Opiness.nl gaat van start

Oprichters Zoover komen met nieuw reviewplatform Opiness.nl: de Zoover voor bedrijven

AMSTERDAM, 9 december 2014 - Ervaringen van anderen zijn belangrijk voor consumenten. Daarom lanceren onder andere de oprichters van Zoover een nieuw onafhankelijk platform voor consumentenreviews. De Nederlandse startup Opiness.nl combineert klantentevredenheidsonderzoeken met consumentenreviews over dienstverleners. Eind dit jaar zullen er meer dan een half miljoen betrouwbare reviews te lezen zijn; dit aantal groeit snel naar een paar miljoen binnen een jaar.

Mede-oprichter Linda Schulte: “Consumenten hechten veel waarde aan reviews, maar bij spontaan ingevulde reviews komen vaak de extremen naar boven; men klimt in de pen als iets heel goed of heel slecht is bevallen. Vaak matcht dit niet met het eigen klantenonderzoek van bedrijven. Ook staan er veelal te weinig reviews of verouderde ervaringen online die een compleet beeld in de weg staan. Opiness schept openheid in deze wirwar door onafhankelijke klanttevredenheidsonderzoeken te combineren met spontane reviews over bedrijven en dienstverleners. ”

De beste keus volgens andere klanten

Bezoekers kunnen op Opiness.nl vooraf onderzoeken welke dienstverlener het beste bij hen past door de ervaringen van anderen en de reacties van bedrijven daarop te lezen. Vanaf de lancering kunnen consumenten aan de hand van transparante en gecentraliseerde reviews een heldere keus maken in de rubrieken: kinderopvang, apotheken, autobedrijven, energiebedrijven, auto- en zorgverzekeraars. Ook bedrijven buiten deze rubrieken kunnen bekeken en beoordeeld worden.

Publicatie klanttevredenheidsonderzoeken

Opiness nodigt bedrijven kosteloos uit om het eindoordeel over hun dienstverlening te publiceren mits deze zijn verkregen via een onafhankelijk bureau en zij garant staan dat alle meningen, goed en slecht, worden gepubliceerd. Circa 95% van de reviews komt momenteel uit onderzoeksresultaten.

Bedrijven die bij de start van het platform al ‘open en transparant’ hun onderzoek publiceren op Opiness zijn o.a. Autotaalglas, Service Apotheek  en Mediq. Zij publiceren hun klantoordeel dat verkregen is via Tevreden.nl. Oxxio publiceert haar resultaten via bureau Djem. Verder zijn er reviews  te lezen die verkregen zijn via onafhankelijke consumentenpanels van Trendbox en Ipsos. De bronvermelding zal bij de reviews zichtbaar zijn.

Bedrijven die al actief reageren op reviews zijn o.a. Allsecur, Anderzorg ,  Ditzo, Nederlandse Energie Maatschappij, Nuon, Simyo, Univé en UnitedConsumers.

Einde persbericht
________________________________________________________________________________

Over Opiness.nl
Opiness.nl is een nieuw onafhankelijk online platform waar consumenten dienstverleners kunnen beoordelen en vergelijken op klantoordeel. Reviews van anderen zijn zeer waardevol wanneer je een keuze moet maken. Opiness nodigt bedrijven dan ook uit om openlijk het resultaat van hun klantonderzoek te publiceren op Opiness, mits men werkt met een gerenommeerd onderzoeksbureau en men bereid is alle informatie transparant te publiceren. De startup ambieert de grootste, onafhankelijke én meest betrouwbare site te worden voor meningen over dienstverleners.

Opiness.nl start met openheid over kinderopvang, apotheken, autobedrijven, energiebedrijven en auto- en zorgverzekeraars en publiceert eind 2014 al ruim 500.000 reviews. Opiness zal het aantal rubrieken continu uitbreiden.

De oprichters
Opiness.nl is opgericht door Bas Rasker (ex Zoover), Govert Janssen (oprichter Tevreden.nl), Bruno van de Laar (ex Zoover) en Linda Schulte (Preferenso.nl). De oprichters hebben allemaal een passie voor reviews en klantfeedback. Zij hebben de handen ineen geslagen om op kwalitatieve wijze klantervaringen te publiceren waardoor klanten een betere keuze kunnen maken.

Contact

Linda Schulte, linda (add) opiness.nl

Introductie film Opiness: https://opiness.nl/over-opiness

 

Opiness cofounders Linda Schulte en Bruno Van de Laar

Co-founders Opiness en management Linda Schulte en Bruno van de Laar