Winnaars CCDNA Awards 2016

Opiness partner DVJ Insights heeft samen met Bearingpoint de CCDNA Awards 2016 uitgereikt. Afgelopen donderdag 14 april werden twaalf bedrijven verblijd met een CCDNA Award in hun sector. Zij kregen de Awards omdat zij een hoge CCDNA-score haalden en dus hun klanten dus bovengemiddeld centraal stellen.

ccdna1.jpg

DVJ Insights verzorgde het onderzoek. Om een goede CCDNA-score te krijgen moest men het op het gebied van klantgericht ondernemen heel goed doen volgens de ondervraagden klanten. De score is opgebouwd uit een aantal elementen zoals; vertrouwen, mate waarin men aanbeveelt, emoties en associaties. Maar ook werd gevraagd naar de beoordeling van de bereikbaarheid, klachtafhandeling, laatste klantcontact en invulling webcare.

In het onderzoek konden consumenten permissie geven om hun ervaring op Opiness te delen met andere consumenten en met het bedrijf. Deze reviews staan nu gepubliceerd op de Opiness pagina's van de bewuste bedrijven met de bronvermelding DVJ Insights.

De 2016 winnaars 

D-reizen was de overall winnaar met de hoogste CCDNA Score dit jaar en zij mogen zich een jaar lang het meest klantgerichte bedrijf van Nederland noemen. BMW eindigde op de tweede plaats. In de top 10 best scorende bedrijven komen dit jaar nieuwe namen naar voren, waaronder HEMA en RegioBank.

  1. D-reizen - in de categorie reizen en (86,1)
  2. BMW - categorie Automotive (85,2)
  3. Coolblue - categorie online retail (82,9)
  4. Greenchoice - categorie energie (81,5)
  5. RegioBank - categorie banken (81,3)
  6. HEMA - categorie offline retail (80,8)
  7. ONVZ - categorie zorgverzekeraars (79,7)
  8. XS4ALL - categorie internet (78,1)
  9. KLM - categorie vervoerders (77,8)
  10. Simyo - categorie telefonie (76,9)
  11. Centraal Beheer - categorie verzekeraars (73,8)
  12. Enduris - categorie netwerkbeheerders (66,0)

Over de Customer Centric DNA Awards

De CCDNA Awards worden voor het 5e jaar uitgereikt. Al elf jaar organiseert BearingPoint International in onder andere Frankrijk en Nederland de CCDNA (Customer Centric DNA) Awards. Het doel van de awardshow is bedrijven die klantgericht ondernemen in hun DNA hebben opgenomen, met een award te belonen en bedrijven die dat nog niet doen te inspireren. De awardshow is naast een prestigieuze prijsuitreiking een gelegenheid waar professionals uit verschillende branches inhoudelijk met elkaar in gesprek gaan. Tijdens een uitgebreid diner worden over twaalf categorieën – van automotive tot online retail - awards uitgereikt en leert men van elkaar. 12.000 Nederlanders deelden daarvoor hun meningen en ervaringen over bedrijven waar zij klant zijn en beoordeelden hen op klantgerichtheid. Binnen twaalf verschillende sectoren werden er vanavond prijzen uitgereikt.De CCDNA Awards is een initiatief van BearingPoint en DVJ Insights.

Over BearingPoint
BearingPoint is een onafhankelijke Management en Technology Consultancy firma geleidt door en in eigendom van haar partners. BearingPoint is met meer dan 3.500 adviseurs en 25 kantoren aanwezig in 15 landen en bedient vandaar nationale en internationale ondernemingen. BearingPoint biedt haar klanten een naadloze internationale aanpak, sterke focus op bedrijfsresultaten en een klantgerichte ondernemingscultuur. In samenwerking met klanten realiseert BearingPoint op basis van industrie en functionele expertise, klant specifieke oplossingen. Met haar wereldwijde netwerk van partners is BearingPoint in staat wereldwijde oplossingen aan te bieden.

Over DVJ Insights
DVJ Insights is een full service global marktonderzoeksbureau en is onderdeel van de DVJ Research Group. Na een ruime historie met muziekonderzoek is de focus van het bedrijf verder uitgebreid naar het bieden van toegevoegde waarde aan bedrijven die willen groeien. Voor structurele groei is innovatief en verklarend onderzoek noodzakelijk en daarin begeleidt DVJ Insights haar partners. Voor toepassing van gevalideerde onderzoekstechnieken werkt DVJ Insights intensief samen met de academische wereld.