichter van Opiness: ”The Feedback Company heeft een prachtige oplossing voor bedrijven om meteen na relevante klantcontactmomenten feedback te vragen, essentieel om vandaag de dag voorop te blijven lopen en te meten of je de belofte voor alle klanten waarmaakt. De samenwerking met The Feedback Company stelt ons in staat de reviews van hun klanten op lokaal en landelijk niveau te tonen, afhankelijk van waar de consument naar zoekt.”
Opiness nodigt bedrijven uit om het eindoordeel over hun dienstverlening te publiceren, mits deze zijn verkregen via een onafhankelijk bureau en zij garant staan dat alle meningen, goed en slecht, worden gepubliceerd. Circa 95% van de reviews komt momenteel uit onderzoeksresultaten.

-----EINDE BERICHT-------

Over Opiness.nl

Opiness.nl is een onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Reviews van anderen zijn zeer waardevol wanneer je een keuze moet maken. Opiness nodigt bedrijven dan ook uit om openlijk het resultaat van hun klantonderzoek te publiceren op Opiness, mits men werkt met een bureau en men bereid is alle informatie transparant te publiceren. De Nederlandse startup ambieert de grootste, onafhankelijke én meest betrouwbare site te worden voor meningen over dienstverleners en heeft al meer dan 1.900.000 reviews online.

Over The Feedback Company

The Feedback Company levert een oplossing waarmee bedrijven eenvoudig hun klanten kunnen uitnodigen voor feedback en deze reviews daarna kunnen tonen in hun Google Adwords campagnes wat de conversie verhoogt. De redactionele controle door The Feedback Company van álle reviews is een enorme pre voor klanten en borgt kwaliteit. Verder levert de The Feedback Company zeer goede integratie op alle webwinkelsystemen en staat zij bekend om haar hoge (lokale) serviceniveau. Voor meer informatie www.feedbackcompany.nl