UnitedConsumers wint Beste Service Award Energie 2014-2015

Kwaliteit klantenservice geeft doorslag voor UnitedConsumers

2-Beste-Service-Awards-voor-UnitedConsumers.jpg

UnitedConsumers is voor de derde keer op een rij beloond met de Beste Service Award Energie. Wie denkt dat een energieleverancier niet het verschil kan maken moet de reviews over hen lezen. Echte fans zijn aan het woord en er vallen zelfs negens en tienen. Wat is er dan zo bijzonder aan hun service? De klantenservice maakt het verschil door hun bereikbaarheid en persoonlijke service. Maar ook de heldere duidelijke communicatie wordt genoemd in de reviews. Dat hun klantenbestand bestaat uit zeer prijsbewuste consumenten blijkt uit het feit dat het spaarsysteem ook een belangrijke klantenbinder is.

Bas Poell directeur Unitedconsumers: “Wij zijn echt bezig om onze klanten te helpen. Wij willen het efficienter en gemakkelijker maken voor onze klanten, daar ligt onze focus, niet op het verbeteren van de interne processen omdat we daar zelf beter van worden. Ik denk dat we daarmee dat verschil maken en dat voelen onze klanten.”

De ranglijst volgens klanten op Opiness per 27 februari 2015 energieleveranciers met  >100 reviews

  1. UnitedConsumers 8,8                                   185 reviews
  2. Greenchoice 7,9                                           200 reviews
  3. Nederlandse Energiemaatschappij 7,3       7.817 reviews
  4. Energiedirect 7,3                                           169 reviews
  5. Delta 7,2                                                        105 reviews
  6. Oxxio 7,2                                                        579 reviews
  7. Electrabel 7,1                                                 125 reviews
  8. Eneco 7,1                                                       532 reviews
  9. Essent 7,1                                                      564 reviews
  10. Nuon 6,9                                                         631 reviews
  11. on 6,5                                                             110 reviews

 

De actuele lijsten zijn te vinden op de website van Opiness.

 

Geheim van de Beste Performers 

De veeleisende consument anno 2015 gaat voor de beste prijs en de beste service . Hij zoekt, vergelijkt, bezoekt, probeert, stapt op en gaat weer verder. Als de juiste aanbieder is gevonden dan blijft de klant trouw en beveelt zij die partij graag aan. De klantenservice speelt een prominente rol in de beleving van de service. Het begrip ‘geduldige medewerkers' is een opkomend woord in de reviews. Wordt “Slow Service” de nieuwe  trend in klantcontact? Waarbij de servicemedewerker niet op afhandelingstijd en snelheid, maar op waardering wordt afgerekend? Het levert in ieder geval dus meer blije klanten op.

 Kijk voor meer over alle winnaars: https://opiness.nl/service-awards.

Over de Beste Service Awards

De Beste Service Awards worden jaarlijks toegekend aan bedrijven in een aantal branches. De Award is een consumentenprijs omdat deze puur is gebaseerd op klantoordelen en niet op basis van testen of experts. Winnaars moesten minimaal 100 reviews hebben waarvan 50 in het afgelopen jaar en het hoogste rapportcijfer hebben in hun categorie. De Service Awards zijn in 2011, 2012 en 2013 al eerder georganiseerd onder de naam Preferenso. Preferenso.nl is opgegaan in Opiness in 2014. De reviews zijn afkomstig van spontaan geplaatste reviews en vanuit een panel meting met bureau Ipsos. Mediapartners in activatie waren dit jaar Nieuws.nl en CustomerFirst.