Van welke energieleverancier kun jij de Beste Service verwachten?

Hoe vaak heb jij contact met je energieleverancier? Gaat energie niet alleen maar over prijs en besparen? Wij analyseerde 1070 recente reviews van de vier best presterende energieleveranciers op Opiness voor je om te kijken wat klanten nu echt belangrijk vinden! United Consumers won zelfs de Beste Service Award Energie!

Klanten van energieleveranciers noemde met name vaak het woord goed (19%). in hun review. Ook service (8%), geen probleem (7%), tevreden (7%), snel (5%) en prijs (5%) werden vaak genoemd. Er werd slechts in 3% van de gevallen gepraat over duurzame, groene of milieuvriendelijke energie.

  1. United Consumers 8,9 (445 reviews)
  2. Greenchoice 8,1 (401 reviews)
  3. Energiedirect 7,8 (336 reviews)
  4. Eneco 7,6 (851 reviews)
  5. ENGIE (Electrabel) 7,5 (446 reviews)

Consumenten bij United Consumers zijn erg tevreden. Ze roemen de snelheid (16%) van de dienstverlening, de korting (12%) die men spaart bij United Consumers. Mensen vinden voornamelijk het spaarsysteem en de service (19%) perfect en super. Het is goed geregeld (6%) voor de klanten. Klanten worden klantvriendelijk behandeld en krijgen de juiste informatie (5%).

Greenchoiche presenteert zich als de groene keuze en dat is niet onopgemerkt gebleven bij de klanten, 30% van de klanten noemt dit in hun review. Ook Greenchoice doet over het algemeen hun werk goed (42%) en leveren tegen een scherpe / goede prijs (10%). Het overstappen gaat prima en in vergelijking met andere energie maatschappijen zijn zij het duurzame alternatief met nog steeds een goede prijs. Uiteraard zorgen zij ook voor goede informatie en een goede service (19%).

Energiedirect staat voor goedkoop, dit wordt dan ook in 22% van de reviews genoemd. Je krijg snel antwoord op vragen (13%). Je kunt makkelijk overstappen (12%) en er doen zich over het algemeen geen problemen of klachten voor. De informatievoorziening is goed geregeld.

Eneco is de energiemaatschappij waarbij klanten voornamelijk vertellen dat zij geen problemen hebben (22%) met het bedrijf. Ze hebben Toon (4%) hun slimme thermostaat en klanten waarderen dit hulpmiddel. Klanten vertellen dat dit niet de goedkoopste (4%) maatschappij is, maar dat ze geen klachten hebben. Voornamelijk het gemak van Toon, online invoeren van de meterstanden en het feit dat ze duurzame stroom leveren en bezig zijn met het energieverbruik vinden zij fijn.

Klanten bij ENGIE voorheen Electrabel hebben vooral een vlekkeloze samen werking, 35 procent van de klanten geeft aan geen klachten of problemen te ondervinden. Prima (14%), tevreden (11%), goed (41%) en service (17%) voeren de boventoon in de reviews. 9 procent van hun klanten geeft aan al jaren klant te zijn.

Opvallend is wel te noemen dat in het totale volume slechts 2% van de reviews iets over groene of duurzame energie ten opzichte van 5% van de reviews die gaat over prijs. Bij de andere leveranciers buiten Greenchoice wordt er geen woord meer gerept over groene energie. Het prijs argument wint bij de consument!